Výsledky a videoreportáž z ankety čtenářské auto roku 2022 vč. ocenění on-line hlasujících

Výsledky a videoreportáž z ankety čtenářské auto roku 2022 vč. ocenění on-line hlasujících

Autor: Michaela Rubešová · Fotografie: Michaela Rubešová

Oblíbená čtenářská anketa se letos konala již po osmé v řadě. Byli jste to právě vy – čtenáři, kdo rozhodl o vítězích v jednotlivých kategoriích. Dohromady bylo odevzdáno 466 plnohodnotných hlasů formou on-line formuláře. Auta, která postoupila do finálového testování, čekala však malá změna. Tentokrát jsme totiž vyrazili s 15 vybranými porotci z řad hlasujících čtenářů na road tour do Liberce a zpět. Pečlivě vybraní porotci, kterými se stala řada z vás, tak mohli nominovaná auta otestovat na vlastní kůži ve zhruba půlhodinových intervalech a spravedlivě jim pak přidělit body. Jak to ale všechno dopadlo? Vyhlášení výsledků ankety proběhlo již tradičně výhradně formou videoreportáže, kterou můžete zpětně zhlédnout i nyní přímo pod tímto článkem.

 

Motorvize Fans Award ve staronovém kabátku

Ještě, než odtajníme výsledky, by bylo vhodné se trochu ohlédnout nejen za letošním ročníkem. Na počátku této ankety stála oslava výročí redakce, za ty roky se však z ankety stala regulérní událost, bez které si my z redakce ani naši čtenáři nedovedou představit závěr roku. Pravidelně tak čtenářům nabízíme svezení zajímavějšími a zajímavějšími novinkami. Velký dík tak patří i automobilkám, které jsou partnery redakce a nominují své novinky do ankety. Výsledkem této spolupráce je fakt, že bylo do letošního osmého ročníku ankety nominováno 24 automobilů a to od 14 renomovaných automobilových výrobců.

Zatímco on-line hlasování zůstává od roku 2019 takřka beze změn – i letos jste hlasovali skrze formulář – změnil se způsob finálových jízd. Do „druhého“ kola tak postoupili pouze TOP 3 až 5 kandidáti z každé kategorie (mainstream, elektromobily, premium segment), se kterými bylo možné absolvovat celodenní roadtour. Už z rozdílů mezi způsoby hlasování v obou částech ankety (hodnocení on-line pouze na základě prvního dojmu a on-site na základě značné osobní zkušenosti) šlo očekávat odlišnosti ve výsledcích. I nás samotné překvapilo, jak se pořadí kandidátů po jízdních zkušenostech vás, porotců změnilo.

 

Druhé Vánoce pro fanoušky a čtenáře motorvize

Hlavní myšlenkou MOTORVIZE Fans Award je především oslavit výročí redakce a to spolu s vámi. Jak jinak to udělat než právě skrze tuto anketu! I letos jsme tak poctivě vylosovali 15 z vás, kteří řádně odevzdali svůj hlas a ještě k tomu vyplnili docela náročný motoristický kvíz. Finálové testovací jízdy proběhly jakožto celodenní road tour. Zhruba v polovině dne bylo připraveno pohoštění a pauza v liberecké restauraci Beer Ware House. Poté následovala odpolední etapa obdobně dlouhá jako ta předcházející.

Kromě toho, jak bylo slíbeno, přichází čas i na 20 hodnotných cen pro ty z vás, kteří odevzdali hlas přes on-line formulář. Hlavním lákadlem se pro letošní rok stal poukaz na svezení ve sportovním Porsche 911 GT3 a první homologované LED H7 autožárovky od společnosti OSRAM. Přehled výherců následuje níže.

Výsledky ankety mnohé možná překvapí, začínáme kategorií mainstream

Závěrem je tu konečně vyhlášení vítězů jednotlivých kategorií ankety čtenářské auto roku 2022. Nutno podotknout, že například kategorie Mainstream zahrnovala nejpočetnější skupinu vozidel, a tak do posledního momentu nebylo jasné, kdo nakonec postoupí do finále. Podobná situace byla také u elektromobilů, kde se velký boj odehrál právě při samotném testování. Pojďme se však podívat, jak to všechno dopadlo!

Na počátku on-line hlasování stálo v kategorii mainstream deset vozů. O jejich osudu jste hlasovali právě vy. S ukončením hlasování (tedy k 30.11.) bylo jasné, že do finále postupují Subaru Outback, Ford Focus, Peugeot 308 SW, MG ZS a Kia Sportage. Ačkoliv organizátoři záměrně před finálovými testovacími jízdami nezveřejnili průběžné pořadí jednotlivých kandidátů, snad aby to neovlivnilo hlasující porotu, s odstupem času je možné dodat, že konkrétně v tomto případě nedošlo v druhém kole k žádné výrazné změně. Vítězem se nakonec stává Kia Sportage, kterou těsně následuje Peugeot 308 SW, třetí příčku pak obsadilo Subaru Outback. Bramborovou medaili tentokrát „bere“ Ford Focus. Překvapením a velmi pěkným umístěním se pak může pyšnit páté MG ZS.

Elektromobil roku podle čtenářů vyhlášen již třetím rokem

V kategorii čistých elektromobilů bylo letos také pěkné „horko“. Automobilky nominovaly sedm vozů výhradně poháněných elektrickým pohonem. I o kandidátech této kategorie rozhodli čtenáři svými hlasy a do finále se tak dostali hned čtyři zástupci. Konkrétně to byla Škoda Enyaq Coupé RS iV, Kia Niro EV, Renault Megane E-Tech 100% elektrický a Volvo C40 Recharge. I tentokrát byly výsledky opravdu velmi těsné, a to zejména pro druhou a třetí příčku. Renaultu Megane E-Tech totiž na druhé místo v on-line hlasování scházelo pouhých 0,46 % hlasů a nebýt toho, ohromné nadšení porotců ve finálovém klání by zajistilo zřejmě i zlatou medaili. Na rozdíl od první zmiňované kategorie si v tomto případě první tři auta pořadí mezi on-line a on-site částí zcela prohodila. O vítězi tak rozhodl až celkový součet hlasů. První příčku proto obsadilo s 3966 body Volvo C40 Recharge, druhé místo si urvala nakonec se ztrátou 135 bodů Škoda Enyaq Coupé RS iV. A pozor, rozhodlo pouze 14 bodů, aby na třetí příčce nakonec skončil Renault Megane E-Tech 100% elektrický. Bramborovou medaili si odnáší Kia Niro EV a na prvním nepostupovém místě pak končí Peugeot e-2008.

Zlatým hřebem opět premium segment

Poslední kategorií, kterou zbývá vyhlásit, je Premium segment. Do finálového testování se dostala konkrétně tři nominovaná vozidla. Jednalo se o Range Rover, Lexus NX a DS 4. Překvapivé výsledky se konaly už v on-line hlasování, kdy si francouzský klenot značky DS Automobiles dokázal vytvořit nasbíranými hlasy hodně solidní náskok, který mu ve finálové části ankety zajisté pomohl, přesto ještě nemuselo být rozhodnuto. S výraznou ztrátou totiž v první části končil nový Range Rover, který on-line hlasující odrazoval zřejmě jen vysokou cenovkou, při testování tomu pak mohlo být úplně jinak. I při součtu s výsledky z finálových testovacích jízd si dokázala DS 4 své místo uhájit. Druhé místo si v anketě pak odnáší právě Range Rover. Body z on-site testování mu sice výrazně pomohly, ale tentokrát to na první místo do stáje koncernu JLR (Jaguar-Land Rover) nestačilo. I tak se jedná o skvělé umístění! Bronzovou medaili nakonec získává právě Lexus s modelem NX. Volvo V90 Recharge si pak odnáší bramborovou medaili.

Nejedná se sice o oficiální ocenění, avšak z výše zmíněných výsledků se dá snadno odvodit, kterému z kandidátů se dařilo nejvíce a kdo si zaslouží titul pomyslného absolutního vítěze. Jedná se o model, který v součtu od čtenářů i testujících porotců získal nejvyšší počet bodů. Není tak velkým překvapením, že pochází z premium segmentu a že jde tedy o prémiový francouzský hatchback s ostře řezanými rysy karoserie – DS 4.

 

Anketa s ročníkem 2023 a další novinky

Nejen pro ty z vás, kteří letošní ročník nestihli, je možné už teď přislíbit konání ankety s ročníkem 2023. Dost možná k tomu dojde dříve než v roce 2022, takže určitě zůstaňte s námi a sledujte pravidelně obsah magazínu MOTORVIZE.cz. Ten navíc chystá hned několik novinek, mezi něž patří i úplně nový katalog osobních aut a s ním související kompletní technická data. Teď ale nepředbíhejme a ještě jednou v souvislosti s anketou poděkujme za účast, ohromné množství odevzdaných hlasů a podporu. Už teď se těšíme na další setkání!

 

Michaela Rubešová & Jan Novotný

Sdílet: