Evropským autem roku 2018 je nové Volvo XC40!

Evropským autem roku 2018 je nové Volvo XC40!

Že se s novinkami za posledních 12 měsíců roztrhl pytel, o tom není asi moc sporu. I proto byl užší výběr na COTY 2018 o to kvalitnější. Upřímně jsme i my v redakci byli schopni předem vytipovat minimálně 4 auta, která jsme si reálně uměli představit jako absolutního vítěze. Teď už pro vás máme ale finální verdikt. Minimálně u nás v redakci šlo kupodivu o velké překvapení. Evropským autem roku 2018 se stává nové luxusní mini SUV ze Švédska, Volvo XC40. Auto, které nemá předchůdce. Auto, které není asi po žádné stránce naprosto dokonalé. Jako celek ale evidentně většinu porotců zaujal tak, jak asi nikdo nečekal. Vítězem je totiž tenhle kousek o opravdu hodně – celých 83 bodů celkem ztratil druhý z kandidátů, který opět překvapil, Seat Ibiza. Až na třetím místě je námi možná lehce favorizovaná nová pětka od BMW. My každopádně blahopřejeme vítězů a s pokorou přejeme hodně štěstí poraženým. Na ochutnávku se hrozně těšíme. Bude opravdu tak skvělé? To už pro vás brzy zjistíme. Tady je jeho představení:

 

Nové Volvo XC40 a jeho přednosti:

Nové Volvo XC40 vyniká hravým, mladistvým designem, s proporcemi kompaktního SUV. Jeho tvůrci se inspirovali v architektuře, módě či umění – výsledkem je svérázný a snadno rozeznatelný vzhled, což tomuto modelu v dnešní unifikované době přidává na přitažlivosti. Vnitřní prostor je využit chytře a komplexně – nabízí množství důmyslných úložných prostorů od kapes ve dveřích dostatečně velkých pro notebook či příruční tašku přes bezdrátovou nabíječku na telefon na bázi indukce až třeba po vyjímatelný odpadkový koš.

 

XC40 překvapuje svými možnostmi konektivity a nabízí řadu nových funkcí a prvků, jež pomáhají s výraznou integrací digitálního života řidiče a automobilu. Veškeré technologie jsou zcela intuitivní, což spolu se zvýšenou jízdní pozicí dává pocit plné kontroly na vozidlem v každé situaci. V těch krizových pak pomůže řada bezpečnostních systémů a funkcí s podporou řízení –  základem je poslední generace systému City Safety, jenž umí rozpoznávat překážky, chodce či zvířata a v případě potřeby sám vozidlo zbrzdí. Nechybí systém ochrany proti neúmyslnému sjetí z vozovky, systém preventivní ochrany v případě nechtěného opuštění vozovky, varování před křížením cesty jiným vozidlem s funkcí automatického brzdění plnou brzdnou silou a kamera s výhledem do 360°, která řidiči pomůže při manévrování ve stísněném prostoru.

 

Volitelným pomocníkem je pak systém IntelliSafe Assist s adaptivním tempomatem ACC včetně asistentu pro jízdu v kolonách a semiautonomního řízení Pilot Assist II (do 130 km/h), které udržuje nastavenou rychlost či odstup od vozidla vpředu a jemně koriguje řízení tak, aby se vůz pohyboval ve svém pruhu.

 

Jan Novotný

*částečně převzato z tiskové zprávy

Sdílet:

Zanechat odpověď

Musíte být přihlášen pro vložení komentáře.