Nový Peugeot 3008 – Advanced SUV představeno

Nový Peugeot 3008 – Advanced SUV představeno

Autor: Jan Novotný · Fotografie: Jan Novotný

Peugeot v letošní roce avizoval velkou ofenzívu v oblasti lehkých terénních vozů. První novinka byla představena již letos v Ženevě. My konkrétně jsme právě o nové veleúspěšné 2008 informovali tak trošku jinak. Velkolepé úspěchy si zaslouží i velkolepé uvedení, a to včetně rozhovoru s otcem celého auta. Právě pan Ferraro už dříve naznačoval další letošní novinku, kterou se stává nová 3008. A jak vypadá? Při nejmenším hodně slibně! Peugeot už ani zdaleka nechce sázet na shodnou koncepci s partnery, jakými pro něj v této kategorii bylo kromě Citroenu také Mitsubishi. Tak se mu pojďme podívat na zoubek!

 

Nové SUV Peugeot 3008 se hodlá již od počátku prosadit jako důležitý zástupce segmentu. K tomu mu má napomoci velkolepý Peugeot i-Cockpit® nejnovější generace, mimořádně zdařilý design, optimalizovaná účinnost celé architektury vozu či high-tech výbava. Jde o prvního zástupce nové řady SUV značky Peugeot, jejímž bude celosvětovým symbolem. Nové SUV Peugeot 3008 bude hlavní hvězdou stánku značky Peugeot na letošním pařížském autosalonu, kde se představí veřejnosti před svým celosvětovým uvedením na trh.

SUV je skutečným ztělesněním moderního automobilu, je majestátní, technologický, vzbuzuje emoce a osobní potěšení. SUV zdůrazňuje status svého majitele a nabízí hodnoty, které jsou v souladu s dobou.

 

Interiér: i-Cockpit znamená všechno nové

Sednout si do nového SUV Peugeot 3008 je jako vstoupit do nového, překvapivého, originálního a luxusního světa. Pohled okamžitě upoutá úžasná, téměř futuristická palubní deska. Tento velmi technologický soubor je součástí nejnovější generace systému Peugeot i-Cockpit®, který zcela převrátil zažité principy místa řidiče. Vše působí přizpůsobeno prožitku a koncentraci řidiče.

Velký 8″ dotykový displej je jako tablet umístěný uprostřed palubní desky. Používá kapacitní technologii pro rychlejší reakceschopnost a větší uživatelskou praktičnost. Sériově je doplněn šesti „klavírními klávesami“ – velmi elegantními páčkovými přepínači poskytujícími přímý a trvalý přístup k hlavním funkcím: rádio, klimatizace, navigace, parametry vozu, telefon a mobilní aplikace.

Vyvýšený přístrojový panel nabízí již v základní verzi obrazovku 12,3’’  s vysokým rozlišením a futuristickou grafikou. Lze ho kompletně nakonfigurovat a upravit podle přání a nabízí vše, co si řidič přeje mít v zorném poli. K dispozici je pět různých režimů zobrazení (přístup k nim je přes ovladač na volantu), pomocí kterých si řidič může navolit přístroj podle libosti. Na dotykovém displeji si může nakonfigurovat režim „Osobní“ a zobrazit velkou škálu informací: pokyny z navigace, podpůrné prvky řízení, parametry motoru, palubní počítač, informace o jízdě atd. Vzhled každé konfigurace podtrhuje bohatá animace, která je pastvou pro oči.

Nové SUV Peugeot 3008 jednoduchým stisknutím speciálního vypínače – umístěného vedle páčkových přepínačů – umožňuje zapnout systém i-Cockpit® Amplify, který funguje jako skutečný „dirigent“, jenž dokáže zlepšit zážitek z jízdy.

Díky němu se okamžitě probudí téměř všechny smysly:

  • Zrak, díky změně intenzity jasu a barvy displejů;
  • Sluch, pomocí nastavení parametrů přehrávání hudby;
  • Hmat, s vícebodovou masáží v sedadlech (až pět programů);
  • Čich, díky parfémovanému osvěžovači vzduchu.

 

A co jízda? Že by také všechno jinak?

Řidiči se tak nabízí opravdový gejzír pocitů, díky nimž může emoce za volantem prožít do větší hloubky. Posádka má na výběr dva režimy: „Boost“ určený pro dynamický styl jízdy a „Relax“ pro klidnější jízdu. Oba režimy lze nakonfigurovat dle přání a řidič i posádka tak může posunout hranice potěšení z jízdy dál, takže je jejich zážitek z jízdy zcela neopakovatelný.

Nový Peugeot 3008 dosahuje díky nové platformě EMP2 a uznávaným dynamickým vlastnostem rovnováhy mezi komfortem a jízdní stabilitou, jaké se v segmentu C SUV nevidí. Nápravový systém je vhodný pro každý motor, výsledkem je jízda odpovídající reputaci značky. Platforma rovněž přispívá k dalšímu snižování hmotnosti, tedy k nižší spotřebě, lepší pasivní bezpečnosti a vyšším výkonům.

Nový Peugeot 3008 je skutečné SUV, a jako každé správné SUV je schopný vyjet do terénu. K tomu mu napomáhá především Advanced Grip Control.

Vylepšená architektura vozu a snížení jeho hmotnosti jsou významnými faktory v neustálé snaze o snižování spotřeby paliva a emisí CO2. To však není vše. Aerodynamický design a optimalizované vnější rozměry umožňují vykázat vynikající SCx 0,76 m2 (u nejlepších verzí). K účinnosti vozu nový Peugeot 3008 přispívá i použití pneumatik s ultra nízkým valivým odporem (UBRR) 17 „, 18″ nebo dokonce 19“ (205 55 R19).

V Evropě je nové SUV Peugeot 3008 je opatřeno výkonnými a velmi úspornými benzínovými i dieselovými motory Euro 6.1.

Všechny benzínové motory jsou ve své výkonnostní kategorii „Best in Class“. Motor 1.2 PureTech 130 k S&S vykazuje emise od 115 g CO2 / km, emise motoru 1.6 THP 165 k S&S s automatickou převodovkou EAT6 činí pouhých 129 g CO2 /km. V nabídce jsou 4 motory:

  • 1.2 PureTech 130 k S&S s manuální šestistupňovou převodovkou ve verzi standard nebo s velmi nízkou spotřebou;
  • 1.2 Puretech 130 k S&S s automatickou převodovkou EAT6;
  • 1.6 THP 165 k S&S s automatickou převodovkou EAT6.

U dieselových motorů umožňuje technologie BlueHDi snížit emise na 100 a 121 g CO2 /km, výkonnost motorů je 100, 120 a 150 k.

1.6  BlueHDi a 2.0 BlueHDi tak patří  mezi nejlepší motory na trhu:

  • 1.6 BlueHDi 100 k S&S s manuální pětistupňovou převodovkou;
  • 1.6 BlueHDi 120 k S&S s manuální šestistupňovou převodovkou ve verzi standard nebo s velmi nízkou spotřebou;
  • 1.6 BlueHDi 120 k S&S s automatickou převodovkou EAT6;
  • 2.0 BlueHDi 150 k S&S s manuální šestistupňovou převodovkou;
  • 2.0 BlueHDi 180 k S&S s automatickou převodovkou EAT6.

 

A tak se samozřejmě i my těšíme na první statické a hlavně jízdní dojmy. Zatím to vypadá při nejmenším velmi slibně.

Sdílet:

Zanechat odpověď

Musíte být přihlášen pro vložení komentáře.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.