Viděli jsme nový Nissan GT-R: co znamená „nový“ pro tuto legendu?

Viděli jsme nový Nissan GT-R: co znamená „nový“ pro tuto legendu?

Autor: Jan Novotný · Fotografie: Jan Novotný

Jako jedni z prvních v republice jsme měli možnost vidět na živo nový Nissan GT-R. Legendu, která je snem mnohých automobilových nadšenců, prezentoval tuzemský dovozce značky ve speciální kóji určené pouze GT-R. Nezapomněli zde padat srdceryvná hesla, která byla doplněna o skvostné technické údaje promítané na lištu okolo vozu. Ale v čem vlastně nový model nebo lépe řečeno facelift spočívá a kde je změna vůbec poznat? Na to jsme se snažili přijít i my.

 

„Nejvýznamnější změny od uvedení v roce 2007“: Byl bych trošku opatrnější

Ano, tak nějak zní tisková zpráva automobilky k představení svého nového nejsportovnějšího zástupce, které se odehrálo letos v březnu na mezinárodní motorshow v New Yorku. A co se tedy změnilo? Design exteriéru byl maximálně podřízen aerodynamice. Přední i zadní část je přepracována s cílem ostřejšího a sportovnějšího designu. Takovou drobnou změnou je „nejikoničtější“ barva exteriéru, kterou se nyní stává oranžová Katsura. Nejvýraznějších změn se pak v oblasti vzhledu dostalo interiéru. Vítanou úsporou je snížení počtu tlačítek na středové konzoli z původních 27 na 11, čehož bylo docíleno i díky novému centrálnímu 8“ displeji s novým rozhraním.

 

A co technika? Stejný základ, ale vždy o něco lepší

Srdcem stále zůstává ručně vyráběný motor V6 o objemu 3,8l s dvojitým přeplňováním. Ten nově dodává 570 koňských sil při 6.000 ot/min a točivý moment 637Nm. Bez pochyby je další důležitou částí převodovka, která rovněž zůstala v základu stejná. 6-ti stupňové dvouspojkové automatické převodovce se ale rovněž dostalo úprav, výsledkem jsou opět ještě o něco sportovnější vlastnosti a navíc prý i menší hluk. Na kvalitě podvozku a jízdních vlastnostech obecně nebylo příliš co zlepšovat. Inženýři se zaměřili na použití pevnějších a kvalitnějších materiálů pro karoserii. Lehce byly pozměněny i pružiny. Celkově by tak auto mělo být stabilnější ve vyšších rychlostech a naopak velký problém by neměli představovat nerovnosti na silnici. Opět zde bylo zapracováno i na hluku, ten by měl být na dosud nejnižší úrovni.

 

A kdy že si to nejlepší z nejlepších od Nissanu budeme moci objednat?

Předobjednávky modelového roku 2017 už zastoupení začalo přijímat. První vozy se k samotným dealerům podívají v průběhu července tohoto roku. Abych byl přesný, pouze k jednomu dealerství, které má autorizaci k prodeje prémiového sportovního vozu značky, a to AUTOBOND GROUP, Praha-Vysočany. Ceny začínají na 2 660 000 Kč pro verzi GT-R, a Prestige Edition s koženým interiérem Premium pořídíte od 2 760 000 Kč. Tak kdo ještě váhá?

 

Jan Novotný

Sdílet:

Zanechat odpověď

Musíte být přihlášen pro vložení komentáře.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..