Motorvize karting cup 2017: do třetice všeho dobrého

Motorvize karting cup 2017: do třetice všeho dobrého

S odhalením hlavních myšlenek nebo spíše novinek pro letošní serial závodů Motorvize karting cup 2017 redakce poměrně dlouho otálela. Nešlo však o nějaké záměrné zdržování všech nadšenců a zájemců, dlouho jsme přemýšleli, co pro vás udělat nejlepšího, jak a… Pak to přišlo. Asi mi dáte za pravdu, že tím hlavním počinem je a možná ještě bude v tomto roce výběr těch nejlepších motokárových areálů, které v Čechách máme. Samozřejmě i naše kapacity a možnosti jsou omezené, a tak stejně jako loni i letos se do limitu vešly pouze 4 závody. „Do třetice všeho dobrého“ je asi nejvýstižnější heslo pro poslední otevřený závod letošního šampionátu… Ano, opravdu je ta vyloženě otevřená část Motorvize karting cup 2017 za námi. Teď už nás čeká jen jedno velké grandiózní finále. Možná by se dalo už na Steel Ringu ve Třinci použít označení „to nejlepší nakonec“ a bylo by zcela bez pochyby oprávněné, nicméně my ještě nekončíme. Dneska nás čeká krátké poohlédnutí za nejobsazenějším, nejkvalitnějším a nejočekávanějším závodem letošního ročníku. Pohodlně se usaďte, tohle bude jednoznačně jízda!

 

Cesta dlouhá a trnitá, příjezd o to emotivnější

Jak jste už jistě zjistili, Steel Ring je umístěn až na samotných hranicích s Polskem, kousek za Frýdkem-Místkem, na okraji města Třinec. Ptáte se, jak daleko to teda vlastně z Prahy máme? Téměř 400km! Přidejte k tomu milovanou D1, která je navíc v tuto chvíli minimálně v úseku do Brna více opravována než v běžném provozu a máte z toho opravdu hodně fajnovou jízdu. Od toho tu ale dneska nejsme. Během zhruba 4 hodin v autě určitě stoupalo napětí, emoce rostly. Těšili jsme se stejně jako naši závodníci. Zároveň jsme ale byli opravdu zvědaví na samotný okruh. Všude se o něm totiž básní jen v superlativech a údajně nejen u nás, ale i v celé střední a východní Evropě tohle nemá obdoby. My tak dorážíme zcela nezkušení a natěšení do Třince lehce před půl třetí, což je o hodinu dříve, než v případě závodníků. Omyl. Minimálně 2 týmy jsou na místě ještě před námi a dávají si řádné tréninky. Takhle se mi to líbí! Asi se vlastně není čemu divit, při pohledu na současné startovní pole se prostě hodí každá cvičná jízda. Každopádně ještě před startem kvalifikace si stíháme kromě příprav projít i část okruhu a už v tuto chvíli se nestačíme divit…

 

Kvalifikace: 10 minut na rozjezd (ne)stačí

Jednou z dalších novinek se pro nadšence motorismu v letošním roce stalo i prodloužení kvalifikace z původních 8 minut na dnešních 10. Ani to ale není nikterak dlouhý čas. Týmy stihnou během předepsaného času odjet zhruba 7 měřených kol. Je důležité zvládnout také taktiku a nechat si volnou trať před sebou i za sebou. Na každém týmu je pak, jak a jestli vůbec budou během kvalifikační jízdy střídat. Každopádně už v kvalifikaci nastává jeden zásadní zlom pro letošní ročník. Dosud jsme zde měli naprosto neporazitelný tým a jeho jezdce. Možná bychom se ještě měli v rychlosti zastavit u startovní listiny. 3 týmy jsou nám již známy z Brna, další 2 již z předchozího závodu. Na start se tak má postavit vyrovnaný počet stálých startujících v „motorvizáckém“ šampionátu a nových návštěvníků. Teď už ale pojďme k předeslanému. Tým Noname, tentokrát již pod novým názvem, dokázal dojet v kvalifikaci „až“ na druhém místě a byl tak letos poprvé poražen. Pro nás zcela nový tým For fun racing předvedl už tady naprosto famózní jízdu.

 

Start: profesionalita na úrovni

Startovní rost v Třinci byl samozřejmě připraven tak, jak jsme možná nikdo ani nečekal. Je vidět, že tady se vše připravuje jen a jen na motokáry. Není tak sporu, kdo startuje z jaké čáry. Vše je připraveno během zhruba 5 minut po skončení „kvaldy“ a závod může pomalu začít. Jezdcům je na digitální tabuli odpočítáváno posledních 15 vteřin, pomalu začínají zhasínat světla a je to tu… Motory se rozhučí a všichni závodníci se pouštějí do úvodní zatáčky, kterou zvládají bez ztráty květinky. Drobné ťukance, ale žádné dramatické nebo nebezpečné manévry, tak vypadá chování závodníků Motorvize karting cup. Nejdramatičtější boj je samozřejmě hned od úvodu sváděn mezi prvním a druhým týmem. Jak jinak, než mezi For fun racing a Noname. Uběhne prvních 10 minut a začíná střídání. Jezdci musí v časovém slotu shruba 2 minut stihnout prostřídat své závodníky. To se daří většině na jedničku. Jen jeden moment, kdy se podaří vzhledem k smyku jedné motokáry zablokovat vjezd do boxové uličky, dokáže pár vteřinek ztráty nadělit nejednomu startujícímu. Už při výjezdu z boxů je ale jasné, kdo je na prvním místě… Opět naši neporazitelní

 

To nejlepší je opravdu tu… Třetí závod na 1 s hvězdičkou!

Přijde vám, že jsem ještě v euforii? A víte co? Možná ano. Tohle se jednoznačně povedlo. Myslím, že pro všechny naše závodníky bylo velkou ctí startovat na Steel Ringu a že si to všichni užili tak, jako my. Pokud bych měl sumarizovat, představte si, že šlo o první závod v rámci naší dvouleté šňůry, ve kterém nedošlo k žádným technickým problémům. Vše fungovalo naprosto bez výhrad. Na začátku letošního šampionátu jsme zavedli systém losování motokár, který je naprosto spravedlivý a neprůstřelný z pohledu férového výběru. Na Steel Ringu, podle mých slov, tohle možná ani nebylo třeba. Na stav motokáry si nikdo stěžovat nemohl a všichni byli spokojeni. Nejde tu jen ale o výsledky. Důležité je, že jsme dneska už všichni v cíli, a to samozřejmě v pořádku. Během závodu nás nepotkala žádná větší nehoda, ba naopak jsme měli možnost vidět mnoho krásných a efektních předjížděcích manévrů včetně těch, které jsme pro vás zaznamenali na objektiv a videozáznam. To vše už brzy… Za nás ještě jedno malé díky všem zúčastněným závodníkům, pořadatelům a partnerům. Snad již brzy příště.

 

Jan Novotný

Sdílet:

Zanechat odpověď

Musíte být přihlášen pro vložení komentáře.