Zdroj úvodní fotky: Jitka Novotná
Peugeot do ČR přiváží novou 308 SW: k lákavému designu přidává i praktičnost kombi

Peugeot do ČR přiváží novou 308 SW: k lákavému designu přidává i praktičnost kombi

Autor: Jan Novotný · Fotografie: Peugeot Media Center (P Automobil Import s.r.o.)

S novou generací Peugeotu 308 jsme již měli co dočinění. Když bych měl zmínit jeden konkrétní atribut, který by vystihoval novou generaci tradičního francouzského zástupce nižší střední třídy, byl by to design. Opravdu, tohle auto je od základu až do konce nevšední, vyhlíží velmi lákavě a otočit se za nim musí snad každý, kdo se alespoň čas od času na tu silnici podívá. To platí i pro praktickou verzi označovanou Peugeotem jako SW. Standardně platilo, že prodloužené verze jen nafukují výchozí model a designu to příliš nepřidává. Designéři Peugeotu ale odvedli kus práce a už z prvních dojmů lze soudit, že SW na atraktivitě neubírá. K tomu všemu ale přidává úctyhodný objem zavazadlového prostoru (v základu 608 litrů) a mnoho praktických řešení. To vše pak značka zabalí do slušného technického balíčku s doposud posledními verzemi svých motorů (benzín, diesel i plug-in hybrid). Zní to při nejmenším hodně lákavě, i když jistou roli v tom hraje i atraktivita nabídky související s ceníkovými cenami, které za vyloženě nízké nelze v dnešní době označit u žádné značky. Teď už ale zpět k 308 SW. Co tedy ztělesňuje a jakou nabídku Peugeot do ČR přiváží?

 

Atributy atraktivního kombi označovaného jako SW

Nový Peugeot 308 SW patří do segmentu C kombi, trhu, na kterém Peugeot již mnoho let slaví úspěchy. Přestože tento segment přímo konkuruje vozům SUV, zůstává od roku 2010 stabilní. Před designéry vozu nový Peugeot 308 SW stál úkol dodat vozu charakter vzbuzující touhu a zároveň nabídnout vynikající objem zavazadlového prostoru. Stejně jako u dosáhli optimalizaci tvaru zádi, aniž by došlo ke zmenšení vnitřního prostoru. Rozvor je o 55 mm delší než u hatchbacku, což zeštíhluje siluetu a zvětšuje prostor v zadní části. Záď nového Peugeotu 308 SW přebírá charakteristický styl boků hatchbacku, které jsou vytvarovány do hloubky, a vytvořený světelný efekt přitlačuje vůz k zemi a zajišťuje mu tak jeho typický postoj. Design rámu bočních oken klesající rychleji než střecha vytváří dojem rozdílnosti hmoty (zhutnění barvy karoserie), které dává novému Peugeotu 308 SW v rámci svého segmentu mimořádně dynamickou siluetu. Na zadní části jsou použita ultratenká full LED světla hatchbacku, ovšem bez černé lišty, neboť nový Peugeot 308 SW se snaží spíše opticky zvětšit plochu karoserie, zejména u zadního výklopného víka pro zdůraznění možností praktického využití verze SW. Stejně jako u hatchbacku byla i zadní část vozu navržena tak, aby optimalizovala proudění vzduchu ve prospěch aerodynamických vlastností. Nové logo Peugeot je umístěno na masce chladiče vozu 308 SW a zcela jí dominuje. Zvýrazňuje ho i mřížka, která se k němu postupně sbíhá. Radar sloužící asistenčním systémům je ukrytý za logem, přičemž se registrační značka se přesunula do spodní části. Přední světlomety používají již od základní úrovně výbavy technologii LED. Mají propracovaný štíhlý tvar a přispívají k dynamice a výraznému charakteru vozu. Navazují na ně světla pro denní svícení ve tvaru tesáků směřujících k přednímu nárazníku. Tento světelný podpis dokonale zapadá do současného stylu vozů Peugeot, který je ve dne i v noci na první pohled rozpoznatelný.

Videoreportáž z uvedení nového Peugeotu 308 – víme vše důležité

 

Platforma a prostornost

Nový Peugeot 308 SW je postaven na nové verzi multienergetické platformy EMP2 (Efficient Modular Platform), díky níž je značka schopná nabízet komplexní řadu verzí. Již při uvedení na trh jsou k dispozici dvě plug-in hybridní varianty. Platformu tvoří nové konstrukční prvky pro ještě větší účinnost, bezpečnost, potěšení z jízdy a pohodlí. Nový Peugeot 308 SW má oproti hatchbacku prodloužený rozvor (+55 mm), který tak dosahuje 273,2 cm. Ve druhé řadě sedadel má o 129 mm více místa pro kolena, současně došlo k maximalizaci objemu zavazadlového prostoru. Rozměry Peugeotu 308 SW odpovídají požadavkům zákazníků v tomto segmentu. Nový model tak přichází s jedním s nejlepších zavazadelníků na trhu. Kromě prostornosti (objem 608 l) nabízí také dvoupolohovou podlahu , která zajišťuje praktičnost a modularitu. Pro ještě lepší využitelnost je nový Peugeot 308 SW standardně vybaven lavici dělenou na tři části (40/20/40). Využívá se zde systém pro okamžité sklopení všech tří částí pomocí dvou ovladačů snadno přístupných z bočních stran zavazadlového prostoru. Po sklopení lavice je možné naložit předmět delší než 185 cm. Pro větší praktičnost je prostor kufru vybaven 12 V zásuvkou umístěnou na pravé liště zavazadlového prostoru, LED osvětlením celého prostoru, dvěma úložnými síťkami a háčky na tašky.

 

Technika

Aerodynamika vozu nový Peugeot 308 SW je na velmi vysoké úrovni, hodnota Cx je 0,277 a SCx 0,618. Styl všech dílů karoserie je optimalizován (nárazníky, deflektory, difuzor, sloupky karoserie, zpětná zrcátka, kryty podvozku atd.). Aerodynamiku zlepšuje i konstrukce kol, která významně přispívá k lepšímu výkonu. V porovnání s předchozí verzí došlo ke zlepšení o více než 2 g CO₂/km. Nový Peugeot 308 SW je vybaven pneumatikami o rozměrech od 16 do 18 palců v kategoriích A a A+. Je zde zajištěna účinnost odvalování, a to vše v souladu s požadavky značky, pokud jde o vynikající jízdní vlastnosti.

V nabídce vozu nový Peugeot 308 SW jsou dva plug-in hybridní motory, které jsou symbolem strategie Power of Choice: HYBRID 225 e-EAT8 / pohon 2 kol / spojení motoru PureTech 180 k (132 kW) a elektromotoru 81 kW s automatickou osmistupňovou převodovkou e-EAT8 a HYBRID 180 e-EAT8 / pohon 2 kol / spojení motoru PureTech 150 k (110 kW) a elektromotoru 81 kW s automatickou osmistupňovou převodovkou e-EAT8. Lithium-iontová baterie má kapacitu 12,4 kWh, výkon je 102 kW. K dispozici jsou dva typy palubních nabíječek, které pokrývají veškeré způsoby použití a všechna řešení nabíjení. Standardně jde o zařízení pro nabíjení jednofázově výkonem 3,7 kW, za příplatek je k dispozici zařízení pro nabíjení třífázově 7,4 kW.

Nový Peugeot 308 SW je nabízen se zážehovými i vznětovými motory s emisemi CO₂ od 115 g/km. Motory splňují nejnovější emisní normy Euro 6. Jde o známé tříválcové jednotky 1.2 PureTech (manuál se 110 koňmi a manuál nebo automat se 130 koňmi) a 1.5 BlueHDI (se 130 koňmi a volbou mezi manuálem nebo automatem). Manuál má vždy 6 převodových stupňů, zatímco automat sází na 8.

Nabídku palubních technologií doplňují ve voze nový Peugeot 308 SW asistenční systémy řízení poslední generace na nejvyšší úrovni know-how značky. Další krok směrem k poloautonomnímu řízení představuje balíček Drive Assist 2.0. Tvoří jej adaptivní tempomat s funkcí Stop and Go a systém udržování vozu v jízdním pruhu, k nimž přidává tři nové funkce dostupné na komunikacích se středním dělicím pásem: Poloautomatická změna jízdního pruhu, Včasné doporučení rychlosti a Přizpůsobení rychlosti v zatáčkách.

 

Interiér

Peugeot i-Cockpit® se již stal součástí DNA značky. S každou generací je bohatší a modernější. V případě vozu Peugeot 308 SW byla vylepšena jeho ergonomie, kvalita, design i technologie a nabízí zcela nový systém infotainmentu Peugeot i-Connect®. Nový kompaktní volant má v sobě zabudovaná čidla, která rozpoznají úchop volantu při používání nových asistenčních systémů řízení. Digitální přístrojový panel umístěný na úrovni očí je od úrovně Active Pack vybavený 10″ digitálním displejem, u GT je trojrozměrný. Panel je plně konfigurovatelný a přizpůsobitelný na míru. Má několik režimů zobrazení (on-line navigace TomTom, rádio/média, asistenční systémy řízení, tok energie…), které lze upravovat přímo pomocí ovladače na volantu.

Stavba přístrojové desky vozu nový Peugeot 308 SW vychází z principu „high-vent“, kdy jsou větráky umístěny těsně před hlavami cestujících, což je optimální poloha pro zajištění komfortu pro řidiče i posádku. Od úrovně výbavy Allure se ve voze nový Peugeot 308 SW objevují plně konfigurovatelné virtuální přepínače i-toggles, které nahrazují klasický panel klimatizace. Jsou umístěné naproti středovému displeji jako otevřená kniha. Jejich propracovaný vzhled svědčí o technologické úrovni, která je v rámci tomto segmentu jedinečná. Peugeot i-Cockpit® si zachovává princip středového displeje orientovaného na řidiče. Toto umístění optimalizuje ergonomii řízení, přitom neopomíjí spolujezdce. Totéž platí pro středovou konzolu, která je záměrně nakloněná směrem ke spolucestujícímu. Jedním z cílů při vytváření stylu interiéru bylo právě vyvážit prostor mezi oběma pasažéry na předních sedadlech. Design interiéru zdůrazňuje rozmanitost a bohatost jeho materiálů. LED ambientní osvětlení (8 barev na výběr) ukryté za středovým displejem osvětluje hlavní dekorativní prvky až po dveřní výplně. Tyto prvky mohou být v závislosti na úrovni povrchové úpravy tvořené pěnou, textilií, Alcantarou® nebo mohou být vyrobené z tažených hliníkových dílů. Nový systém infotainmentu nabízí každému podle jeho přání to nejlepší ze světa chytrých telefonů i ze světa automobilů. Ergonomický systém, který dokonale splňuje běžné každodenní potřeby, umožňuje každému řidiči definovat a uložit předvolby zobrazení, prostředí a nastavení (až 8 profilů). Funkce zrcadlení je nyní bezdrátová a přes Bluetooth je možné připojit dva telefony současně.

 

308 SW již na trhu, nabídka i přes vyšší cenu vypadá atraktivně

Nový Peugeot 308 SW byl na český trh uveden v květnu 2022, vyrábí se ve francouzské továrně v Mulhouse. Ceny s už v základu velmi slušně vybavenou verzí Active Pack začínají na 555.000 Kč s DPH, a to včetně základní metalické barvy Modré Avatar. Hybridní verze pak začínají na 890.000 Kč s DPH. V dané konkurenci to i přes ceny na první pohled lehce vyšší ceny vypadá poměrně lákavě, a to třeba i díky tomu, že příplatek za verzi SW oproti hatchbacku činí pouhých 25.000 Kč. I my se tak už teď těšíme na první klasický test, který ukáže i naše dojmy a novou 308 SW detailněji prověří.

 

Jan Novotný
(z oficiální tiskové zprávy)

Technická specifikace

motor

Model308 SW 1.6 Plug-In Hybrid 225
Výkon165 kW
Točivý moment360 Nm
Maximální točivý moment při otáčkách1750 RPM
Zrychlení 0-100km/h7.6 s
Max. rychlost235 km/h
PalivoSuper 95
Válců4
Maximální výkon při otáčkách6000 RPM
PřevodovkaAutomatická převodovka
Převodů8
Vstřikování palivaPřímé vstřikování
Typ motoruTurbo
Objem1598 ccm
Ventily4

Ekonomie provozu

Kombinovaná spotřeba (WLTP)1.3 l/100km
Velikost nádrže40 l
Emisní normaEuro 6d-ISC-FCM (WLTP) 36AP-AR
Start-Stop systémSériové vybavení
Velikost pneumatik225/40R18Y
Systém monitorování tlaku v pneumatikách (TPMS)Sériové vybavení
Typ TPMSnepřímé měření (ABS)

hmotnost

Povolená celková hmotnost2170 kg
Prázdná hmotnost (EU)1762 kg
Přívěs s brzdami1450 kg
Náklad408 kg
Přívěs (bez brzd)750 kg

modelová řada

Název generaceF
Uveden06/22
Dveře5
KaroserieKombi
Třída vozidlaNižší střední třída (např. Golf)

rozměry

Délka4636 mm
Rozvor2732 mm
Šířka1852 mm
Prostor pro zavazadla548 l
Objem zavazadlového prostoru (zadní sedadla sklopená, od dna k stropu)1574 l
Max. zatížení střechy85 kg
Výška1442 mm
Průměr otáčení10.7 m
Sedadla5

Podobné vozy

Sdílet: