DS 5 hybrid – Fantomas by se divil

DS 5 hybrid – Fantomas by se divil

Autor: Jakub Špaček · Fotografie: Jakub Špaček

Současný zástupce nejvyšší modelové řady DS svým designem vypadá, jako by právě sjel z některého světového výstaviště. Námi testovaná verze navíc byla v provedení Hybrid4, což z něj alespoň papírově dělá výkonný a přitom velice úsporný automobil. To je ovšem pouze teorie. Hybridní systém koncernu PSA, používá jí také Peugeot v modelu 508 RXH, je specifická v tom, že oba pohonné systému fungují nezávisle na sobě. V praxi tedy celý systém funguje tak, že elektromotor uložený v zadní části vozu pohání zadní nápravu a naftový diesel o objemu 2.0 litu pohání přední kola. DS5 tak v jistých okamžicích může být předokolka, zadokolka, nebo i čtyřkolka. To vše zaleží na stavu baterií, které se dobíjí ze spalovacího motoru a rekuperace při brzdění. Řidič má pak prostřednictvím voliče na středovém panelu možnost volit jednotlivé jízdní režimy: Auto – elektronika vše řídí sama, ZEV – tedy jízda čisté na elektřinu, 4×4 – tedy oba motory zároveň, nebo SPORT. Aby vše probíhalo plynule, je vůz osazen robotickou automatickou převodovkou, která má ale své neduhy. Každé přeřazení neprobíhá úplně hladce. Naopak v automatickém režimu vůbec řidič nepozná, kromě informací z informačního panelu, kdy vůz pohání elektromotor, a kdy naftové HDíčko.

Všechny modelové řady značky DS se vyznačují nevšedním designem, neotřelými nápady a technologiemi. DS5 není výjimkou. Jedná se o nádherné nadčasové auto jak exteriérem, tak v interiéru. Luxusní chromové doplňky z něj dělají skoro prémiovku a v interiéru se cítíte jako doma v obýváku. Luxusní kůže, dostatek prostoru, DS5 Vás doslova obklopí. Celkové zpracování materiálů je na výborné úrovni, nikde nic nevrže, neklepe a vše drží tak, jak má. Ani velké výmoly či dlažba nedokázaly ve voze nic rozklepat. Pro větší komfort z jízdy testovaná varianta disponovala vrstveným čelním oknem a také vrstvenými bočními okénky, která izolovala hluk z venku. Posádka se tak může zcela normálně bavit, a to i při vyšších dálničních rychlostech.

Ano, je pravda, že vůz stojí v té nejlepší výbavě přes 1 milion Kč, ovšem za tuto cenu dostane pořádnou porci výbavy, exkluzivity, ale hlavně vybočíte z masové řady koncernových. Na druhou stranu je potřeba zvážit volbu hnacího ústrojí. Námi testovaný hybrid totiž dokonalý není. Na zmiňované tabulkové hodnoty spotřeby se s ním můžete koukat jen z dálky a robotizovaná převodovka jinak skvělému jízdnímu komfortu bohužel spíše ubírá. Celkově se jedná o podařený vůz, záleží jen na míře Vaší extravagance, čím větší totiž bude, tím víc se Vám hybrid bude zamlouvat, nikoliv však po praktické stránce, ale mírou exkluzivity. Umírněnější zákazníci zvolí spíše konvenční pohonnou jednotku s pohonem předních kol.

Jakub Špaček

Sdílet:

Zanechat odpověď

Musíte být přihlášen pro vložení komentáře.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..