Citroen C3: cílevědomá princezna?

Citroen C3: cílevědomá princezna?

Autor: #HORIZONTFULL · Fotografie: #HORIZONTFULL

Z OŠKLIVÉHO KÁČÁTKA SEBEVĚDOMÁ PRINCEZNA

Kdo z nadpisu nepoznal, o čem bude řeč – jde o vývoj samotného modelu C3, kdy jsme si první generaci „cétrojky“ dovolili nazvat ošklivým káčátkem a to nejen, protože tvary měla navazovat na legendární kachnu 2CV, ale i protože podle nás nepatřila mezi nejkrásnější pokusy od Citroenu – ale co nová C3 2017.? Při pohledu na novou „cétrojku“ si uvědomujeme podstatnou věc. Automobilka Citroen všem ukazuje, že bláznivý model Cactus nebyl jen výstřel do tmy. V tuhle chvíli už víme, že je to směr, kterým se chce vydat. Místo střely do neznáma, podle nás trefa do černého a ta se nám moc líbí .

 

BLÁZNIVÁ,BAREVNÁ,SEXY

Už na první pohled dává nová „cétrojka“ najevo, že se chce odlišit. Malé auto na trochu vyšším podvozku a v našem případě 17-kových kolech vypadá zajímavě a zevnitř působí bezpečným dojmem. To nejlepší je ale podle nás přední maska, která nás opravdu baví. Při každém vzdálení od auta se za ní otáčíme a nejen my!. Kamkoliv se podíváte, uvízne vám v oku designový prvek AirBumb, ale tentokrát nejen na boku jako na Cacstusu. Tvary AirBumbu naleznete po celém autě, jako třeba ve výplních dveří, v průduších klimatizace a dokonce je v tomhle tvaru zasazen klasický tachometr s otáčkoměrem. Tenhle tvar vás bude provázet celým vozem a nám se moc líbí, jak si s ním Citroen pohrál. Barevných kombinací nabízí automobilka celkem 36. Takže auto si můžete naladit přesně podle sebe, a tím se ještě víc odlišit.

 

POHODLÍ A STYL

Hned při vstupu do interiéru vozu nás naprosto uchvátila kombinace decentní červené s černým dekorem. Lišta palubní desky v červené barvě a červené prošítvání v látkové výplni dveří. To samé červené prošití najdete i na potazích sedaček. To vše doplňuje naprosto retro madlo dveří = jednoduše nádhera. V autě je kladen důraz na pohodlí a ten pocit máte v sedačkách i na odezvě podvozku, ale k tomu se ještě dostaneme. Další věc, co stojí za vyzdvihnutí, je volant, který je asi to nejlepší v celém interiéru – super vzhled, bezvadně padne do ruky. Kdybych ho našel v nějaké ostré verzi od Citroenu, nemohl bych se vůbec zlobit! Jediné úskalí, kterému jsme nepřišli v interiéru na chuť, představuje loketní opěrka, jež nebyla nikterak stavitelná a využijete jí v podstatě jen ve chvíli, kdy víte, že nebudete potřebovat nějakou chvilku řadit, jinak vám loketka naopak bude poměrně překážet.

 

SPOUSTA HRAČEK, ALE I ZKLAMÁNÍ

Co se týče elektroniky v naší testované verzi, tak jako první vás na palubě upoutá dotykový displej. „Citroňáci“ zjednodušili celou přístrojovou desku tím, že se snažili nasypat skoro všechno do dotykového panelu. Po 3 dnech jsme si začali zvykat, ale musíme přiznat že nám vadí nemožnost používat dvě funkce najednou. Jako jeden příklad za všechny – pokud jedete podle navigace a chcete upravit teplotu – musíte na pár sekund oželet pohled na navigaci a v nabídce ovládání klimatizace si nastavit požadované hodnoty a až potom se můžete vrátit zpět do navigace. Naše verze měla senzor mrtvého úhlu, který byl na dálnici sice super, v silném dešti ale naše nadšení opadlo. Ve chvílích, kdy kolem nás široko daleko nikdo nebyl, nás zběsile blikající senzor spíše děsil než varoval před hrozícím nebezpečím. Když už jsme u těch nedostatků, tak největší zklamání ve mě vzbudila parkovací kamera, která správně fungovala jen ve dne a pokud byla naprosto čistá. V noci jsme se mohli podívat leda na to, jak velká je venku tma (byla opravdu velká). Nejsem fanoušek těchto kamer, bohatě podle mě stačí parkovací senzory, a to i tady u Citroenu. Dost bylo nedostatků, teď k tomu zajímavjšímu – CONNECTED CAM, zabudovaná kamera, která vám umožňuje za jízdy vyfotit nebo natočit západ slunce nebo něco zajímavého, co se právě děje před vámi a nebo vám poskytnout důkaz při účasti v dopravní nehodě. Teď se snad jen nabízí otázka, kdy se podobných řešení dočkáme i u ostatních vozů.

 

MĚSTSKÁ ŽEHLIČKA

Město a meziměstské „popojížděčky“, tady se cítí auto jako doma. Krátká převodovka, příjemné pohodlné sedačky, měkoučký podvozek, který vyžehlí kdejakou díru a nakonec extrémní posilovač řízení, to jsou věci, na kterých tenhle Citrón staví. Nečekejte nic sportovního a cétrojka si ani na nic takového nehraje, a to je dobře! Co se týče onoho (pře)posilovače, tak na dálnici v nás chvíli budil dojem, že pod námi snad ani neni silnice, není tak bohužel úplně na místě čekat nějakou výraznější odezvu do volantu. Náš testovaný model byl osazený atmosferickým tříválcem 1.2 PureTech. Nemůžeme říct, že by nám ten motor vadil, popravdě nás mile překvapilo, že auto nijak neomezoval a kombinovaná spotřeba nepřesáhla 6.0L/100km. Ale ani tenhle tříval nemění nic na skutečnosti, že nejsme tříválcoví fanoušci a radši bychom viděli v tomhle Citrónku nějakou čtyřválcovou benzívou 1.6 nebo 1.4, které by minimálně působili o něco dospělejším dojmem, i když koncern PSA rozhodně s technologií hodně za poslední roky pohnul a právě tenhle motor patří k jedněm z nejlepších ve své třídě. Je potřeba dodat, že je na tom oproti některým konkurenčním 0,9 nebo 1,0 ještě opravdu dobře.

 

PALEC NAHORU, NEBO DOLU?

Nová „cétrojka“ je podle nás přesně to, co dnešní trh potřebuje. Citroen se přesně trefil tam, kam mířil. To auto je zábavné, příjemné, barevné, moderní, stylové a skvěle nabourává ten stereotyp poslední doby, kdy se všechna auta kopírují a vypadají dost podobně. Tohle auto budí rozruch a my doufáme, že v něčem podobném bude značka pokračovat. Když pomineme těch pár nedostatků, tohle auto je skvěle zpracované a Citroen v něm udělal obrovský krok kupředu. Kandidátem na Evropské auto roku 2017 byl rozhodně právoplatně!

 

#HORIZONTFULL TEAM

 

Sdílet:

Zanechat odpověď

Musíte být přihlášen pro vložení komentáře.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..