Ford Focus: kandidát č. 8 na čtenářské auto roku 2022
Autor: Jan Nemrava, Tiskové zprávy Ford · Fotografie: Ford of Europe GmbHDalším autem, které se bude ucházet o vaši přízeň v rámci ankety čtenářské auto roku 2022, je stálice na nebi kompaktních hatchbacků. Auto, jehož vytříbené jízdní vlastnosti jej už řadu let pasují na vrchol segmentu. Auto se skvělými motory a skvělou užitnou hodnotou. Dokáže vás Ford Focus čtvrté generace, jenž prošel na přelomu loňského a letošního roku, oslovit natolik, abyste mu dali svůj hlas a vynesli jej do TOP 3 – 4 kandidátů kategorie mainstream, které se budou účastnit finálového testování? I o tom můžete rozhodnout právě a jenom vy, a to už od 17.11. v rámci on-line hlasování. 20 z vás odměníme hodnotnými cenami a 15 hlasujících se bude moci zúčastnit finálového testování. Teď už ale zpět k Fordu Focus. Čím vším dokáže oslovit?
Moderní a svěží design
Modernizovaný Focus přichází se svěžím a sebevědomým vnějším vzhledem, inspirovaným designovou filozofií Fordu založenou na člověku a jeho potřebách. Každá varianta nového Focusu má specifický charakter. Nový design kapoty znamená větší výšku předních partií a „modrý ovál“ Fordu se přesunul doprostřed velké horní mřížky. Všechny varianty nového Focusu jsou sériově vybaveny novými LED světlomety s nezaměnitelným světelným podpisem a integrovanými mlhovými světly, což návrhářům uvolnilo ruce k vytvoření čistších a elegantnějších spodních partií přídě. Zatmavené zadní svítilny udělují vozu prémiový vzhled. Ve vyšších stupních výbavy využívají zadní svítilny technologii LED a mají nový vnitřní design s tmavou centrální sekcí a atraktivním světelným vzorem.
Jednotlivé varianty nového Focusu se vzájemně odlišují více než dosud, zejména díky specifickému pojetí přední masky. Výbavové linie Trend Edition a Titanium mají širokou horní mřížku s výraznými vodorovnými prvky, v případě modelu Titanium navíc chromovanými, a lesklým chromovaným lemem. Sportovně stylizovaný model ST-Line se vyznačuje lichoběžníkovou horní mřížkou se specifickými proporcemi a lakovaným černým výpletem, doplněnou širšími bočními otvory v nárazníku a hlubší spodní mřížkou. Dalšími specifiky ST-Line jsou nástavce prahů, zadní difuzor a zadní spoiler.
Elektrifikované pohony
V rozmanité nabídce motorů pro nový Focus nechybí pohonné jednotky, jež díky elektrifikaci nabízejí ještě více hospodárnosti, kultivovanosti a radosti z jízdy, která k Focusu neodmyslitelně patří už déle než 20 let. V kombinaci se sedmistupňovou samočinnou převodovkou Powershift dosahuje motor EcoBoost Hybrid v novém Focusu dle metodiky WLTP spotřeby paliva od 5,2 l/100 km a emisí CO2 od 117 g/km. 1
Vedle jednoduššího ovládání, daného absencí spojkového pedálu, přináší dvouspojková skříň Powershift také plynulou akceleraci a rychlé změny rychlostních stupňů. Při předjíždění dokáže díky své konstrukci podřadit až o tři stupně najednou. V jízdním režimu Sport řadí až ve vyšších otáčkách. Řidiči mají možnost volit rychlostní stupně také ručně, do modelů ST-Line se řadicí tlačítka na volantu dodávají sériově.
Nový Focus dále poprvé umožní kombinovat úsporné mild-hybridní motorizace EcoBoost Hybrid o výkonu až 114 kW (155 k) se samočinnou převodovkou. Jedná se o sedmistupňovou dvouspojkovou skříň Powershift, jejíž konstrukce ve spojení s dynamickým charakterem elektrifikovaného pohonu zaručuje pro Focus typický požitek z jízdy.
Technologie, které usnadňují život
Nový Focus využívá nejmodernější asistenční a komfortní technologie značky Ford. Je to zatím její nejmasověji vyráběný model, který těží ze zcela nového komunikačního a zábavního systému SYNC 4 5se strojovým učením, díky němuž nabízí v průběhu času vhodnější doporučení a přesnější výsledky vyhledávání podle vzorců chování konkrétního řidiče.
SYNC 4 využívá zcela novou dotykovou obrazovku o úhlopříčce 13,2 palce (33,5 cm) s intuitivním rozhraním. V žádném okamžiku nedělí řidiče od požadované aplikace, informace či ovládacího prvku více než jedno až dvě klepnutí. Prostřednictvím dotykové obrazovky se nyní ovládá i topení a ventilace, k jejichž obsluze dříve sloužil tlačítkový panel. Systém podporuje bezdrátové Apple CarPlay i Android Auto.
Focus kombi je nyní ještě praktičtější
V reakci na zpětnou vazbu zákazníků provedl Ford v zavazadlovém prostoru nového Focusu kombi několik inovací, které dále zvyšují jeho užitnou hodnotu. Zavazadlový prostor Focusu kombi o objemu až 1653 litrů4 nabízí v reakci na zpětnou vazbu zákazníků ještě více praktičnosti. Má novou „mokrou“ zónu, která se snadno čistí, a vertikální oddělovač. V nabídce nadále zůstává i prostorný a praktický pětidveřový hatchback.
Zavazadlový prostor je nyní potažený kvalitním kobercem, který se dříve používal výhradně v prostoru pro cestující ve výbavě Vignale. Nejenže působí prémiově, ale díky krátkému střiženému vlasu se také snadněji čistí. K zajištění drobných předmětů poslouží nová boční síťka a dvě LED světla poskytují lepší osvětlení za snížené viditelnosti. Nastavitelná podlaha je nově opatřena středovým kloubem, takže ji lze složit a vytvořit z ní vertikální stěnu, která rozdělí zavazadelník na dva samostatné oddíly.
Šance má, zbytek už je na vás
S popularitou SUV segment nižší střední třídy trochu upadá, ale jízdně se těmto vozům jen málo co vyrovná. U Focusu to platí dvojnásob. Bude Focus tím autem, které vás osloví a dostane se do TOP 3 – 4 kandidátů, které bude možné otestovat v rámci finálových testovacích jízd? I o tom můžete rozhodnout už od 17.11. v rámci on-line hlasování. 20 z vás navíc odměníme hodnotnými cenami a 15 bude umožněna účast na testovacích jízdách.