54. Rallye Šumava Klatovy je za dveřmi: na co se těšit?

54. Rallye Šumava Klatovy je za dveřmi: na co se těšit?

Autor: Jan Novotný · Fotografie: Jan Novotný

Jaro je tu, počasí nám přeje a v plném proudu je už kupodivu i česká rallyová scéna. Start velkého mistrovství, tedy MČR v rally, jsme si již před pár týdny odbyli, a to na Valašské rally. S koncem dubna se šampionát přesouvá doslova na druhý konec republiky – do okolí Klatov. Právě toto město na úpatí Šumavy hostí již tradiční podnik Rallye Šumava Klatovy, v rámci něhož se jede již 54. ročník mistrovství soudobých vozidel, 28. ročník Historic Vltava Rallye a také 5. ročník Rallye Šumava Legend. Už tento výčet byl sám o sobě dostačujícím k uspokojení našich představ o kvalitním víkendovém programu. Já ještě doplním, že start je naplánován již na pátek 26.4.2019 odpoledne, že ve startovním poli je 14 závodních speciálů nejvyšší tuzemské specifikace R5 a 2 speciály WRC. Já osobně se těším i na vozidla kategorie R2, kde se mimo jiné v rámci Peugeot Rally Cupu bude o naši přízeň přetahovat na 10 talentovaných jezdců. Kde všude budeme, co budeme sledovat a jaká jsou očekávání?

 

V Klatovech pojede stovka historiků, také ale hvězdy v čele s Kopeckým

K datu uzávěrky 54. Rallye Šumava Klatovy a 28. Historic Vltava Rallye napočítali organizátoři přihlášky celkem od 186 posádek. Neuvěřitelných 97 jich projevilo zájem o start v zápolení historických vozů, 77 dvojic se utká v klání soudobé techniky. Dvanáct účastníků bude mít i doplňková 5. Rallye Šumava Legend.

Nikoho nepřekvapí, že mezi soudobými vozy pojede se startovním číslem 1 dvojice Jan Kopecký – Pavel Dresler, která přesně před čtyřmi lety v Klatovech otevřela sportovní kariéru vozu Škoda Fabia R5. Tehdy započala i jejich neuvěřitelná série, už celé čtyři roky totiž kombinace Kopecký – Dresler – Fabia R5 nepoznala na českých tratích hořkost porážky. Hlavním soupeřem pro tovární duo bude opět plzeňská dvojice Václav Pech – Petr Uhel, pro kterou jsou šumavské tratě domácími a která pojede s dvojkou. Svůj potenciál bude chtít proměnit v dobrý výsledek také mladé duo Filip Mareš – Jan Hloušek (st.č.3), které pro tuto sezónu na svém speciálu vyměnilo značku obutí: „Nějaký čas mi ještě potrvá, než dokážu pneumatiky Michelin využít naplno, už nyní ale cítíme, že jsme na dobré cestě,“ nechal se Filip Marešslyšet po úvodním podniku národního šampionátu. O klatovské vítězství bude samozřejmě usilovat víc závodníků než jen vyjmenované tři posádky, na startu bude celkem 14 speciálů R5. Žolíkem může být i nedávný domácí šampión historických vozů Jiří Kalista, jenž osedlá špičkové Mitsubishi Lancer Evo VI, zařazené společně se dvěma speciály WRC do třídy 13.

 

Tratě a naše plány: kde čekat největší přízeň?

Klatovské soutěže budou mít v letošním roce 14 rychlostních zkoušek o celkové délce přes 170 kilometrů. Obdobně jako loni na závodníky čeká v pátek šest úseků na Klatovsku a Kdyňsku, v sobotu se dočkají i diváci od Sušice. Start i cíl soutěží je opět situován na klatovském náměstí Míru, servisní zóna najde své místo v Janovicích nad Úhlavou.

v pátek jsou na pořadu tři různé rychlostní zkoušky, z nichž každá se pojede dvakrát. Historické vozy odstartují ve tři hodiny odpoledne z klatovského náměstí Míru (soudobé v půl šesté) a jak se už stalo tradicí, budou nejprve směřovat na tradiční okruhovou zkoušku k Čínovu, která letos slaví své abrahámoviny. Ta bude prologem obou sekcí páteční etapy, z jejího cíle se pak posádky přesunou na start rychlostní zkoušky, která bude jednou z největších novinek letošního ročníku. Startuje ve Skelné Huti po úzké cestě, po které se jezdci dostanou do obce, která erzetě dala jméno, tedy do Chudenína. V ní si jistě najdou zajímavá místa diváci, stejně jako v osadě Fleky, kde cesta opět odbočí z širší silnice na úzkou cestu do cíle. Třetí a šestou rychlostní zkouškou pak bude populární Koráb, startující letos už u Bukové. Na jejích dvaceti kilometrech si najdou své obtížné pasáže jezdci, spokojeni na početných a přehledných diváckých místech (Slavíkovice, Černíkov, Němčice) budou jistě i diváci. Závěr erzety se bude odehrávat ve sjezdu dolů z vrchu Koráb, který je dlouhodobě zaslíben motoristům i turistům. Když tuto trasu zvládnou závodníci i podruhé, budou moci odložit své čtyřkolové miláčky do uzavřeného parkoviště u janovické servisní zóny. To už bude ale panovat hluboká tma, zvláště při průjezdech soudobých vozů, které podle opraveného harmonogramu pojedou vždy dvě a půl hodiny po vozech historických.

 

I PEUGEOT RALLY CUP MÍŘÍ NA NEJSTARŠÍ RALLYE V ČR

Hned úvodní podnik letošního ročníku Peugeot Rally Cupu naznačil, že sezóna bude opět velmi vyrovnaná. Kornhefr, Pohlídal, Gargulák a Obadal si na „dvěstěosmičku“ rychle zvykají, na Valašské rally dokázali zajíždět slušné časy a pro Dohnala a Kamence budou v dalších pohárových soutěžích silnými soupeři. O body do seriálu mohou letos nově bojovat také posádky, které se přihlásí pouze do některého podniku. Toho využil například Michal Vaňhara, který si na Valašce připsal body za třetí příčku.

Posádky Peugeot Rally Cupu byly tradičně na čelních pozicích ve skupině 2WD a je předpoklad, že tomu tak bude i na Šumavě, i když konkurence ve dvoukolkách je početná: „Valaška nám vyšla skvěle, a proto jedu letos do Klatov mnohem více v klidu, “ poznamenal René Dohnal a dodává: „Na Šumavě jsem zažil snad už všechno. Většinou nás pěkně potrápila, ale doufám, že letos to bude v pohodě. Papírovým favoritem ve dvoukolkách bude určitě Simon Wagner, ale protože jede s rakouskou licencí, nebude to náš hlavní soupeř. Jestli vyjde předpověď počasí, čeká nás vedro při najíždění a déšť o závodech, takže to bude velmi náročné. Jsem zvědavý na ostatní kluky z cupu. Honza Kornhefr je na Šumavě doma a určitě pojede rychle. My máme možná výhodu ve zkušenostech. Šumavské asfalty jsou na vodě zrádné. Každý klouže trochu jinak, a tak bude lepší, jet více hlavou a s velkým respektem. V každém případě se moc těším.“

 

Startujeme už brzy a MOTORVIZE bude u toho, po oba závodní dny!

54. ročník Rally Šumava Klatovy, startuje v pátek 26.4.2019 v 15:00 hodin. Na trať jako první vyrazí účastníci Historic Vltava Rally, soudobé vozy projedou startovní rampou v 17:30 hodin. Jako šéfredaktor si dovolím doplnit, že samozřejmě budeme jako aktivní redaktoři monitorovat to nejzajímavější z celé rally po oba dva závodní dny a všehovšudy budeme k dispozici i vám, našim milým čtenářům.

 

Jan Novotný

Sdílet:

Zanechat odpověď

Musíte být přihlášen pro vložení komentáře.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.