Autosalon Frankfurt: část první

Autosalon Frankfurt: část první

Autor: Simona Rottová · Fotografie: Simona Rottová

Jako každý lichý rok, i letos jsme s redakcí Motorvize navštívili Frankfurtský autosalon. Nová doba s sebou přináší i moderní technologie, a to nejenom v oblasti automobilového průmyslu, ale i PR a reklamy, která se stále častěji cílí na online reklamu, právě proto a možná i kvůli úspoře nákladů se letos několik významných automobilek rozhodlo v Německu nevystavovat. Mezi těmi, které bychom na frankfurtském autosalonu hledali marně byl třeba Fiat, Volvo, Alfa Romeo, ale třeba i Aston Martin. Naopak nově zde vystavovaly čínské značky WEY a Chery.

 

Česko-korejské novinky

Tradičně velké zastoupení ve Franfurtu měl, u nás velmi oblíbený, Hyundai, který představil úplně nový model Kona a nově také i30 Fastback a i30N. Příznivce této asijské značky oslňoval model Kona 1.0 T-GDI o výkonu 88kW, vystavovaná benzínová verze měla udávanou kombinovanou spotřebu 5,4l/100 km, deklarovanou maximálku na 181km/hod, zrychlení z nuly na sto za 12s. Kona by měla být dostupná v deseti barvách od žluté (v katalogu uváděno jako kyselinově žlutá), přes modrou, červenou až k černé. Všechny odstíny mají v katalagu uváděna různá přídavná jména, o jejich přesném překladu ale nechceme polemizovat. Kromě klasických automobilů předvedl Hyundai třeba i Ioniq plug-in ve verzi Ioniq PHEV 1.6 GDi, který bude schopné nabít za 2,25h z domácí nabíječky s kufrem o velikosti až 1401 litrů po sklopení zadních sedaček.

Japonský kontrast: hi-tech a tradice

Japonská Toyota představila koncept C-HR Hy-Power, který zdůrazňuje typický vzhled, ale disponovat bude i klasickým hybridním modelem. Dalším kouskem od Toyoty je klasika Land Cruiser, s tímto modelem se setkáváme již 65 let.

Budoucnost podle Hondy

Honda ukázala modernizovaný Jazz s motorem 1,5 i-VTEC a výkonem 96 kW, převodovkou 6M nebo CVT, maximálkou 190 km/h a kombinovanou spotřebou 5,6 l/100km pro šestistupňový manuál. Další novinkou do Hondy je hybridní verze CR-V, která pro Evropu nahradí turbodiesel, v tuto chvíli jde spíše o předprodukční verzi, která si ještě musí minimálně do příštího roku počkat.

Supersportí klasika z Itálie

Výrobce sportovních italských vozů Ferarri představil Portofino, tento kabriolet je nástupcem modelu California. Přeplňovaný osmiválec se může chlubit 600 koňmi, motor 3,9 litru zrychlí na stovku za krásných 3,2 sekundy a maximálku má až u 320km/h. V interiéru bude mít řidič k dispozici 10,2 palcový display a menší display může sledovat i spolujezdec.

V Itálii o něco níže, ale pořád hodně vysoko

Luxusní značka sportovních aut Maserati ukázala Ghibli nově v provedení GranLusso, které má nový design karoserie, které mají zlepšit aerodynamiku vozu.

Chiron s dalším prvenstvím

Bugatti na své tiskové konferenci uvedla model Chiron, se kterým ex-pilot formule 1, vítěz velké ceny Monaka f1, dvojnásobný vítěz 500 mil Indy a trojnásobný vítěz 24hodin Daytona, Juan Pablo Montoya, dokázal zrychlit z nuly na 400 km v hodině a zpět zastavit na nule ani ne za 42 sekund, čímž pokořil světový rekord.

 

Jako každý příběh, i ten náš dnešní je u konce

Z autosalonu jsme odjížděli plni zážitků. Před dvěma lety, těsně po novinářských dnech, propukla aféra Dieselgate, právě ona určitě měla za to, že letos už klasické motory byly v pozadí a nástup elektromobilů se možná právě díky této kauze urychlí. Ve mnoha státech chtějí automobilům s klasickými motory zakázat třeba vjezd do centra.

 

Simona Rottová

Sdílet:

Zanechat odpověď

Musíte být přihlášen pro vložení komentáře.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..