AUTOSALON FRANKFURT: ČÁST DRUHÁ

AUTOSALON FRANKFURT: ČÁST DRUHÁ

Autor: Jakub Kameníček · Fotografie: Jakub Kameníček

V minulém článku jste se mohli dozvědět, že na letošní výstavě vynechalo svou účast hned několik velmi známých, populárních značek (Nissan, Fiat, Alfa Romeo, Volvo nebo třeba Aston Martin). Nicméně, vzhledem k obří rozloze, na které se autosalon ve Frankfurtu odehrává, bylo přesto k vidění mnoho. Od automobilek, přes nová auta, až po tváře zasvěcené v automobilovém a třeba i v youtube světě dobře známé.

Nyní vám tedy předkládáme další várku zajímavostí a novinek od dalších výrobců aut.

 

KIA rok od roku lepší. Frankfurt nám to dokázal.

Jedním z úhlavních, nejvíce diskutovaných trháků automobilky Kia byl nový hothatch koncept, Kia Proceed, který představuje vizi sportovního, atraktivně vypadajícího, emoce-podněcujícího automobilu, který je nabitý technologiemi.

Dalším debutem a senzací byl nový model Stonic. Ten zde byl k vidění ve dvou barevných provedeních. Auto je koncipováno jako takzvaný kompaktní crossover a nabízí velmi líbivý design. Mne osobně zaujala nová Kia Rio pro svou drobnou a pro městský provoz praktickou velikost, neotřelé tvary karoserie, nízkou spotřebu nové motorizace a dostatek komfortu a prostoru uvnitř interiéru.

 

Nový Swift Sport, lehčí, rychlejší a nyní i s turbem

U této značky bylo středem očekávání a následně i pozornosti modernizované Suzuki Swift Sport, zde v zářivě žluté barvě, které přijelo na pódium během tiskové konference. Nový Swift Sport doznal hned několik vylepšení, od nového designu (a nyní ještě obohaceného o sportovní prvky exteriéru: difuzor a upravený přední nárazník). Prve představenou konvenční verzi jsme zde v Evropě mohli poprvé spatřit na letošním autosalonu v Ženevě, právě zde jsme mohli prozkoumat jeho nové tvary na vlastní kůži. Nyní dále došlo k poměrně markantnímu snížení hmotnosti o 80 kilogramů oproti předchozí verzi. Nový Swift Sport tak nyní váží méně než jednu tunu, přesně 960 kg. Modernizovanou pohonnou jednotku je nově již s turbodmychadlem 1.4 l čtyřválec BoosterJet s přímým vstřikováním, výkonem 138 koní a točivém momentu 230Nm. První kusy z výrobní linky budou k mání na jaře příštího roku.

 

Bylo nebylo, aneb Audi zase vyráží dech

Protože se Audi nikdy nedrží vzadu, ve skutečnosti patří mezi nejluxusnější a technologicky nejvíce průkopnické a vyspělé automobilky, odkryla svou strategii do budoucna- vyvíjet umělou inteligenci a tu vkládat do svých automobilů. V souvislosti s tím ve Frankfurtu představuje 3 zásadní nové automobily. Prvním byla nám již všem známá A8 čtvrté generace, která představuje novou úroveň inteligence a komfortu v moderní limuzíně. Řidiči umožňuje samořídící schopnost za jakékoliv situace na silnici až do rychlostí 60km/h. Další horkou novinkou, schovávanou pro tento automobilový svátek, byl koncepční vůz Elaine. Ten navazuje na Šanghajskou senzaci vozu Audi Etron Sportback Concept. Elaine dokáže jet v autonomním režimu až 130 km/h, s automatizovanou změnou jízdních pruhů a schopností předjíždět pomaleji jedoucí auta. Toto dle slov moderujícího není fikce, leč exhibice toho, co bude k vidění na silnici jen a již za několik málo let. Finální čtyřkruhý „diamant“ na výsluní byl koncept naprosto autonomního, luxusního vozu budoucnosti, s maximálním vloženým potenciálem tzv. Audi AI- Audi Aicon. Kromě těchto úhlavních novinek zde bylo k vidění mnoho dalších vozů značky. Od eko linii G-tron a E-tron, po „S“ verze až vrcholné „RS“ modely.

 

Kvalita, tradice a popularita: Jaguar/Land Rover

Ovšem ani na výstavní expozici modelů koncernu v titulku jsme nesměli chybět. Automobilka na výstavišti předvedla nový Land Rover Discovery SVX, dle proklamací nejvíce durabilní a do terénu vhodný model z rodiny vozů Discovery.

Na druhé straně koncernu, u Jaguaru byly již z letoška známé modely, ale svůj debut si tu vysloužil dosud nejrychlejší a nejvýkonnější vůz v historii této značky, Jaguar XE SV project 8, s brutálním motorovým výkonem téměř 600 koní a zrychlením z nuly na sto za pouhých 3,3 vteřiny, doposud nejrychleji zrychlujícím Jaguarem, který kdy spatřil světlo světa. To vše díky pětilitrovému osmiválcovému turbomotoru a speciálně upravené aerodynamice vozu i pečlivému výběru materiálů. Project 8 je schopen se přehoupnout až přes hranici 300km/h.

 

Nová Insignia GSi a první plug-in hybrid

U této německé značky byly hlavními trháky výstavky nově představená, sportovně laděná verze letošní horké novinky v podobě rodiny vozů Insignia. Opel Insignia Gsi nově nepřímo nahrazuje předchozí generaci Insignie OPC. Vychází z konvenční verze, pod kapotou veze přeplňovaný dvoulitr s výkonem 260 koní, to nejlepší by měl být pohon 4×4 s vektorováním točivého momentu. Ve verzi GSi Opel přidává upravený podvozek, Brembo brzdy a speciální OPC Performance sedadla. Další novinkou a zároveň velkým překvapením z Rüsselsheimu se stala nová plug-in hybridní verze crossoveru Granland X. Pokud nepočítáme Amperu první generace, jedná se o první plug-in hybrid, kterého jsme se od tohoto výrobce aut doposud dočkali.

 

Zábavný, hravý a barevný Citroen

Tato světově proslulá automobilka přivítala své návštěvníky uvolněným, pohodlným výstavním prostorem. Senzací výstavy pro tuto značku byly modely Citroen C3 Aircross a nová, speciální konceptuální edice SpaceTourer Rip Curl, parádní a praktické auto na kempování s pohonem všech kol. O tom i o marketingových strategiích této francouzské automobilky si budete moci již brzy přečíst v rozhovoru s marketingovým ředitelem značky. Mimochodem hodně nápadně, vyzývavě a nadějně vypadající C3 Aircross bude naše čtenáře již brzy hostit… O tom ale až příště.

 

Francouzský kvalitní design, důmysl i technologie – Renault a Dacia

Dacia do Frankfurtu přivezla novou, druhou generaci nyní již tak oblíbeného, lidového SUV, Duster. Ta nabídne inovovaný design exteriéru, zvýšení světlé výšky vozu, vylepšený interiér a novou tvář zádě. U té si ale nemůžeme pomoci, abychom v ní neviděli tak trochu tu od Jeepu Renegade. Tak či tak nový Duster vypadá velmi slušně. Na straně Renaultu jsme mohli uvidět poprvé model Mégane ve verzi R.S. Ten poprvé dostal oturbenou osmnáctistovku, samosvor, natáčení zadních kol a možnost volby mezi manuálem a automatickou převodovku EDC. Objednávky bude český import přijímat od letošního prosince. Posílenou verzi Trophy bude možné objednat až za rok. V neposlední řadě zde musím zmínit koncepční vůz, kterému se dostalo hodně pozornosti v průběhu tiskovky a jehož jméno je Symbioz. Tento automobil má být jakousi součástí vašeho bytu, další místností, ve které můžete trávit svůj čas.

 

V neposlední řadě: (naše) domácí Škodovka

Ani Škodovka není pozadu a svou výstavku do Frankfurtu dovezla. Tou nejzajímavější novinkou byl bezpochyby Karoq, nový crossover nepřímo nahrazující odcházející model Yeti. Má určitě na co navazovat a už teď to vypadá, že Škoda opět nebude stíhat prvotní nápor objednávek. To vše ukáže ale až čas. Za nás tohle zatím vypadá hodně slibně, na první jízdy si počkáme do začátku října, kdy i my přineseme první info z poza volantu. Mezi další „triumfy“ naší domácí automobilky patřily sportovně laděné verze – RS a Sportline už všichni dobře známe, nyní sem ve druhé zmíněn= specifikaci dojel i Kodiaq, největší vůz značky. V červené vypadá fakt luxusně, ani byste neřekli, že jde pořád o SUV.

 

Jak hodnotím, co jsem zde viděl?

Pro mě osobně byla návštěva tohoto německého autosalonu ta první vůbec. Jen dříve jsem slýchával, jak obrovský areál hostí všechny vystavovatele. Až teď jsem měl ale možnost opravdu zažít na vlastní kůži, o čem to vlastně ti lidé povídali. Frankfurt mi nabídl skvělé, pro mě nové, zážitky a to vše navíc za jeden pouhý den. Odjíždím z výstavy s pokojným pocitem satisfakce a chutí v blízké budoucnosti vyzkoušet a otestovat některý z vystavených vozů i na silnici, za volantem. Výstavu jako takovou nelze než doporučit všem návštěvníkům, letos toho na IAA Frankfurt bylo vidět opravdu požehnaně a řeči ve smyslu zredukování evropských autosalonů pouze na jeden ročně (Ženevu) mi nepřijdou úplně reálné. Automobilismu zdar a autosalonu též.

 

Jakub Kameníček

Sdílet:

Zanechat odpověď

Musíte být přihlášen pro vložení komentáře.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..