Peugeot 308: kandidát na čtenářské auto roku #7

Peugeot 308: kandidát na čtenářské auto roku #7

Autor: Lukáš Jeřábek · Fotografie: Peugeot Media Center (P Automobil Import s.r.o.)

Je to tady, po roce čekání je tu opět Motorvize Fans Award, která si v roce 2021 přináší to nejlepší z předešlých konceptů. I vy tak budete mít možnost hlasovat pro svého vyvoleného kandidáta, vybrat tu nejlepší novinku a dát jí největší příděl bodů nejprve on-line a pak případně i při závěrečném osobním testování. I tento rok bude volba mezi kandidáty těžká, a proto nám ani vy neváhejte pomoct vybrat vítěze. Tak si pojďme představit dalšího adepta, kterým je zbrusu nový Peugeot 308. Na první pohled vypadá při nejmenším hodně vyzývavě, možná dokonce až revolučně. Pojďme se podívat, co se pod touto slupkou elegance a výstřednosti zároveň skrývá. Dokáže vás oslovit tak, aby navázal na úspěchy své značky z předešlých let?

 

Design

Nový Peugeot 308 mění morfologii a posiluje tak svou příslušnost k segmentu. Díky prodloužení rozvoru o 55 mm došlo k protažení siluety ve prospěch prostoru na zadních sedadlech. Pro zlepšení aerodynamické účinnosti byla věnována především pozornost optimalizaci architektury a lisování karoserie. Karoserie nového Peugeotu 308 velmi zblízka kopíruje jeho strukturu. Patrné je to zejména na úrovni velmi výrazných blatníků, aniž by přitom došlo ke zvětšení rozchodu. Z jednoduchých hladkých boků vystupují ostré hrany nad předním a zadním kolem. Při vytváření designu zadní části, která je strategická z hlediska aerodynamického výkonu, se vycházelo z optimálních bodů průchodu vzduchu u hatchbacku, které byly definovány pomocí aerodynamického tunelu. Charakteristická stylová linie, která protíná záď, se o tuto optimální aerodynamiku opírá, stejně jako splývající linie střechy, která si vyžádala výrazný dlouhý spojler. Ten je pro styl nového Peugeotu 308 charakteristický. Nový Peugeot 308 je pevně zakořeněn v DNA značky Peugeot. Je smyslný a ostře vybroušený. Skvěle zapadá do světa dynamických reprezentativních vozů, k nimž se hlásí. Nový znak značky Peugeot je umístěn na masce chladiče a zcela jí dominuje. Zvýrazňuje ho i mřížka, která se k němu postupně sbíhá. Radar sloužící asistenčním systémům řízení se dočkal vylepšení z hlediska vzhledu i technologií. Je ukrytý za znakem značky (technologie krytu radarové antény využívající indium, kompatibilní s radarovými vlnami), a ten je tak na masce chladiče zcela dominantní. Přední světlomety používají již od základní úrovně výbavy technologii LED. Mají propracovaný štíhlý tvar a přispívají k dynamice a výraznému charakteru vozu. Navazují na ně světla pro denní svícení ve tvaru tesáků směřujících k přednímu nárazníku. U verzí GT/GT Pack jsou Full LED světlomety ještě tenčí. Zadní světlomety využívají technologii Full LED vždy. Mají podobu lvích drápů a vytvářejí tak moderní pro značku typický světelný podpis. Novinka bude k dispozici v 7 odstínech: zelená Olivine, modrá Vertigo, červená Elixir, bílá Nacré, bílá Banquise, šedá Artense a černá Perla Nera

Čtenářské auto roku 2021 můžete vybrat i vy: tentokrát on-line i osobně při testování – hlasování zde

 

Interiér

Peugeot i-Cockpit se již stal součástí DNA značky. S každou generací je bohatší, modernější a nabízí nový systém infotainmentu. Nový kompaktní volant má v sobě zabudovaná čidla, která rozpoznají úchop volantu při používání nových asistenčních systémů řízení. Stavba přístrojové desky vozu vychází z principu „high-vent“, kdy jsou větráky umístěny těsně před hlavami cestujících, což je optimální poloha pro zajištění komfortu pro řidiče i posádku. Sériově montovaný 10″ středový dotykový displej přirozeně splývá s celkovým objemem palubní desky. Peugeot i-Cockpit si zachovává princip středového displeje orientovaného na řidiče. Toto umístění optimalizuje ergonomii řízení, přitom neopomíjí spolujezdce. Totéž platí pro středovou konzolu, která je záměrně otevřená směrem ke spolucestujícímu. Jedním z cílů při vytváření stylu interiéru bylo právě vyvážit prostor mezi oběma pasažéry na předních sedadlech. Design interiéru zdůrazňuje rozmanitost a bohatost jeho materiálů. LED ambientní osvětlení (8 barev na výběr) ukryté za středovým displejem osvětluje hlavní dekorativní prvky až po dveřní výplně. Tyto prvky mohou být v závislosti na úrovni povrchové úpravy tvořené pěnou, textilií, umělou kůží Alcantara nebo mohou být vyrobené z tažených hliníkových dílů. Peugeot i-Connect a i-Connect Advanced je nový systém infotainmentu, který každému nabízí podle jeho přání to nejlepší ze světa chytrých telefonů i ze světa automobilů. Funkce zrcadlení je nyní bezdrátová a přes Bluetooth je možné připojit dva telefony současně. Středový 10″ displej s vysokým rozlišením je plně a snadno přizpůsobitelný. Kompletní technologický zážitek dovršuje Peugeot i-Connect Advanced s vysoce výkonnou a efektivní on-line navigací TomTom.

Nabídku palubních technologií doplňují ve voze asistenční systémy řízení poslední generace na nejvyšší úrovni know-how značky. Další krok směrem k poloautonomnímu řízení představuje balíček Drive Assist 2.0. Tvoří jej adaptivní tempomat s funkcí Stop and Go a systém udržování vozu v jízdním pruhu, k nimž přidává tři nové funkce. Vůz řidiči nabídne předjetí vozu vepředu a poté možnost opětovného zařazení do původního jízdního pruhu, to vše při rychlosti od 70 do 180 km/hod. Včasné doporučení rychlosti – systém nabídne řidiči, aby přizpůsobil rychlost vozu (zrychlení nebo zpomalení) podle značek omezujících rychlost. Přizpůsobení rychlosti v zatáčkách optimalizuje rychlost vozu podle sklonu zatáčky, až do rychlosti 180 km/hod.

 

Technicky: přirozeně úsporný, avšak tradiční Peugeot

Nový Peugeot 308 je postaven na nové verzi multienergetické platformy EMP2 (Efficient Modular Platform), díky níž je značka schopná nabízet komplexní řadu elektrifikovaných verzí včetně 100% elektrické. Již při uvedení modelu nový Peugeot 308 na trh jsou k dispozici dvě plug-in hybridní varianty. Platformu tvoří nové konstrukční prvky pro ještě větší účinnost, bezpečnost, potěšení z jízdy a pohodlí.

Aerodynamika vozu nový Peugeot 308 je na velmi vysoké úrovni, Cx je 0,28 m² a SCx 0,62 m². Všechny více či méně viditelné části karoserie byly vylepšeny (nárazníky, deflektory, difuzor, sloupky karoserie, zpětný zrcátka, kryty podvozku atd.). Aerodynamiku zlepšuje i konstrukce kol, která významně přispívá k lepšímu výkonu.

V nabídce vozu nový Peugeot 308 jsou dva plug-in hybridní motory, které jsou symbolem strategie Power of Choice: HYBRID 225 e-EAT8 – spojení motoru PureTech 180 k (132 kW) a elektromotoru 81 kW s automatickou osmistupňovou převodovkou e-EAT8 a HYBRID 180 e-EAT8 – spojení motoru PureTech 150 k (110 kW) a elektromotoru 81 kW s automatickou osmistupňovou převodovkou e-EAT8. Nový Peugeot 308 je samozřejmě nabízen také s klasickými spalovacími motory, které splňují nejnovější emisní normy Euro 6d – Benzínové tříválcové motory 1,2 l PureTech 110 (s manuální 6st. převodovkou) a PureTech 130 (s manuálem nebo 8st. automatem) a dieselové čtyřválcové motory 1,5 l BlueHDI 130 S&S (s manuální 6st. převodovkou a 8st. automatem).

 

Pozvánka k hlasování nejen pro Peugeot 308

Peugeot je tradičním výrobcem a 308 je pak stálicí v segmentu nižší střední třídy. A je rozhodně vidět, jak je právě 308 pro automobilku důležitá. Důkazem budiž třeba ocenění Evropské auto roku, které se předchozí generaci dostalo. A je možné, že se o něj bude aktivně ucházet i tato novinka. Nabito má rozhodně dobře – zajímavý a neokoukaný design, moderní řešení interiéru a především pak řadu nových technologií. A jak to vidíte vy? Má 308 šanci umístit se vysoko v letošním Motorvize Fans Award? To rozhodnete právě vy už od neděle 17.10. on-line a 15 z vás pak také 31.10.2021 při závěrečném osobním testování. Rozhodnutí bude na vás, tak neváhejte a hlasujte.

 

Lukáš Jeřábek

Sdílet: