Další lákadla v Ženevě: je na co koukat!

Další lákadla v Ženevě: je na co koukat!

Nyní vám předkládáme další várku zajímavostí a novinek od dalších výrobců aut. Jak jste se již dozvěděli  předešlého článku, místo PalExpo je velmi kompaktní a i já mohu říci, že jsem velmi rád za místo konání. Osobně jsem byl na svém prvním autosalonu a nepředpokládal jsem, že za jeden den mohu nachodit přes 15 tisíc kroků. Osobně jsem byl moc nadšen z organizace všech automobilek i samotného autosalonu, tady je můj malý příběh.

 

Škoda tento rok přestavila koncept Vision X.

Když jsem dorazil do stánku Škody, tak první věc, která mě ihned uhodila do očí, byl nový koncept, který se ale možná až paradoxně nacházel až v rohu stánku. Také jsem hned dostal papír s tužkou a byl jsem informován, že můžu soutěžit o zajímavé ceny. Byla to velmi zajímavá cesta, jak se dozvědět o novinkách a zároveň o historických informacích o Škodě Auto. Kupříkladu, jak se jmenovala původní společnost, která začala s auty a později jí koupil Emil Škoda, což může být pro řadu návštěvníků novinkou. Soutěžilo se o zajímavé ceny, z nichž můžu jmenovat sluchátka Monte Carlo nebo dámské hodinky. Já osobně jsem ke stánku Škody dorazil pozdě, a tak na mě zbyla pouze kšiltovka s kovovým štítkem Octavia. K místní výstavce mohu pouze zopakovat pochvalu směrem k českému výrobci, u kterého jste mohli vidět Škodu: Superb Sportline, Kodiaq Sportline a L&K, novou Fabii, Karoqa a Octavii RS.

Po absolvování soutěže jsem se vydal na výpravu napříč novinkami a ostatními modely Škodovky. Nejzajímavější věcí, jak je již předpokládáno, byl koncept Vision X. Z auta je na první pohled jasné, že je to Škoda a můžeme v konceptu vidět inspiraci u Kodiaqa. Auto mělo v kufru drona a 2 longboardy, což určitě udělá dojem na mladé lidi, jak mohu ze zkušenosti říci. Za mě koncept vypadá velmi pozoruhodně, zpracování detailů je moc pěkné, auto krásně vypadá a ve svítivě zelené barvě i docela zajímavě. Novinka Škodovky, která se objevila na tomto autě, je velký nápis Škoda na kufru místo loga Škody, vepředu zůstalo klasické logo, mohu to přirovnat k Volvu, které to má stejně vlastně už hodně dlouho.

Fabia po faceliftu, která zde byla též jako novinka, byla vystavená ve verzi Monte Carlo a Combi. První jmenovaná je velmi povedená, kombinace černé a červené na mě dělá dojem „dravého“ auta, ano v uvozovkách, jelikož Fabia bohužel nemá žádné silné motory, a tak ani ambice. Po prostudování těchto dvou novinek, jsem se vydal prohlédnout si „zbytek“…

 

Audi představila novou A6 a kamuflovaného e-trona.

Po tom, co jsem si prošel stánek mladoboleslavských, jsem se sám sebe zeptal, co by mohlo být lepší. Nemusel jsem daleko, vyrazil jsem na představení nové Audi A6. Audi A6 (po vzoru A8) je po designové stránce velmi povedené. Jediné, co mi v této době vadí u prémiových automobilek, je jak jsou si všechny modely jedné značky velmi podobné. U Audi už tento jev postihl A8, A6 a A7. Samozřejmě to u čtyřech kruhů neplatí na 100% tak, jak bych řekl já – až přehnané jak u Mercedesu. Co mě velmi u Audi vadí, je třetí displej na ovládání klimatizace. Myslím si, že je to velmi nepraktické. Při představování A6 Audi zmínila i budoucí první elektromobil značky. Ve spojení e-tronem byla oznámena zajímavá „soutěž“, která u Audi probíhala. Po Ženevě, jezdili dva kamuflované vozy. Když jste je vyfotili a poslali Audi, mohli jste vyhrát a vaše fotka tak mohla být zveřejněna na oficiálním Instagramu Audi.

Celkové představení A6 bylo velmi pěkně pojaté – byly natočeny tři krátké filmy, a to vždy při jiném pojetí vozu, kupříkladu v jednom z krátkých filmů byl použit komfort domácnosti, cituji: „Představte si to nejpohodlnější masážní křeslo, představte si to nejlepší světlo,“ takto bylo zmíněno více vychytávek a na konci jste slyšeli „teď si představte, že je to na kolech. Nová Audi A6.“ Rozložení vozů na stánku Audi bylo vyvážené mezi RS modely a těmi „běžnými“. Samozřejmě se zde objevila i Audi R8 s pohonem zadních kol, což je velmi zajímavé. Když se řekne R8 nebo nějaký RS model, každý si představí Quattro, to však nyní v limitované edici chybí. Tím by se chtěl svézt snad každý.

 

Mercedes-benz a jeho nové AMG GT 4-door Coupé, a nový A-class

Když jsem přišel do stánku Mercedesu, byl jsem jak v nebi. Mercedes tam měl hodně AMG verzí a novinek. Co mě po chvíli procházení stánku nejvíce zaujalo, bylo AMG GT 4-door Coupé a S650 Maybach, který v sobě nese šestilitrový bi-turbo motor V12 s 621 hp. AMG GT 4-door Coupé je v podstatě čtyřdveřový bratříček AMG GT, bude mít motory o výkonu od 435 do 639 koní. Auto je krásné, můžu ho trošku přirovnat k Mercedesu CLS a mělo by být konkurentem k Porsche Panamera. Když jsem dále procházel stánkem Mercedesu, samozřejmě jsem narazil na nový Mercedes třídy A. „Áčko“ je celé modernizované, vypadá velmi dravě, a víme, že u Mercedesu toto slovo nemusí být v uvozovkách jako u Škodovky, jelikož Mercedesy umí být takové i v reálu.

 

Volkswagen představil Koncepty I.D.

Následovala pro mě poslední povinná zastávka vlaku, a to ve Volkswagenu. Jak jsem se procházel po GTI části, v které jsem našel zalíbení, no řekněme si, jak bych také mohl jít dál a nepodívat se ani na jeden vůz, zahlédl jsem pódium s velkým nápisem „I.D.“. I.D. je nová linie konceptů od VW, obsahuje například I.D. BUZZ neboli originální klasický VW „bus“ nebo I.D. VIZZION. Tyto auta byly koncepty a osobně jsem v nich tak nějak nemohl najít zalíbení, proto jsem se otočil a vrátil se do části GTI. Tam jsem našel Golfa GTI Performance ve specifikaci s perleťově bílou barvou a černo-červeným interiérem v alcantaře. Pak jsem rychle proběhl okolo „bezvýfukového“ Arteona R-line, ano velmi mi vadí, že se schovávají výfuky za nárazník a vidět můžete jen zaslepené obrysy výfuků, a běžel jsem si sednout do nového Pola GTI. Krásné, malé kompaktní auto navléknuté do dravého designu s výkonným motorem. V Polu můžete najít dvoulitr o výkonu 200 koní. Interiér je v podstatě naklonovaný Golf GTI. Když jsem vystoupil z Pola, zahlédl jsem jakési červeno-bílé auto s nápisem T-Roc R-line. Bohužel, tak nadšený už jsem nebyl. Z venku je moc pěkné, ale když jsem si sedl dovnitř, vyskočila na mě plastová červená palubovka a bílo-černé sedačky. Opravdu se to k autu nehodí. To je vše zajímavé, co bych rád zmínil, ze stánku Volkswagenu.

 

S mým popisem všeho zajímavého na letošním Ženevském autosalonu končí i mé putování. Kolik kroků mi na konci dne ukázal můj chytrý telefon, jsem vám pro jistotu řekl už v úvodu článku. Na konec zbývá snad jen dodat, že letošní PalExpo bylo doslova narvané novinkami. Jsou snad jen opravdu dvě automobilky, které letos do Ženevy nedorazili – (ne)překvapující je to v případě Opelu, který zřejmě šetří po nedávném převzetí od PSA a konec konců i v podání Mini, jež mohlo prezentovat modernizované Mini One a Mini Cooper. O tom se můžeme ale porozpravovat jindy. Mé zážitky jsou nezapomenutelné a bez vrásky.

 

Lukáš Jeřábek

 

Sdílet:

Zanechat odpověď

Musíte být přihlášen pro vložení komentáře.