Zdroj úvodní fotky: Jan Novotný
Nové BMW R 1300 GS je v ČR. Byli jsme u velkolepého představení nové verze této legendy!

Nové BMW R 1300 GS je v ČR. Byli jsme u velkolepého představení nové verze této legendy!

Autor: Jan Novotný · Fotografie: BMW Group

BMW Motorrad, průkopník v oblasti motocyklů, opět překvapuje průmysl svým novým modelem R 1300 GS. Novinka spatřila světa poprvé teprve před 14 dny a my už tento týden měli možnost ji vidět na živo, a to dokonce v Čechách. Tato tisková konference v Praze, konaná 12. října, představovala oficiální odhalení tohoto revolučního motocyklu, který pokračuje v odkazu slavné série GS. S novým motorem a rámem R 1300 GS slibuje novou úroveň dobrodružství, inovací a výkonu pro jezdce. Příležitost si jej poprvé „osahat“ jsme si samozřejmě nemohli nechat ujít.

 

Legendární Odkaz

Více než čtyři desetiletí zpět vytvořilo BMW Motorrad nový segment v oblasti dobrodružných motocyklů modelem R 80 G/S. Od té doby byla řada GS, známá svým boxerovým motorem, nepopiratelným lídrem ve své kategorii. Aby si udrželo tuto vedoucí pozici, rozhodlo se BMW Motorrad posunout hranice a představit v roce 2023 zcela nový model R 1300 GS, který shodil ohromujících 12 kilogramů oproti svému předchůdci, zachovávajíc přitom ikonický boxerový motor.

Středobodem R 1300 GS je legendární dvouválcový boxerový motor s objemem přesně 1300 cc a výkonem 107 kW (145 k) při 7750 ot./min. To z něj činí nejsilnější sériově vyráběný boxerový motor BMW dosud.

 

Inovace v Rámci Podvozku a Odpružení

Nový motocykl přináší zcela přepracovaný podvozek. Hlavní mostový rám, vyrobený z ocelových plechů, nabízí větší tuhost a zlepšené ovladatelnosti oproti předchozímu modelu. Zadní rám byl nahrazen hliníkovým odlitkem, což dále zvyšuje citlivost a stabilitu. Nový EVO Telelever předního kola a EVO Paralever zadního odpružení zajišťují ještě vyšší reakci a stabilitu při jízdě.

K novému modelu R 1300 GS je k dispozici nová volitelná výbava Riding Assistant, která zahrnuje aktivní regulaci rychlosti ACC (Active Cruise Control), varování před předním srážením FCW (Front Collision Warning) a varování před změnou jízdního pruhu SWW (Lane Change Warning). Adaptive regulace výšky předního světla a sportovní podvozek jsou rovněž dostupné.

 

Čtyři Jízdní Režimy a Matrix LED Světlomety

Nový R 1300 GS nabízí čtyři jízdní režimy jako součást standardní výbavy, což umožňuje jezdci lépe přizpůsobit motocykl svým preferencím. Jízdní režimy „Rain“ a „Road“ umožňují adaptaci jízdního projevu na většinu silničních podmínek, zatímco režim „Eco“ umožňuje dosáhnout maximálního dojezdu na jednu nádrž paliva. Režim „Enduro“ je specificky navržen pro jízdu v terénu, což zlepšuje dojmy mimo silnici.

Nový model R 1300 GS standardně obsahuje malý full-LED světlomet s novátorským světelným prvkem, což zajišťuje výbornou viditelnost. Matrix LED světlomety a světlomet Headlight Pro jsou dostupné jako volitelná výbava, zvyšující bezpečnost a viditelnost.

 

Nejvyšší Úroveň Cestovních a Terénních Schopností

Nový model R 1300 GS nabízí několik variant, včetně základního provedení a speciálních verzí Triple Black, GS Trophy a Option 719 Tramuntana. Každá z těchto verzí zdůrazňuje různé aspekty výkonu a stylu.

Základní provedení nového BMW R 1300 GS kombinuje kompaktní uspořádání komponentů, funkční výbavu a minimalistický design. Verze Triple Black je tradičně oblíbená a výrazně estetická. GS Trophy nabízí výrazné lakování v modré metalíze Racingblue, zatímco Option 719 Tramuntana zdůrazňuje exkluzivitu a technickou dokonalost.

TEST: BMW 1250 GS Adventure – černo-černá mašina

 

Jan Novotný

Sdílet: