Představení nové Insignie Country Tourer: dobrodruzi zbystřete!

Představení nové Insignie Country Tourer: dobrodruzi zbystřete!

Autor: Petr Bahenský · Fotografie: Petr Bahenský

V minulém roce jsme se setkávali se značkou Opel skoro každý týden. Hvězdné číslo 7, které symbolizuje počet modelů, jenž automobilka představila, bylo opravdu fantastické. Jistě každého novináře potěšilo, že jsme se společně mohli setkat a říci si své názory k novým kouskům. Nový rok už naznačoval, že se spolu mockrát neuvidíme, ale i přesto po dvou měsících přichází další setkání. Tentokrát v jedné nejmenované restauraci, abychom se blíže seznámili s vozem pro dobrodruhy. Ptáte se proč? Dle všeho si tento typ vozidla vybírají spíše aktivní lidé. Tušíte už, oč se jedná? Na české silnici přijíždí (staro)nová Insignia s označením Country Tourer. Liftback i kombík nás opravdu potěšily svým prostorem i jízdním dojmem. Možná i proto už vím důvod, proč se celý den těším na své první kilometry, i já jsem totiž takový dobrodruh. Vybral bych si právě proto tuto ze tří variant? Pojďte společně se mnou zdolávat první kilometry. Dobrodružství na nikoho nečeká.

 

Výběr auta: první vyhrává.

Na každou akci se snažím přijít včas. Po dlouhé době jsem byl i dostatečně odměněn. Ihned při vstupu do restaurace si mohu vybrat, čím budu dnes jezdit. Přicházím k nabídce a vidím nový motor. No, to je přeci jasné, co si budu přát. Nový nejvýkonnější naftový motor, který je ryze Opelí. 2.0 Biturbo s 210 koňmi ve spojení s osmistupňovou automatickou převodovkou. A v neposlední řadě tahle varianta  nabídne pohon všech čtyř kol. Co od takového vozu tedy čekat? Uvidíme za chvíli.

 

Design: po chvíli mi přichází na chuť!

Musím se přiznat, že ze začátku se mi vůz příliš nelíbil. Ochranné plasty nejsou mým šálkem kávy a zdálo se mi, že ani dnes neocením tuto „ochranu“ přes nástrahami. Možná si teď zpětně uvědomuji, že se nakonec jednalo o zajímavý prvek, jenž vašemu autu přidá menší dávku nevšednosti. Nechci zde psát, že by auto bylo líbivější než jeho „klasičtější“ varianta (SportsTourer). Liftback se opravdu povedl a jeho nádherné rysy bych urazil, kdybych napsal, že jsem objevil krásnější verzi. Za volantem se nic nezměnilo. Všechna tlačítka zůstala na svém místě a opět si dopřáváte ty příjemná sedadla, která vám nabídne značka Opel.

 

Jízdní dojmy? Snad ještě lepší než jsem čekal

Řídil jsem oba modely a oba mě zaujaly svými jízdními vlastnostmi. Očekával jsem podobné dojmy a musím se přiznat, že jsem byl potěšený ještě o něco více, než jsem čekal. Podvozek byl měkký a chvílemi jsem měl pocit, že jezdím po hladké silnici bez překážek. Vlastně jen díky tomu, že jsem se pak vracel domů z akce stejným směrem jiným vozem, uvědomil jsem si, že tento příjemný pocit dopřál právě skvěle nastavitelný podvozek. Přiznám se, že jsem si dnes nehrál na závodníka a nevyužil sílu vozidla, proto se s vámi nemohu podělit o „rychlejší“ dojmy. I na půl plynu jsem ale měl stále úsměv na tváři a přemýšlel, jak se ruší navádění GPS. Vlastně jsem se v klidu viděl za pár hodin na hranici Španělska, jak už si užívám svou dovolenou. Biturbo bylo překvapivě velice kultivované. Když jste se k němu chovali citlivě, byl tichounký a hodný jako manželka, které právě snědla vaši výbornou večeři. Jakmile jste prošlápli plyn, změnily se jeho vlastnosti z nejlepší manželky na pěkně naštvanou bestii a vy byste se měli modlit, abyste se dostali v bezpečí svého domova. Kdybych si měl představit pár na vdávání, bylo by to spojení motoru a automatické převodovky, kteří si spolu rozumí natolik, že pevně věřím v jejich neodvratnou lásku a symbiózu až do konce života, nebo se snad pletu?

 

Kolik zaplatíme za základní model?

Skoro jsem přemýšlel, jestli mám psát slovo „základní“. Když jsme na prezentaci mohli vidět všechny dostupné prvky v základu, napadal mě dotaz, jestli si zástupci automobilky nespletli konfiguraci – ve verzi Selection s motorem 1.5 se s 140 koňmi. Bohužel zde si neodpočine, vaše pravá ruka budete muset počítat se šesti-stupňovou manuální převodovkou. Nyní po sobě čtu svá slova a říkám si: „Bohužel? Vždyť jsme přeci ti aktivní lidé. Přepisuji na Díky bohu.“ Skoro bych zapomněl zmínit cenu onoho modelu. Ta činí, zkusíte si tipnout? Ti, kteří tipovali 649 900 Kč s DPH, měli nejpřesnější odhad a dneska by si měli jít vsadit. Doufám, že budou stejně úspěšní jako při svém odhadu.

 

Akce končí, ale zážitky pokračují.

Po dlouhé době se z akce vracím nadšený. Nový Country Tourer je opravdu skvělé auto s ještě lepšími jízdními vlastnostmi. Spotřebu jsem dnes neřešil, a proto se těším, až s autem využijeme plný týden s mnoha aktivitami a zjistíme, jestli to nebyla jen láska na první dojem. Co myslíte vy? Čeká nový model velká budoucnost? To vše je prozatím ve hvězdách, ale možná i právě tam míří Country Tourer a nebo ještě dál?

 

Petr Bahenský

Sdílet:

Zanechat odpověď

Musíte být přihlášen pro vložení komentáře.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..