Subaru Impreza e-Boxer: kandidát na čtenářské auto roku #16

Subaru Impreza e-Boxer: kandidát na čtenářské auto roku #16

Autor: Jan Novotný, Yasmine Borůvková · Fotografie: SUBARU ČR, s.r.o.

Motorvize Fans Award pokračuje a stejně jako v minulém roce ani letos nesmí chybět zástupci automobilky Subaru. Rádi bychom vám tímto představili dalšího kandidáta soutěže a kategorie mainstream – Subaru Impreza E-Boxer, který je s námi ve své současné generaci sice už nějaký ten pátek, v loňském roce přišel ale v rámci modelové péče s řadou novinek, mezi něž patří především obměna hnacího ústrojí. Pod označením E-Boxer se skrývá mild-hybridní pohon, unikátní systém vyvinutý právě japonskou automobilkou Subaru. I to si dnes představíme tak, abyste dostali patřičné informace a mohli tak validně hlasovat v on-line verzi ankety čtenářské auto roku a případně se stát také jedním z 15 účastníků závěrečného testování.

 

Exteriér

Zvenčí působí auto Impreza možná až překvapivě skromně, rodinně. Lehce ho zvýrazňují boční linie a tvarování kolem kufru a velká okna, díky nimž má řidič z auta poměrně široký rozhled. Vcelku se ale jedná o sportovně vzhlížející vůz, což k Subaru rozhodně patří. Exteriér vozu dostal přepracovaný přední nárazník a pozměněnou masku chladiče, což mu propůjčuje elegantnější, a přitom dravější vzhled. Design přední části má technicky vyspělejší charakter, jednoduše tvarovaný nárazník a aerodynamicky propracovanou linku vedoucí od masky chladiče k předním světlometům. LED přední světlomety jsou doplněny LED obrysovými/denními světly, kterázdůrazňují typický designový prvek Subaru ve tvaru písmene C a umocňují široký a nízký postoj vozu. Design zadních světel byl vylepšen a nově se vyznačuje ztmavenou povrchovou úpravu, která také zdůrazňuje jejich světelný design ve tvaru písmene C. Nově navržená 17/18palcová kola z hliníkové slitiny umocňují charakter modelu a dodávají mu propracovanější sportovní vzhled.

Čtenářské auto roku 2021 můžete vybrat i vy: tentokrát on-line i osobně při testování – hlasování zde

 

Interiér

Prostorný vnitřek auta je kombinací sportovního designu a surové konstrukce, čili velmi moderní styl. Elegantní šmrnc mu ale dodává palubní deska, která plynule svým designem přechází do dveří. Sedadla jsou v této nové verzi inovativně vytvarovaná – automobilka se snažila snoubit bezpečí s komfortem. Ve středu přístrojové desky je vsazen 8palcový dotykový displej se systémem infotainmentu, který lze propojit s Apple CarPlay, Android Auto ale i s dalšími zařízeními.

 

Unikátní řešení asistenčních systémů

Standardně je Impreza vybavena asistenčním systémem EyeSight. Do paketu bezpečnostních opatření nově přidává také funkci Subaru Rear Vehicle Detection (SRVD), automatické brzdění při couvání RAB a čelní kameru. SRVD nabízí tři hlavní funkce, které zlepšují výhled z vozu a pomáhají minimalizovat běžné příčiny nehod: detekci slepých úhlů, asistenci při změně jízdního pruhu a upozorňuje při couvání do silnice na příčně přijíždějící vozidla. Novinkou pro Imprezu e-BOXER je také výstražný tón zadních sedadel, který je určen k tomu, aby řidiče před opuštěním vozu upozornil na to, že se na zadních sedadlech nachází dítě nebo domácí mazlíček. Impreza e-BOXER je vybavena funkcí automatického brzdění při couvání, která pomáhá předcházet nárazům při couvání. Dále má vbudovanou přední kameru instalovanou ve spodní části masky chladiče, která na křižovatkách se špatnou viditelností řidiči umožňuje detekovat přibližující se vozidla nebo chodce, a tím předcházet čelním srážkám a dalším nehodám.

 

Jízdní vlastnosti a technika subaru

Nový e-Boxer je vybaven poháněcí soustavou kombinující elektromotor se dvěma hlavními technologiemi Subaru: motorem BOXER a symetrickým pohonem všech kol AWD. Systém Subaru e-BOXER v závislosti na jízdních podmínkách reguluje rozdělení hnací síly mezi 2litrový motor s přímým vstřikováním (DI) a elektromotor. Vlastně má 3 jízdní režimy – na spalovací motor, elektromotor a spolupráci obou. Při pomalé jízdě a rozjezdech pohání vůz pouze elektromotor, proto mnohdy v kolonách nebo opatrné jízdě po městě jezdí zcela bez emisí. Na elektřinu ujede v jednom kuse bez nabití ale pouhých 1,6 km a dosáhne maximální rychlosti 40 km/h. U středně vysoké rychlosti pohání auto spolupráce obou motorů. Při vyšších rychlostech pak 2litrový motor BOXER, který zároveň dobíjí baterii. Impreza nabízí 2 jízdní režimy – Intelligent a Sport.

 

Závěrem

Jede-li řidič na systém Intelligent, ocitá se v rodinném autě. Koneckonců tak nové Subaru Impreza e-boxer taky působí. Rozhodne-li se ale jezdec za volantem šlápnout na pedál a stisknout tlačítko S (Sport), probudí se v autě ďábel, který vás ochotně sveze. Zůstaňme ale nohama při zemi – sporťák to rozhodně není. Co se technologií týče, Impreza se stejně jako další námi představená auta, posunula o něco dopředu. Je vhodná do města i na delší cesty, pro rodiny i cestovatele. Zkrátka vůz, který se podstatně přizpůsobí vašim potřebám. Volba je teď na vás, jestli mu dáte hlas. A právě to můžete udělat zrovna teď skrze interaktivní on-line formulář. 15 z vás navíc dáme možnost osobně se zúčastnit závěrečného testování, v rámci něhož budete moci většinu novinek nominovaných do ankety čtenářské auto roku pořádně projet.

 

Jan Novotný & Yasmine Borůvková

Sdílet: