Zdroj úvodní fotky: SUBARU ČR, s.r.o.
Subaru Outback: kandidát č. 9 na čtenářské auto roku 2022

Subaru Outback: kandidát č. 9 na čtenářské auto roku 2022

Autor: Jan Novotný · Fotografie: SUBARU ČR, s.r.o.

Volba dalšího nominanta do ankety čtenářské auto roku 2022 vás možná trošku překvapí, a to ne snad, že by nemohl stát po boku svých letošních konkurentů v kategorii mainstream. Ba naopak, jde o hrdého zástupce segmentu a co víc, nejen značkou, ale i zákazníky je z mnoha úhlů pohledu považován za prémiové střižený vůz. Jeho letošní nominace vás tak může překvapit ze zcela jiného důvodu, kterým je především jeho účast v předchozím ročníku. Jenže tehdy šlo o tak horkou novinku, že ještě nebyl k dispozici žádný kus k účasti v rámci fyzického on-site testování. Dost možná právě kvůli tomu jsme jej nakonec nemohli přivítat ve finálové pětce. Letos v každém případě proběhnou testovací jízdy jakožto finálová road tour pro TOP 3 – 4 kandidáty z každé kategorie. Nové Subaru Outback to tak i přes velmi solidní techniku, nové technologie na palubě a své kvalitní zpracování rozhodně nebude mít jednoduché. Svůj hlas mu můžete odevzdat už od 17.11. formou on-line hlasování. 20 z vás odměníme hodnotnými cenami a 15 vybraným umožníme účast na finálových testovacích jízdách. Teď už ale zpět k představení dalšího kandidáta, přivítejte Subaru Outback!

 

Design a představení šesté generace

Od svého představení v roce 1995 se model Outback zapsal do historie jako zakladatel nového automobilového segmentu kombinujícího vlastnosti velkých kombi a vozů SUV. Z Outbacku se postupně stala vlajková loď Subaru, jejíž obliba v průběhu let narůstala. Šestá generace nadále naplňuje hodnoty značky Subaru spočívající v potěšení z jízdy, všestranné bezpečnosti a nadprůměrné odolnosti. Během 26 let se v Evropě prodalo přes 303 tisíc kusů modelu Outback, čímž se etabloval jako jeden z nejprodávanějších modelů v nabídce Subaru.

Design nového Outbacku je v rámci designérského stylu Subaru „Dynamic x Solid“ robustnější a vyznačuje se též dynamickými tvary. Zvýrazněné blatníky, velká šestiúhelníková maska chladiče, přední plastové obložení a v rozích nárazníku umístěná LED mlhová světla podtrhují terénní schopnosti. Zcela nový Outback je k dispozici ve čtyřech stupních výbavy: Touring, Field a Active / Comfort, lišících se vzhledem i výbavou. Jeho jedinečný charakter vyjadřují také nově a speciální zelená metalíza Autumn Green a zlatá metalíza Brilliant Bronze.

Odevzdat svůj hlas můžete ZDE

 

Interiér A PŘEDEVŠÍM NOVÉ SYSTÉMY PALUBNÍ ZÁBAVY

Nový model má přepracovaný interiér s pečlivě vybranými materiály vytvářejícími uvnitř vozu zcela nový pocit mimořádné kvality. Zvětšené čelní sklo a plynulý přechod tvarů palubní desky do obložení dveří a středového tunelu vytvářejí uvnitř uvolněnou a otevřenou atmosféru prostornosti. Nový Outback nabízí celou řadu čalounění sedadel. Zaujme například čalounění jemnou kůží Nappa přinášející na palubu luxus, naopak praktické vodu odpuzující odolné čalounění materiálem StarTex, který umožňuje aktivnější používání a například sezení v ještě mokrém oblečení. Pro milovníky kvalitně produkované hudby je připravena audioaparatura Harman Kardon, navržená přímo pro objem a tvar vnitřního prostoru nového Subaru Outback.

Outback nabízí oproti předchozí generaci více vnitřního prostoru. Zvětšila se podélná vzdálenost mezi předními a zadními sedadly o 10,8 mm, přední sedadla jsou nyní o 30 mm dále od sebe a v oblasti ramen je interiér o 7 mm širší. Šířka otvoru zavazadlového prostoru se zvětšila o téměř 30 mm, jeho délka je nyní u podlahy o 23,9 mm delší, objem zavazadlového prostoru se zvětšil o 10 litrů a nově nabízí 522 litrů.

Nový Outback je standardně vybaven velkým 11,6palcovým dotykovým displejem umístěným svisle na středové konzole, s doposud nejpokročilejším systémem infotainmentu Subaru. Nejčastěji používané funkce, jako je odmrazování okna, výstražné blikače, ovládání hlasitosti a teploty, mají pevně umístěné spínače, které lze snadno intuitivně a rychle ovládat, aby řidič nemusel odvracet pohled ze silnice. Vylepšený systém rozpoznávání hlasu umožňuje pohodlné ovládání nastavení klimatizace a dalších funkcí bez použití rukou. Nově navržené uživatelské rozhraní usnadňuje nastavení různých funkcí vozu či připojení chytrých telefonů. Informační a zábavní systém umožňuje pro větší pohodlí uživatele propojit chytré telefony prostřednictvím rozhraní Apple CarPlay a Android Auto.

 

Nové asistenční systémy, na kterých si Subaru dává záležet

Unikátním řešením je nová generace systému EyeSight, což je technologie Subaru podporující řízení a využívající dvojice kamer pro předcházení nehodám. Tento systém má nyní téměř dvojnásobně velké zorné pole, nový software pro snímání obrazu a je nyní k dispozici s 11 bezpečnostními funkcemi, mezi něž přibyl vylepšený adaptivní tempomat s funkcí udržování uprostřed pruhu, asistent nouzového udržování v jízdním pruhu, funkce rozpoznávání dopravních značek s inteligentním omezovačem rychlosti, varování před opuštěním jízdního pruhu s vibracemi do volantu, asistent zabraňující vybočení z jízdního pruhu, který rozpoznává také dělicí čáru a neoznačenou krajnici. Novinkou je též zdokonalený systém přednárazového brzdění, který vozidlo již nezabrzdí pouze před překážkou přímo před vozem (do 60 km/h), ale také v mnoha různých situacích na křižovatkách. Nový Outback dokáže eliminovat střet s protijedoucím vozidlem či chodcem při odbočování vlevo, EyeSight s rozšířeným zorným polem identifikuje například přecházející chodce při odbočení vpravo, případně upozorní na cyklisty přijíždějící z levé strany. Nové Subaru Outback disponuje jednou z absolutně nejpokročilejších funkcí přednárazového brzdění napříč tržními segmenty.

 

Když jde o 2,5l benzin, jeden motor stačí

Nový model si zachovává charakteristickou kombinaci trvalého pohonu všech kol S-AWD s motorem BOXER a bezestupňovou převodovkou Lineartronic (CVT). Součástí této kombinace je 2,5litrový atmosféricky plněný čtyřválec s protilehlými písty a vyšším kompresním poměrem, jehož přibližně 90 % dílů bylo přepracováno. Motor dostal pro plnění nejpřísnějších emisních předpisů filtr pevných částí, důkladné přepracování pohonné jednotky přineslo zvýšení točivého momentu z 235 na 252 Nm.

Převodovka Lineartronic CVT má nově širší rozsah převodových poměrů, který odpovídá 8stupňovým samočinným převodovkám. Převodovka má přepracovaný hydraulický systém a používá olej s nižší viskozitou, což ve srovnání s předchozím modelem snižuje ztráty o 22 %. Tato kombinace přináší podmanivější jízdní projev s lepší dávkovatelností točivého momentu. Současně s tím standardně dodávaný pohon všech kol S-AWD s aktivním vektorováním točivého momentu přináší zásluhou upravené charakteristicky lepší ovladatelnost a rychlejší výjezdy ze zatáček, přičemž spolehlivě funguje za každého počasí. Nově koncipovaný brzdový systém je poprvé vybaven elektrickým posilovačem brzd, který zlepšuje funkce stabilizačního systému a také bezpečnostního systému EyeSight.

Celkovým přepracováním prošel podvozek, který přinesl zlepšení ovladatelnosti i jízdního komfortu, přičemž došlo také k eliminaci vibrací od řízení, podlahy a sedadel. Vyšší tuhost karoserie pramenící z použití platformy SGP a optimálně umístěné tlumicí a izolační materiály, a také větší zdvih odpružení zlepšují pohlcování nerovností silnice a současně výrazně zlepšují akustický komfort uvnitř vozu. K minimální hlučnosti přispívají také akusticky izolační vrstvená čelní a přední boční okna.

TEST: Subaru Outback 2,5i – jistota (ne)jen doby minulé

 

Terénní schopnosti

Silnější motor přináší nejen intenzivnější akceleraci, ale také zlepšuje chování v terénu, kde řidiči mohou ve všech situacích využít vlastnosti překonávající běžná SUV. Nejodolnější Outback všech dob přichází s novým systémem X-Mode s dvojicí režimů „Snow/Dirt“ (sníh/štěrk) a „Deep Snow/Mud“ (hluboký sníh/bláto), který mu zajistí lepší průchodnost terénem. Mimořádné vlastnosti v terénu zajišťuje také světlá výška 213 mm a nájezdový úhel 19,7° vpředu, 22,4° vzadu a přechodový úhel 21°.

Nová globální platforma Subaru přináší výrazné zvýšení tuhosti karoserie a podvozku (tuhost v ohybu přední části +90 %, torzní tuhost +70 %, tuhost předního zavěšení +70 %, tuhost zadního pomocného rámu +100 %).

 

Dokáže oslovit tak, aby se dostal na finálové testovací jízdy?

Subaru má rozhodně co nabídnout. Ať už jde o inovovanou pohonnou jednotku, která v rámci celého spektra evropského trhu v podstatě nemá v roce 2022 obdoby, nebo plejádu nových asistenčních systémů či výtečné terénní schopnosti, Subaru Outback je úctyhodnou novinkou konce loňského roku a může hrdě stát po boku ostatních kandidátů z kategorie mainstream. Do finále se ale mohou dostat jen TOP 3 – 4 kandidáti, jejich výběr je ale jen a jen na vás. Hlasování bude spuštěno už 17.11., pro 20 z vás budou připraveny hodnotné ceny a 15 umožníme účast v rámci finálových testovacích jízd. Zůstaňte s námi a už brzy se dozvíte víc!

 

Jan Novotný

Sdílet: