Motorvize Fans Award 2017: výročí s velkým V. Už třetí!

Motorvize Fans Award 2017: výročí s velkým V. Už třetí!

Kdybych mohl v rychlosti srovnat minulý rok s letošním, napíšu snad jen jedno slovo – Wau. Pamatuji si, jako kdyby se vše odehrálo včera. Celé organizování, plánování a pak i celý průběh minulého roku. I přesto, že jsem si minulý ročník velmi pochvaloval, s tím letošním ročníkem ho nemohu vůbec srovnávat. Už kvůli velkému zájmu veřejnosti, ale především díky samotné spolupráci redakčního týmu. Čtenář, který nechyběl na jediném ročníku, se mi sám přiznal, že letošní akce byla opravdu nejlepší. Tak se pojďme rátit na Letiště do Dlouhé Lhoty u Příbrami a připomenout si tuto Akci s velkým A!

 

Už před začátkem panovala velká euforie

Když jsem se já sám podíval na listinu nominovaných, ptal jsem se sám sebe, jestli se náhodou z redaktora nestanu čtenářem. Automobilky nám nabídly opravdu své nejlepší vozy. Dovolte mi to možná upřesnit – své novinky. V neposlední řadě akce vzbudila opravdu enormní zájem a z minulých 11 porotců se jich letošní ankety zúčastnilo 22. Jen jeden může být nejlepší, letos možná i dva!“ Ač se tato věta může zdát zprvu naprosto nesmyslná, opak je pravdou. Organizátoři se rozhodli v letošním roce rozdělit nominované kandidáty do dvou skupin. Že redakčním tým Motorvize nespí na vavřínech ukazuje již kromě výše zmíněného nového rozdělení nominací do dvou kategorií také fakt, že samotné testování bylo nově odděleno s dvoudenním časovým odstupem od výročního galavečeru.  Celý jeden den jsme tak mohli poskytnout čtenářům k testování novinek a po dvou dnech se sejít se zástupci automobilky, kde jsme odprezentovali, čím letos jsme, co děláme a možná i naznačili, že vzrůstající tendence nás bude čekat i v následujícím roce.

 

Další novinka: Rozdělení do dvou skupinek – dopolední si přivstala.

Líbila se mi pozvánka pro dopolední skupinku. „Vy budete mít možnost otestovat nominvané vozy jako první“. S trochou humoru jsem říkal, že já bych se raději vyspal a přijel později. Jsem proto rád, že takhle naší čtenáři nepřemýšleli a až na jednoho se všichni dostavili. Já jsem měl na starosti Range Rover, který mi byl svěřen jako tomu nejvíce zodpovědnému (konečně se mi taková vlastnost vyplatila). Během dopoledních jízd si hodně lidí tento vůz chválilo a často jsem chtěl znát jejich srovnání s Volvem. Bohužel jsem se názory dozvěděl většinou až ke konci, protože přede mnou lidé testovali L200. Každopádně jak jízdy pokračovaly, slýchal jsem pozitivní ohlasy na Seat. V některých chvílích jsem si říkal, že by snad lidé raději vyměnili „můj“ exemplář za Aronu. Možná i tohle se mi líbilo – že naší čtenáři uvažují více racionálně a vidí více faktorů k hodnocení – to k tomu prostě patří!

 

Dopolední i odpolední skupinky se scházejí k jízdě zručnosti.

Během dopoledne jsme našim čtenářům připravili takovou „školu smyku“ nebo alespoň jednu z možných disciplín. Jízda zručnosti probíhala s redakčním Peugeotem 2008 a za úkol bylo odjet slalom, aniž by vám spadl tenisák na kapotě. Pro vítěze čekalo svezení v RX-8 a jelikož zrovna začalo pršet, vítěz se mohl opravdu těšit na správný adrenalinový zážitek s Kubou Novákem, profesionálním řidičem a zástupcem spol. Egninevital, která auto propůjčila a umožnila našim čtenářům zažít svezení s Wankelem, jež díky jejich zázračným aditivům přežil více než 160.000km. I jim patří velké díky.

 

Počasí nám nepřeje, přesto lidé usedají za volant s úsměvem.

Trochu jsem se bál, že se rozplyne pozitivní atmosféra díky anglickému počasí, ale i když nám nebylo přáno, podmínky dobrou náladu řidičům nevzaly. Lidé s chutí testovali novinky a musím pochválit, že brali zřetel na stav silnice a řídili opatrně. Slyšel jsem opravdu mnoho názorů od čtenářů, a proto jsem si zvolil tipy na vítěze. Také máte své vyvolené?  Tak pojďme na ně!

 

Poděkování patří všem nominujícím: kteří to vlastně byli?

I letošní rok se nesl ve znamení nových SUV a crossoverů. Celkově jsme přijali z 11 nominací přesně 7 těch zapadajících do této kategorie. Na letošní výroční čtenářské anketě nemohla chybět snad žádná z horkých novinek, opomenout nesmíme třeba Škodu Karoq, která se sotva stihla vrátit z novinářské prezentace. Horkým zbožím byl bez pochyby i Citreon C3 Aircross, který mě nedávno oslovil na české novinářské prezentaci. Faceliftovaný pick-up Mitsubishi L200 byl novinkou a zároveň hodně zajímavým zpestřením letošního výročí. Premium segment pak jednoznačně potěšil každého čtenáře. Mini Countryman, Range Rover Velar, Audi A5 Sportback G-Tron nebo Volvo S90 jednoznačně zapadají do konceptu Motorvize fans award a čtenáři jejich nominaci velmi oceňovali.

 

Chcete znát můj názor? Rád se s vámi podělím.

Samozřejmě jsem musel přát nejvíce štěstí „svému“ vozu, proto pro mě v premium segmentu byl vítěz jasný. Nový Range Rover Velar. Druhým vyvoleným jsem tipoval Volvo S90 a na bronzovou pozici jsem dle ohlasů tipoval Audi. Zapomenout ale nesmím ani na Mini Countryman, protože jde o značku, jež mě osobně zatím nikdy nezklamala. V mainstream kategorii jsem byl překvapen názory lidí na Seat, kteří tento vůz hodnotili opravdu hodně kladně, proto jsem raději netipoval přesné výsledky, ale řekl si, že do oné trojice věřím ve vítězství Seatu, Hondě a Nissanu.

 

Konečné pořadí: „Sláva vítězům, čest… Poražený ale není nikdo!“

Na čtvrté místo dosáhl naopak jeden z nejstarších vozů na akci, byť stále mladší jednoho roku, Peugeot 5008. O kousek lépe se umístila Honda Civic, která si odnesla bronz, stříbro pak patřilo konečně Nissanu za jeho Qashqai a jako „třetici všeho dobrého“ lze popsat vítězství Seatu s další horkou a dechberoucí novinkou, Aronou. A teď už k tzv. „premium brands“, které letos náš tým oddělil tak, aby zde vzešel prostor pro auta cenově o několik řádů níž. Nebudu chodit dlouho kolem horké kaše. Možná bychom auta mohli dokonce seřadit podle ceny a vzešlo by nám konečné rozhodnutí. Třetí příčku obsadila Audi A5 SB G-Tron, jen doslova o pár bodů výše bylo Volvo S90 a v neposlední řadě tu máme „to nejlepší z nejlepších nakonec“, čímž v letošním roce byl, je a bude Range Rover Velar. Také jste měli podobný typ? Pokud ano, gratuluji vám, pokud ne, nezoufejte. Tyto ankety jsou vždy hodně subjektivního názoru a já bych třeba nebyl tak přesný, kdybych neslyšel to nejdůležitější – vaše názory. Díky vám za to, že nám pomáháte tvořit něco, co na české scéně chybí. My možná tvoříme základ, ale to nejdůležitější je to, pro koho to děláme. Bez vás by to nebylo ono, proto právě i vám patří velké díky a už dnes doufáme, že se uvidíme opět za rok!

 

Výsledky kategorie Mainstream

Pořadí Kandidát Celkový počet bodů Průměrné hodnocení
1. Seat Arona 639 30,43
2. Nissan Qashqai 637 30,33
3. Honda Civic 636 30,29
4. Peugeot 5008 621 29,57

 

Výsledky kategorie Premium

Pořadí Kandidát Celkový počet bodů Průměrné hodnocení
1. Range Rover Velar 780 37,14
2. Volvo S90 763 36,33
3. Audi A5 SB G-Tron 735 35,00

Petr Bahenský

Zvláštní poděkování za zapůjčení upraveného vozidla a svezení čtenářů patří:

Zvláštní poděkování za zapůjčení vozidel Volvo a ŠKODA patří spol. AutoPalace Spořilov s.r.o.

Sdílet:

Zanechat odpověď

Musíte být přihlášen pro vložení komentáře.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.