SVK Rally Příbram 2016: překvapivě dobrý podnik

SVK Rally Příbram 2016: překvapivě dobrý podnik

Autor: Jan Novotný · Fotografie: Jan Novotný

Když se řekne „velký mistrák“, většině lidí se vybaví tradiční Barumka nebo Bohemka. To je vlastně samotná alfa a omega českého rally. Když to vezmeme popořadě, tak tyto dva největší a nejznámější podniky doplňuje podobně tradiční Rally Český Krumlov. České mistroství v rally ale není jen o třech podnicích a nedá se říci ani, že by české raly bylo pouze o velkém mistráku. Mimochodem už několikrát jsme zmiňovali, že toto označení v podstatě už neplatí. Mám teď na jazyku vznést poznatek ve smyslu, že rally by nemělo být a ani ve skutečnosti není jen o těch nejprestižnějších podnicích. Máme tu totiž i pár výjimek, a to oběma směry. Zatímco na Zlínsku jsme zvyklí na opravdu parádní podniky a letošní sezóna tomu není výjimkou, poslední mladoboleslavská rally Bohemia již tolik tradiční nebyla nebo spíše nebyla tradiční vůbec a ohlasy znějí zcela jasně, vraťte Bohemku zpět tam, kde byla. Opačným směrem, do pozitivního slova smyslu, nás ale překvapila třeba Rally Hustopeče a podobně tomu je i v případě nedávno konané SVK Rally Příbram. Pojďme se tedy podívat, co hlavního se událo na tratích v okolí hornického města Příbram.

 

Startovka slabší, ale i bez Kopeckého supr podívaná

Ano, čtete správně vážení čtenáři. Honza Kopecký s Pavelem Dreslerem na továrním voze Škoda Fabia R5 letos nezavítali na příbramsko. Důvodů je více. První z nich je samozřejmě start na větší soutěži, kterou je pro zmiňovanou posádku Rally Corsica. Ve chvíli, kdy byl navíc splněn i předpoklad jistého vítězství na domácím Mistrovství, nebylo co řešit. S jedničkou tedy startoval letos poměrně hodně zajímavý hráč šampionátu, kterým je Honza Černý doplněný o Petra Černohorského. Pro mě je srdcovou záležitostí stále stejná posádka resp. vůz. Tentokrát se startovním číslem 3 jsem se těšil na Ford Focus WRC v podání Honzy Dohnala a Michala Ernsta. No a největší nadšení podél trati samozřejmě vzbuzoval nejen díky svým schopnostem, ale bezesporu také vzhledem ke svému autu Václav Pech na Porsche 997 GT3. Možná jste postřehli, že nechci předbíhat s finálním pořadím, ale i na něj samozřejmě dojde.

 

Nižší kategorie: pořád je na co koukat

Není tomu poprvé, kdy si dovolím zmínit i nižší kategorie závodních speciálů. Všichni víme, že královnou rally je WRC, s jejíž novou specifikací vozů v Čechách není dovoleno startovat. Vrcholem tak u nás zůstává poslední verze R5, jež se minimálně co do oblíbenosti dostává v tuzemsku opravdových hodnot. O to více je umocněna obliba R5ky, když dosud nejlepším vozem zůstává domácí Škoda Fabia. V závislosti na jednotlivých závodech jejich počet na startu kolísá, nejčastěji se na klasickém mistrovství pohybujeme mezi 5 a 15. To na jednu stranu není nízké číslo, ale v zásadě ani nikterak vysoké. Chtěl bych tedy pouze naznačit, že závody nejsou jen o té nejvyšší specifikaci a elitě. Čas od času je dobré podívat se i o něco níže. Takovou pomyslnou nižší laťku táhnout vozy R2. Chvílema to dokonce na SVK Rally Příbram mohlo vypadat jako Peugeot cup, který zrovna vystřídal Škoda cup. Nespočet vozů z Mladé Boleslavi prostě jen vystřídali francouzští, a to s vozidly 208 R2. Zde najdeme opět samé stálíky- Václava Dunovského, Filipa Mareše nebo kontroverzního Karla Kupce. Mezi Peugeoty se ke konci začínali ale míjet i vozy s bleskem ve znaku. Eskapádu vozů Opel Adam zahájil Andrej Barčák ve specifikaci R2, kterého následovalo větší množství „Cupových“ verzí. Je krásné vidět pokrok jednotlivých jezdců, který je cílem samotných strůjců továrního šampionátu. Právě v poli okolo startovních čísel 30 a více najdete spoustu srdceryvných průjezdů, které pobaví, potěší nebo vystraší a i to je potřeba občas vidět.

 

Konec sezóny s pěkným závěrem, to byla SVK Rally Příbram 2016!

Píši zde článek o jednom z podniků českého rally a ani mi nedošlo, že se vlastně jedná o poslední zastávku mistrovství. Je tomu skutečně tak. Pro „velké kluky“ končí sezóna a začínají přípravy na sezónu další. Nechci nikterak do hloubky zabíhat k hodnocení roku 2016 v rally, ale pokud vím, nemáme za sebou žádnou vážnější nehodu, což je první bod, za který si rozhodně můžeme zatleskat nejen my, ale i samotní jezdci. Diváckou atraktivnost si zaslouží hodnotit pouze samotní diváci. Z pohledu novináře a fotografa zároveň nemůžu ale než hodnotit kladně. Jsou zde samozřejmě výkyvy, ale během roku přišla i příjemná i negativní překvapení. Tak to prostě bývá všude, není tomu jinak v rally. Pochválit je třeba domácí Škodovku za skvělý vůz. Poklonu si zaslouží i organizátoři jediného závodu Mistrovství Evropy v rally na našem území, Barum Czech Rally Zlín, která opět byla famózní. V malém mistráku se ještě nejednou vrátíme na Zlínsko, kde nás čeká při nejmenším Rally Vsetín a Mikulášská rally Slušovice. A hodnocení víkendu na příbramsku? Není toho mnoho, ale z mého pohledu bylo určitě na co koukat, o bezpečnost bylo postaráno a i počasí bylo vcelku atraktivní, takže rozhodně očekávání naplněna a možná i přeplněna!

 

Výsledky SVK Rally Příbram 2016:

Pozice Posádka Vůz Čas
1. Dohnal Jan – Ernst Michal Ford Focus RS WRC ’06 01:16:45.9
2. Pech jun. Václav – Uhel Petr Porsche 997 GT3 RS 3.6 01:17:12.0
3. Štajf Vojtěch – Rajnoha František Škoda Fabia R5 01:18:04.6
4. Černý Jan / Černohorský P. Škoda Fabia R5 01:18:25.9
5. Vlček Martin / Žáková J. Ford Fiesta R5 01:19:41.3
6. Trojan Karel / Chlup Petr Škoda Fabia R5 01:21:46.9
7. Szeja Jarosław / Szeja Marcin Subaru Impreza STI 01:22:04.0
8. Sýkora Jan / Palivec Š. Mitsubishi Lancer Evo IX R4 01:22:24.1
9. Březík Martin / Omelka Marek Mitsubishi Lancer Evo IX 01:22:25.7
10. Tomek David / Zeman Marek Škoda Fabia S2000 01:23:01.7

 

 

Jan Novotný

 

 

Sdílet:

Zanechat odpověď

Musíte být přihlášen pro vložení komentáře.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..