Zdroj úvodní fotky: SUBARU CORP. (Subaru ČR)
Subaru Solterra: kandidát č. 17 na čtenářské auto roku 2022

Subaru Solterra: kandidát č. 17 na čtenářské auto roku 2022

Autor: Jan Nemrava - Autohled.cz, SUBARU CORP. (Subaru ČR) · Fotografie: SUBARU CORP. (Subaru ČR)

Svět čtyřkolových mazlíků je v pozoru. Anketa čtenářské auto roku 2022 je tu. Jak si povedou klasické sedany, překvapí SUVéčka, a jak obstojí elektromobily? Právě na jeden z nich se zaměříme. Čím překvapí Subaru Solterra, první elektromobil značky? I o jeho osudu rozhodnete právě a jenom vy, čtenáři a on-line hlasující. Od 17. do 30.11. máte možnost odevzdat svůj hlas on-line a soutěžit tak o 20 hodnotných cen. Do finále se letos dostanou jen TOP 3 – 4 kandidáti z každé kategorie a pouze 15 členů odborné poroty, do níž se můžete kvalifikovat i vy, začít můžete právě odevzdáním hlasu on-line. Teď už ale zpět k nadějně vyhlížejícímu elektrickému SUV Subaru Solterra.

První elektromobil Subaru

Právě Subaru Solterra je první vlaštovkou automobilky na poli elektromobilů. Když se na ni podíváme z hlediska designu, možná překvapí, že si návrháři nepotrpěli na oblé tvary. Solterra se pyšní povolenými ostrými hranami, což jí dodává punc futuristické modernosti. Sportovně působí černé detaily vozidla, které kontrastují se zvoleným lakem. Na fotografiích působí subtilně, ve skutečnosti jde o poměrně prostorný vůz. Silueta samotná má design karoserie SUV, které vyjadřuje sílu. Dominantní dojem horizontálně umístěné šestiúhelníkové masky chladiče a mohutnými blatníky to vše jen umocňuje. Světlomety vyjadřují jedinečnost tohoto nového Subaru.

Panoramatické střešní okno ještě více umocňuje pocit prostornosti, elektricky posuvná sluneční clona pak brání oslňování sluncem. Volant je menší a najdete ho níže, než u předchozích modelů, přístrojový štít je nad ním. Interiér je vcelku minimalistický, přehledný. Přístrojový štít se nachází výš a dále od řidiče, což je blíž ose a ohniskovému bodu pohledu. Interiér sází na komfortní notu, což je silná stránka Subaru. Značka jde s dobou, dotykové ovladače nahrazují ty mechanické. Velmi komfortní jsou páčky pod volantem, které umožňují okamžitou regulaci úrovně rekuperace podle jízdních podmínek, aniž byste museli sundat ruce z volantu. Lze říci, že interiér je přizpůsoben především komfortu řidiče, ovšem není to nijak na úkor pohodlí spolucestujících.

Odevzdat svůj hlas můžete ZDE

bezpečnost především

Předpokladem vysoké úrovně jízdní bezpečnosti vozu je pohon všech kol AWD. Dvě elektrické hnací jednotky eAxle nezávisle pohánějí přední a zadní kola Solterry, čímž umožňují regulovat točivý moment k jednotlivým kolům. Systém X-MODE s novou funkcí Grip Control vytváří nutnou přilnavost i na nezpevněném, mokrém či kluzkém povrchu. Subaru Solterra je vůz vybavený kompletní sadou inovativních systémů prevence a předcházení kolizím. Jimi jsou systém Subaru Safety Sense či elektrická platforma e-Subaru Global Platform, což vcelku představuje nejpevnější technický základ pro ochranu posádky a akumulátoru. Zajímavá je aplikace Subaru Care, která je propojená s vozem a jeho multimediálním systémem. Co to znamená pro zákazníky? Jde o novou úroveň komunikace mezi vámi, konektivitu a komfort z hlediska ovládání. Díky aplikaci v chytrém telefonu můžete dokonce vzdáleným přístupem kontrolovat řadu informací a funkcí svého vozu a ovládat je. Zkrátka díky aplikaci budete se svým vozem v kontaktu, i když v něm nebudete.

 

Jak obstojí Subaru Solterra mezi elektromobily?

Budoucnost automobilů je vyhlížena ve sféře elektromobilů. Proto spousta značek postupně představuje auta s čistě elektrickým pohonem. Zatím vyhrávají dražší značky, u těch mainstreamových je stále těžké obhájit vysoký příplatek za danou technologii a její výrobní náklady. Jsou ale i výjimky? Jaké má zbraně a odpovědi Subaru Solterra? Tuhost nově vyvinuté elektrické platformy e-Subaru Global Platform velmi posiluje kompaktní vysokokapacitní akumulátor. Ten je umístěn pod podlahou, kde snižuje těžiště, zlepšuje ovladatelnost a umožňuje vytvořit objemnější vnitřní prostor. Jeho obal je pak spojen se strukturou karoserie, což zvyšuje její celkovou tuhost. Dále přední a zadní elektrické hnací jednotky eAxle přinášejí lepší ovladatelnost, také vyšší bezpečnost a oceníte i tichý provoz. K dispozici máte jednopedálové ovládání pomocí akcelerátoru. Solterra má díky baterii o kapacitě 71,4 kWh normovaný dojezd 414 – 465 km. Rychlonabíjení stejnosměrným proudem o výkonu 150 kW pak nabije akumulátor na 80 % kapacity už za 30 minut. Proces nabíjení můžete sledovat i díky funkci vzdáleného sledování úrovně nabití akumulátoru ve vaší aplikaci.

 

Bude elektrické Subaru to, co nabije vaše srdce radostí?

Solterra má šanci umístit se na skvělé pozici v anketě čtenářské auto roku 2022. Čas našich čtenářů na vyjádření názoru a hodnocení, které je možné sdílet prostřednictvím našeho on-line hlasování, přichází. Navíc 15 z vás  umožníme osobní účast na závěrečném testování, kterým za účasti většiny nejzajímavějších automobilových novinek roku 2022 vyvrcholí celá letošní anketa o čtenářské auto roku. Pokud i vás Subaru Solterra zaujalo, pak rozhodně neváhejte a vyjdete se hlasovat, čas máte až do 30.11.!

 

Sdílet: