Zdroj úvodní fotky: Jiří Chomát
Nová Toyota C-HR je v ČR: nový model navazuje na úspěšnou tradici

Nová Toyota C-HR je v ČR: nový model navazuje na úspěšnou tradici

Autor: Jiří Chomát · Fotografie: Toyota NEWS

Uvedení původní Toyoty C-HR znamenalo pro značku Toyota revoluci na evropském segmentu kompaktních SUV. Jeho vzhled byl neobvykle odvážný a radikální, a odlišil se tak od tradičních SUV. Navíc u zákazníků bodoval i interiérem, který byl nejlépe hodnocený v rámci modelové řady Toyoty v roce 2019. A na těchto základech Toyota postavila úplně novou generaci, která má ambice přilákat i zákazníky přemýšlející nad prémiovými vozy.

Střižena je ještě odvážněji

Nová generace Toyoty C-HR je na pohled ještě odvážnější. Přináší avantgardní vzhled, pokročilé technologie a nově je dostupná pouze s hybridním či plug-in hybridním pohonem. Zaměření na evropské zákazníky je znát i na místě výroby – nové C-HR se vyrábí v Turecku, aby Toyota zvládla uspokojit očekávanou vysokou poptávku. 

Zbrusu nový design Toyoty C-HR je inspirován koncepčním modelem C-HR Prologue Concept, který byl představen v roce 2022. S křivkami inspirovanými sportovními kupé a novým designovým jazykem Toyoty připomíná moderní sportovní vozidlo. Důraz na detail je patrný z výrazných křivek, zapuštěných klik dveří a velkých 20 palcových kol. A proporce, prolisy i celkový dojem z vozu se podařilo zachovat i u produkční verze – najdeme zde spoustu sofistikovaných tvarů, doplněných čelním motivem “kladivouna”, připomínající i novější modely Lexus. Zachována zůstala i kola, a tak si C-HR můžete objednat i na “dvacítkách”, se kterými dostanete i adaptivní tlumiče, aby byl zachován komfort vozu. Nejmenší jsou přitom 17”. Zajímavostí je světelný podpis v brzdovém světle, který je zároveň také jediným označením modelu na karoserii. 

 

Interiér a technologie

I když je nová Toyota C-HR kratší, vnitřní prostor zůstal zachován, a to i díky menším rozměrům baterie (ale s vyšším výkonem), přestěhováním jednotky řízení energie do motorového prostoru a kompaktnější převodovce. C-HR ale vyrostlo jak do výšky, tak do šířky a světelnosti interiéru prospěla i nová panoramatická střecha s termální úpravou, která umožňuje absenci roletky a tedy více prostoru pro hlavu. V interiéru najdeme prakticky všude měkčené plasty, už zde ale nenajdeme kožená sedadla a volant v pravém slova smyslu – materiál je ale od kůže prakticky nerozeznatelný, jen sedadla jsou vyrobena z recyklovaných pet lahví a během tiskové konference zaznělo i slovní spojení “veganský volant.”

Díky Toyota Smart Connect majitelé mohou využívat dotykový displej 8″ nebo 12,3″, hlasového asistenta a bezdrátové připojení smartphonů. Majitelé se také mohou těšit na aplikaci MyT, která nabízí dálkové ovládání některých funkcí vozidla. V rámci měsíců pak také přijde chytrý digitální klíč umožňující kromě standardních funkcí i sdílení klíče na dálku, který bude možné zprovoznit pomocí over-the-air updatu a nebude tedy potřeba návštěva dealera. 

 

Již k dispozici na českém trhu a snad brzy také v našem plnohodnotném testu

Nový model lze již objednávat, přičemž první hybridní vozy dorazí už v prosinci, na PHEV bude potřeba si počkat do března. Zároveň výjimečně poskytuje Toyota slevu už i na úplně nový model, a to 125 tisíc Kč na všechny varianty – základní hybrid je tak k mání za 779 tisíc, PHEV pak začíná na 1,2 milionu. Ještě větší slevu pak lze získat na výběhový model. S novým C-HR se můžete už teď potkat i v rámci Toyota Road Show, probíhající až do listopadu. 

TEST: Modernizovaná Toyota C-HR 2.0 Hybrid – se silnějším hybridem stále sexy

 

Jiří Chomát

Sdílet: