Druhá Misano E-Prix už tak šílená nebyla. Vedení po zběsilé první půlce Rowland neobhájil, vítězí Wehrlein
Autor: Jan Novotný · Fotografie: DS Automobiles & Formula E Operations LtdV druhém, stejně dramatickém závodu Misano E-Prix zvítězil Pascal Wehrlein z týmu TAG Heuer Porsche Formula E. V napínavé bitvě 7. kola mistrovství světa ABB FIA Formula E konzistentní výkon zajistil Wehrleinovi vítězství poté, co byly naděje Olivera Rowlanda v posledních okamžicích závodu zmařeny kvůli problémům s řízením energie (resp. baterií).
Neuvěřitelný závěr závodu, kdy první těžili především z konzistentních výkonů
Ve druhé části dvojzávodu Misano E-Prix to byl Pascal Wehrlein, kdo napravil bolestnou sobotu týmu TAG Heuer Porsche. Jeho trofej za první místo ze 7. kola je šestou v jeho kariéře ve Formuli E, a to po srdcervoucí chybě v posledním kole, kdy dosavadnímu lídrovi závodu Oliveru Rowlandovi došla energie a odstoupil.
Úřadující mistr světa ABB FIA Formule E Jake Dennis z týmu Andretti Formula E si zajistil chvályhodné druhé místo, zatímco Nick Cassidy z týmu Jaguar TCS Racing před 25 000 diváky vybojoval třetí místo o 5 setin sekundy. Po včerejší diskvalifikaci Wehrleinova týmového kolegu Antónia Félixe da Costu postihla další smůla, když jeho další snaha skončila odstoupením.
Nedělní závod byl klidnější než sobotní, přesto by minimálně první polovina šla považovat za zběsilou
Během 26 kol Misano E-Prix si Wehrlein se svým Porsche udržoval značnou energetickou rezervu před svými soupeři, včetně vedoucího Jakea Hughese a soupeřů Jeana-Erica Vergneho a Nica Müllera. V závěru závodu se však do čela dostal Oliver Rowland z Nissanu, který ve 20. kole překonal zdánlivě nepřekonatelný Wehrleinův náskok.
Přestože Porsche zpočátku věřilo Wehrleinovu hospodaření s energií, upozornění na vyřazení pohonného ústrojí v poslední minutě zmařilo naděje na úspěšný souboj v posledním kole. Přesto štěstí přálo Wehrleinovi, protože se Rowland potýkal s technickými problémy, kvůli nimž jeho Nissan zpomalil pouhý kousíček před cílem, a Wehrlein si tak po zklamání týmu v šestém kole mohl dojet pro vítězství v kole sedmém.
V napínavém závodě předvedl Jake Dennis své umění, když z devátého místa na startu vybojoval v cíli pro Andretti příčku druhou, zatímco Nick Cassidy z týmu Jaguar TCS Racing si zajistil třetí místo odvážným předjetím Nica Müllera z ABT CUPRA v posledních okamžicích. Pozoruhodné výkony v závodě předvedli také Sacha Fenestraz z týmu Nissan Formula E na pátém místě a Sergio Sette Camara z týmu ERT Formula E na šestém místě.
Wehrlein se díky svému triumfu vyrovnal Dennisovi v čele pořadí jezdců, dosavadní lídr Rowland klesl na třetí místo. Jaguar TCS Racing mezitím s výrazným náskokem vede tabulku týmů.
DS Penske pokračuje ve skvělých kvalifikačních výkonech, které však v závodě neumí zužitkovat
Italský dvojzávod Formule E na Misano World Circuit Marco Simoncelli hostil o tomto víkendu dvojici mimořádně strategicky náročných závodů.
Jedno je jisté: oba vozy DS E-TENSE FE23 předvedly na trati, která využívala většinu slavného uspořádání MotoGP, velkou porci výkonnosti. Jean-Éric Vergne byl v sobotní kvalifikaci druhý a v neděli to dokázal znovu, což znamenalo, že opět bude startovat z první řady startovního roštu. Jeho týmový kolega Stoffel Vandoorne se kvalifikoval jako šestý a podtrhl tak celkově dobrý výkon týmu DS Automobiles.
Hned od úvodních kol se první pozice téměř neustále měnily. JEV se v jednu chvíli ujal vedení, ale pak těsně před výjezdem safety caru několik míst ztratil. V závodě hektickém od startu až do cíle se pak Francouzovi nepodařilo dostat zpět do první pětky. Se sedmým místem v neděli poté, co se v sobotu nakonec umístil na šestém místě, odjíždí Jean-Éric Vergne z Misana s celkovým ziskem 14 bodů. Šest bodovaných umístění ze sedmi závodů svědčí o jeho působivé konzistenci. Sezóna ještě není ani v polovině, dvojnásobný šampion Formule E je v současné době na šestém místě v prozatímní klasifikaci jezdců a stále je ještě vše ve hře.
Nedělní závod byl pro Stoffela Vandoorna něčím, na co by nejradši zapomenul. Po dobrém výkonu v kvalifikaci se Belgičan stal jednou z obětí kontaktu uprostřed skupinky závodníků. Byl nucen zajet do boxů,
aby opravil poškozenou karoserii, což zmařilo jeho naděje na dobrý výsledek. V závěru závodu donutil Stoffela problém s baterií – který částečně postihl i všechny ostatní jezdce – zastavit u krajnice.
Misano E-Prix byla pro DS Automobiles a Maserati výjimečná ještě z jednoho úhlu pohledu. Do paddocku totiž zavítal CEO koncernu Stellantis, osobně Carlos Tavares. A právě s ním jsme měli možnost udělat nejen ohledně budoucnosti obou značek ve Formuli E rozhovor. Jeho plné znění bude pro vás k dispozici již brzy!
Další kolo mistrovství světa ABB FIA Formula E se odehraje na pozadí historie a lesku. Plně elektrický seriál nyní zamíří na legendární pouliční trať v Monaku, jeden z nejznámějších okruhů na světě. Osmý závod (z celkových 16) se uskuteční za čtrnáct dní, 27. dubna.
REPORTÁŽ: Jak se z návštěvy saudskoarabské Formule E stal jeden z nejsilnějších zážitků v životě
Pascal Wehrlein, vítěz závodu, řekl:
„Včera by bylo lepší vyhrát, ale z dnešního závodu mám velkou radost. Od začátku až do poloviny závodu to bylo opět dost chaotické. Nebyl jsem si jistý, jestli mám zůstat ve vedení, nebo nechat Oliho [Rowlanda] určovat tempo. To se mi zdálo trochu divné a příliš rychlé na to, abych se ho snažil odrazit, takže jsem se o to ani nesnažil. Trochu mě překvapila jeho energie, nebyl jsem si jistý, jestli měl tým správné informace, nebo ne. Ale nakonec se ukázalo, že to bylo správné. Bylo to hodně strategické; energie, baterie, pneumatiky. Prostě všechno.
„Od nuly k hrdinství to jde rychle, to víme ve Formuli E. Myslím, že jsme tento víkend měli na to, abychom vyhráli oba závody. Bohužel včera jsem byl při takovýchto závodech trochu obětí s předním křídlem a pak jsem se ocitl vzadu, ale dnes to pro nás bylo velké vykoupení.“
Jake Dennis, číslo 1, druhý v cíli, řekl:
„Všechno se sešlo, z devátého místa na druhé je docela dobrý den úřadování, ale jak jste viděli, byl to boj. Jakmile se tempo vepředu zvýšilo, okamžitě jsem se propadl a dostal se zpět do spárů obou Niků, byl to pro mě dnes prostě režim přežití. Tento víkend byl opravdu boj, ale vrátit se domů se dvěma druhými místy, když jste včera startovali mimo první desítku, je dobrá výchozí pozice.
„Jen nám to ukazuje, jak dobrá je pohonná jednotka Porsche, plný kredit těm klukům, že nám dali příležitost to dokázat. Oba jsme [já a Pascal Wehrlein] samozřejmě získali hodně bodů a sedíme pěkně na špici šampionátu. Celkově nás před Monakem čeká ještě hodně tvrdé práce, abychom vyřešili naše kvalifikační tempo, a pak se můžeme do šampionátu pořádně pustit.“
Jean-Eric Vergne, sedmý v cíli, řekl:
„Den začal dobře a v kvalifikaci jsme předvedli další skvělý týmový výkon. V této oblasti jsme jednoznačně udělali krok kupředu, za což bych chtěl celému týmu pogratulovat. Co se týče závodu, musíme přesně pochopit, co se stalo. Nevím, jestli jsme udělali strategickou chybu při použití útočného módu, ale během pouhých dvou kol jsem ztratil několik míst a ocitl se dále v pořadí. Díky hospodaření s energií, které tento okruh vyžaduje, jsem nebyl schopen ztracené pozice následně dohnat. Nevím, jestli to bylo způsobeno jen čistou smůlou, protože stále počítám s tím, že jsme v té fázi závodu udělali správná rozhodnutí. Incident v posledním kole mě stál další místa, ale každopádně jsme i tak dokázali opět získat důležité body.“
Eugenio Franzetti, ředitel DS Performance, dodává:
„Z prodlouženého víkendu v Misanu odjíždíme s plným vědomím našeho skvělého výkonu, ale také s určitým zklamáním, že jsme nezískali dost bodů. Je to velká škoda, protože jsme byli v kvalifikacích neustále rychlí, ale v závodech jsme se potýkali s problémy, což bylo způsobeno především vnějšími faktory. Naše vynikající kvalifikační výkony tvoří solidní základ, na kterém můžeme stavět v závodech, které nás ještě čekají.“
Jan Novotný