Zdroj úvodní fotky: Automobiles Peugeot (P Automobil Import s.r.o.)
PEUGEOT e-2008: kandidát č. 10 na čtenářské auto roku 2022

PEUGEOT e-2008: kandidát č. 10 na čtenářské auto roku 2022

Autor: Jan Nemrava, Automobiles Peugeot (P Automobil Import s.r.o.) · Fotografie: Automobiles Peugeot (P Automobil Import s.r.o.)

I letos bylo nominováno toto malé elektrické SUV od Peugeotu. Pro tento rok jej výrobce lehce upravil tak, že nabízí až o 8% delší dojezd. Dosáhl toho hlavně upravením mechaniky a termomanagementem. V neposlední řadě byl upraven ovladač automatické převodovky, díky němuž má Peugeot ještě uhlazenější interiér. Stále v základu ale nabízí rozumné rozměry, extravagantní exteriér a velmi originální interiér. Bude to stačit pro umístění v anketě čtenářské auto roku 2022? I o tom rozhodnete právě a jenom vy, a to už od 17.11. v rámci on-line hlasování a 15 z vás se bude moci už 10.12. zúčastnit finálových testovacích jízd. 20 on-line hlasujících navíc odměníme hodnotnými cenami. Teď už ale zpět k Peugeotu e-2008 a jeho novinkám.

 

Design: Francouzská originalita

Ambicí nového Peugeotu 2008 je napsat další úspěšnou kapitolu v historii SUV řady značky Peugeot. Vůz je plně v souladu se současným stylem modelové řady Peugeot a zároveň vyjadřuje svou vlastní osobnost. Vyvážené linie a celkové proporce jsou typické pro segment SUV. Díky tvaru čelního skla je kapota horizontálnější a celek působí mohutnější. S atletickými a svalnatými křivkami nový model navozuje dojem bezpečí a stability. Nový Peugeot 2008 zaujme při pohledu zepředu rovnou maskou chladiče (u elektrické verze v barvě karoserie), propracovanou kapotou a potkávacími světly s LED diodami umístěnými pod světlomety.

Posun značky potvrzuje i velice elegantní dvoubarevné provedení střechy Black Diamond a sítotiskem potištěný C sloupek u verzí GT Line a GT. Zadní propracovaná část s vysokou podokenní linií zahrnuje světla spojená černým pásem a charakteristickým podpis se 3 LED drápy. Vzadu svítí ve dne i v noci u všech úrovní výbavy a u těch nejvyšších i v předních světlometech. Kromě obvyklé nabídky jsou k dispozici nápadné výrazné odstíny karoserie: Červená Elixir, Modrá Vertigo a Oranžová Fusion.

Odevzdat svůj hlas můžete ZDE

 

Interiér: Komfort a technologie

Prostorností na zadních sedadlech vytváří nová 2008 rekord pro novou platformu CMP. S délkou 430 cm a rozvorem 260 cm nabízí rovněž pohodlný zavazadlový prostor o objemu 434 l (norma VDA V210). Peugeot i-Cockpit se opírá o osvědčený základ v podobě několika prvků: kompaktní volant pro lepší ovladatelnost a příjemnější držení, velký dotykový HD displej na dosah ruky i očí, a nyní inovativní 3D vyvýšený přístrojový panel. Informace jsou umístěny v zorném poli řidiče a jsou promítány ve formě hologramu. Údaje jsou výrazné a dynamické. V závislosti na své důležitosti nebo aktuálnosti se zobrazují blíž k očím řidiče, čímž se zvýší jeho reaktivita přibližně o půl vteřiny. Dotykový displej má u některých verzí výbavy úhlopříčku 10 palců a ovládá se pomocí dotyku i ikon umístěných vedle přepínačů. Na palubní desce byl použit měkčený plast a na mnoha místech v kabině sofistikované a příjemné materiály jako jsou Alcantara nebo kůže Nappa. Dveřní panely a prvky zabudované do palubní desky mají „karbonový“ vzhled. Kromě podložky pro nabíjení indukcí jsou v závislosti na verzi výbavy k dispozici až 4 USB porty (2 v přední části včetně jednoho portu USB-C a 2 vzadu). Hi-fi systém nového SUV Peugeot 2008, vyvinutý ve spolupráci s proslulým francouzským výrobcem audiosystémů Focal®, je výsledkem více než tříleté práce.

Asistenční systémy nového modelu 2008, převzaté z vyšších segmentů, jsou v této kategorii vzácné či dokonce unikátní. Arzenál čítá: Aktivní systém udržování vozu v jízdním pruhu, spojený s funkcí Lane Positionning umožňující zvolit si pozici v jízdním pruhu, adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go, Park Assist ovládající automaticky řízení při vjezdu a opuštění parkovacího místa s rozestupem pouhých 60 cm mezi zaparkovanými vozy, Automatické přepínání dálkových světlometů, Rozšířené rozpoznávání dopravních značek, Systém sledování mrtvého úhlu.

Peugeot e-2008 je stejně jako 2008 a potažmo menší 208 vybaven novým ovladačem automatické převodovky, který je elegantnější, atraktivnější, ergonomičtější a uživatelsky příjemnější. Vyčnívající páka byla nahrazena elegantním ovladačem, který je dokonale zabudován do středové konzoly. Díky efektivnímu a modernímu designu nového ovladače převodovky se na středové konzole uvolnilo místo. Zabudování nového prvku do kabiny Peugeot i-Cockpit® 3D vozů 208 a 2008 představuje subtilní spojení technologie a ergonomie.Kombinace saténového chromu, „klavírní“ černé a karbonového vzhledu opěrky zápěstí vypovídá o vysoké kvalitě použitých materiálů. Povrchová úprava splňuje nejvyšší standardy na trhu. Tlačítko M (Manual) ze spalovacích verzí je nahrazeno tlačítkem B (Brake), které umožňuje zvýšit rekuperaci energie při zpomalování: Pokud není režim B aktivován, zpomalení je po uvolnění pedálu plynu mírné; Zpomalení se zvýší, když je tlačítko „B“ zapnuté. Novinkou ve fungování je to, že režim Brake (B) je nyní zachován i po stisknutí páčky během manévru (bez zastavení motoru). Při opětovném rozjezdu již není nutné jej znovu zapínat. Zůstává aktivní a uchovává tak v paměti parametry jízdy řidiče.

 

Specifika elektrické verze

Motor o výkonu 100 kW (136 k) s točivým momentem 260 Nm, který je k dispozici okamžitě, zajišťuje snadné řízení ve všech situacích. Baterie o kapacitě 50 kWh nabízí dojezd v souladu s novou normou WLTP až 345 km. Záruka na tuto baterii je 8 let nebo 160 000 km pro 70 % její dobíjecí kapacity. Zobrazení energetických toků v centrálním displeji i ve sdruženém přístroji Peugeot i-Cockpit® 3D umožňuje porozumět chodu elektrického pohonu. Vzhledem k tomu, že elektrický pohon nesmí omezovat praktičnost vozu, jsou baterie zabudované v podlaze, což zaručuje, že prostornost kabiny a objem zavazadlového prostoru jsou stejné jako u vozů se spalovacím motorem.

Doba nabíjení závisí na výkonnosti dobíjecích stanic: 16 hodin prostřednictvím dobíjecího kabelu, který je dodáván spolu s vozem; 5 hodin 15 minut až 8 hodin pro úplné nabití prostřednictvím WallBoxu (trojfázový 11 kW nebo jednofázový 7,4 kW); 30 minut pro nabití 80 % baterie prostřednictvím veřejných rychlodobíjecích stanic 100 kW, jejichž použití umožňuje tepelná regulace baterie.

Peugeot e-2008 svým vzezřením nijak z modelové řady 2008 nevyčnívá, nicméně nenápadně upozorňuje na svůj elektrický charakter prostřednictvím atraktivních detailů: dichroitický znak lva, jehož barva se mění mezi zelenou a modrou podle úhlu pohledu; písmeno „e“ na předních blatnících a pátých dveřích; elegantní maska chladiče v barvě karoserie s horizontálními šupinami; exkluzivní čalounění sedadel potažených Alcantarou© v odstínu Šedá Greval u vozu Peugeot e-2008 GT; zážitek na palubě v neposlední řadě doplňuje i zobrazení informací, které je specifické pro elektrickou verzi, a to na vyvýšeném 3D přístrojovém panelu i na dotykové obrazovce.

Jak vypadá každodenní soužití s elektromobilem aneb zima s Peugeotem e-2008 (vč. videa)

 

Dosažení lepšího dojezdu pro modelový rok 2022

jak už bylo zmíněno v úvodu, na konci loňského roku došlo k několika vylepšením elektrických verzí e-208 a e-2008, díky nimž narostl dojezd na jedno nabití. Optimalizací prošly pneumatiky, které přešly do třídy „A+“ a díky nižšímu valivému odporu poskytují vyšší účinnost. Jedná se o 17palcová kola. Kromě toho došlo k vylepšení mechaniky. Vozy nabízí nový převodový poměr, který optimalizuje dojezd při jízdě po silnici a dálnici. A konečně, nové tepelné čerpadlo ve spojení s čidlem vlhkosti instalovaným v horní části čelního skla optimalizuje energetickou účinnost vytápění a klimatizace. Informace přenášené tímto čidlem umožňují přesněji řídit recirkulaci vzduchu v prostoru pro cestující a v konečném důsledku zachovat množství energie obsažené v baterii během fází vytápění a udržování teploty uvnitř vozu. Účinnost tohoto vylepšení je patrná zejména při nízkých venkovních teplotách. Nový Peugeot e-2008 bude mít dojezd až 345 km podle WLTP, tj. o 25 km více než původní verze. Kromě výrazného zvýšení dojezdu v cyklu WLTP však dochází také k výraznému zvýšení při reálném používání vozu, a to až o 40 km v městském provozu při teplotách blízkých 0 °C.

 

Bude „vyzkoušená“ e-2008 s letošními novinkami žhavým kandidátem?

Jestli e-2008 letos uspěje, bude jen na vás. Redaktoři MOTORVIZE již měli s tímto elektrickým B-SUV již mnohokrát co dočinění, prověřen je tak takřka ze všech možných úhlů pohledu. Nabídka je široká, ale auta od francouzského výrobce mají své kouzlo. e-2008 přináší řadu vylepšení a stává se ještě příjemnějším společníkem, bude to ale stačit na umístění v letošním ročníku ankety? O tom můžete rozhodnout právě a jen vy už od 17.11. v rámci on-line hlasování. 15 z vás se pak pro účely ankety bude moct stát odbornou porotou a už 10.12. TOP 3-4 kandidáty z každé kategorie otestovat. 20 odevzdaných hlasů navíc odměníme hodnotnými cenami. Nenechte si proto letošní MOTORVIZE Fans Award ujít ani vy…

Sdílet: