Range Rover Evoque convertible: neuvěřitelně výjimečný
Autor: Jan Novotný · Fotografie: Jan NovotnýKdyž se k nám doslova pár chvil před osudným dnem dostala informace o testovacím dni prvního SUV cabria na světě, tak jsem ještě ani zdaleka neměl zdání, co všechno si daný den užiji. Už jen vzdálenost k hlavnímu místu testování od převzetí auta dokazuje, jakou důležitost tomuto modelu automobilka přikládá. Výhodou je tak pro nás zhruba hodina civilní cesty, na které se dá auto poměrně dobře poznat. A jaký vlastně nový Evoque v cabriu je? Především doporučuju nedát na první dojem. Věřím, že mnohým z nás se auto jednoduše řečeno nelíbí. Postupně vás ale doslova nakazí jeho barva. Asi bychom se mohli shodnout nad úvahou, že žádný z motoristických nadšenců nepohrdne závodní modrou metalízou. Mě se poslední dobou také hodně zamlouvá červená, a to snad ve všech provedení kromě toho základního u Fordu. Po dni s Evoquem se ale hodně sebejistě dostala do čela mého žebříčku barev prémiová oranžová metalíza, které se u Evoque dostalo přídomku „Phoenix“. Tak dost už ale subjektivních názorů na design, který minimálně mě hodně dlouho nenechá spát. Pojďme se svézt.
Jízdní vlastnosti: (ne)konečných devět stupňů
Někomu by se možná mohlo zdát, že před lety mezi výrobci započal souboj o nejvyšší počet převodových stupňů automatických převodovek. Zatímco ke konci minulého tisíciletí měly automatické převodovky většinou čtyři stupně, s příchodem 21. století odstartovali přední výrobci boj se sedmistupňovými automaty. Rekordmanem je dnes právě námi testovaný Evoque, v jeho útrobách slouží automat devítistupňový. Ten může být spojen s diselovou variantou o výkonu 132kw nebo s benzínem disponujícím 177kw. V manuálu nebo předokolce jej ale nekoupíte. Tato volba se sice pro vůz se stahovací střechou vcelku nevhodná, nicméně po svezení na testovacím okruhu Range Rover nacházejícím se v okolí Bohdanče jsme vše pochopili. Budete se divit, ale hlavní naší náplní zde byla zhruba hodinová projížďka terénem. Ano, čtete správně, nejezdili jsme po běžných zpevněných klikaticích, kde by se auto bez střechy jen vyjímalo. V deštivý den jsme se vydali na krásně zablácené cestičky, kde se ukazovaly spíše atributy jako je stálý pohon 4×4 doplněný o systémy ATPC a HDC, které pomáhají při jakémkoliv pohybu v terénu (do kopce, z kopce i po rovině). Nesmím zapomenout ani na systém kamer, jejíž zobrazování si volíme naprosto libovolně. Za povšimnutí stojí i asistent brodění – několik čidel umí ukazovat výšku vody a upozornit na tu maximální možnou. Kdybych chtěl spočítat, kolik systémů v Evoque najdu oproti klasickému cabriu, tak bych se asi nedopočítal. Nejde jen o nespočet moderních systémů, ale v zásadě právě tato maličkost představuje hlavní vlastnost revolučního auta. Jedná se o výjimečnost a originalitu, kterou prostě SUV cabriu v luxusní oranžové barvě upřít nelze.
SUV cabrio: přesně tak výjimečné, jak má být
Ačkoliv si to kolikrát neuvědomujeme, moderní doba s sebou přináší takřka neomezené možnosti. Pro lidi z vyšších vrstev je tato skutečnosti kolikrát velkým problémem. Konkurence je sice velká, avšak konkrétní výrobky jsou stále více stejné, nové modely už nejsou tak úplně novými a revoluční technologie kolikrát nejsou tak revoluční. Možná mě někteří z vás budou chtít chytat za slovo a já odpovídám, že klidně můžete. Já si totiž myslím, že Range Rover udělal trefu do černého a věřím v jeho prodejní úspěch. Rozhodně se nesnažím říci, že jeho technika je dokonalá, svoje mouchy má. Upřímně bych asi od 180-ti koní v naftě čekal více dynamiky a určitě nižší spotřebu. Počet převodových stupňů sice je úchvatný, ale zažil jsem asi převodovky s lepším řazením. Na druhou stranu podvozkově je auto hodně dospělé a komfort mi určitě nescházel ani ve 160-ti km/h se staženou střechou. Je tak jen na vás, jak rychle byste mu jeho chyby odpustili. My se rozhodně těšíme na delší test.
Jan Novotný
Zanechat odpověď
Musíte být přihlášen pro vložení komentáře.