MG ZS: kandidát č. 15 na čtenářské auto roku 2022
Autor: Michaela Rubešová · Fotografie: MG Media Web (M Motors CZ s.r.o.)Automobilka MG je na českém trhu teprve pár měsíců, ale už dokázala pořádně zatopit konkurenci. Nabízí totiž levná, avšak stále dobře zpracovaná auta. Jak se jí to povedlo? Původně britská značka od roku 2006 patří totiž pod čínský SAIC Motor. Všechny automobily se tak vyrábí právě tam a dováží se následně do celého světa. V Česku můžete narazit zatím jen na dva modely. Jedním z nich je právě model ZS, který je žhavým kandidátem ankety čtenářské auto roku 2022 a to přesněji v kategorii mainstream.
Dokáže však zapůsobit i na vás? Pokud si myslíte, že ano, určitě byste mu měli dát svůj hlas. Už od 17.11. je možné pro něj hlasovat on-line a zařadit se tak i do slosování o 20 hodnotných cen. 15 z vás se navíc bude moct zúčastnit finálových testovacích jízd, které letos proběhnou s TOP 3 – 4 kandidáty z každé kategorie formou road tour už 10.12. Teď už ale zpět k MG ZS.
Exteriér
Model ZS se už nějaký ten pátek na trhu vyskytuje. V roce 2020 dostal facelift a jedná se zároveň o nejúspěšnější model značky, na český trh byl však uveden až v rámci zahájení tuzemských operací značky, a to na konci června letošního roku. ZS meří na délku 4323 milimetrů a řadí se tak do kategorie menších SUV. Novodobé MG se pyšní zcela jemnou siluetou s lehce oblými tvary. Žádné výrazné prolisy, ostré hrany nebo extravagantní design se nekonají. Už v základní výbavě disponuje Bi-LED světlomety, které jsou úzké a lehce protažené do stran přední části. Přídi vévodí velká maska chladiče s logem značky uprostřed. MG ZS je k dispozici v šesti zářivých barvách exteriéru včetně zcela nové metalické barvy, modré Battersea. K dispozici jsou tři další metalické barvy; Black Pearl, Monument Silver a Hoxton Orange. Bezesporu velkou výhodou je, že pokud zvolíte nejnižší výbavu, dostanete stejně dobře vypadající auto jako byste volili tu nejvyšší.
Interiér
Uvnitř se MG ZS vyznačuje novým designem palubní desky, s více měkkými materiály, zakončenou detailním kontrastním prošíváním. V celé kabině nejsou žádné rušivé prvky a střídající se druhy několika dekorů. Prostor je tak vzdušný s dostatkem odkládacích prostor. Už v základu je navíc k dispozici kůží obšitý multifunkční volant. Ten se však dá nastavovat pouze výškově. Centrální 10,1palcový barevný dotykový displej je středobodem zdejšího vesmíru. Propojit se k němu dá po drátu Android Auto a Apple CarPlay. Grafika je jinak celkem strohá, ale pracuje dobře. Vyšší verze Exclusive poskytuje už i navigaci a 360° parkovací kameru. Systém zatím neumí komunikovat v českém jazyce, to by se však do několika měsíců mělo změnit. Pod obrazovkou je uspořádána řada tlačítek, které umožňují snadný přístup ke klimatizaci a dalším komfortním ovládacím prvkům. Přístrojový štít je v základu s analogovými budíky, s vyššími verzemi výbavy už nabídne digitální moderní prostředí.
Kabina nabízí velkorysý prostor pro pět osob a to díky praktickým úložným řešením. MG ZS poskytuje přibližně o 55 mm více místa pro ramena vzadu a 80 mm nad hlavou vzadu, než je průměr segmentu. Zavazadlový prostor má 448 litrů objemu (o 60 litrů více než u typického B-SUV). Zavazadelník má navíc dělená patra. Zadní řada sedadel je sklopná a to v poměru 60:40. Nechybí zde ani dva ISOFIXy.
Technologie
V základní výbavě (celkem jsou v nabídce čtyři stupně), která se v ceníku vejde pod půl milionu korun, nechybí žádný důležitý prvek. Za tuto cenu zákazník dostane například digitální klimatizaci, tempomat s omezovačem rychlosti, asistent rozjezdu do kopce, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládána, vyhřívaná a sklopná vnější zpětná zrcátka v barvě vozu s integrovanými ukazateli směru, zadní parkovací senzory či 17“ ALU kola.
K pohonu slouží dva zážehové motory: základ představuje atmosferický čtyřválec s nepřímým vstřikováním 1,5 litru o výkonu 78 kW, alternativou je pak zdánlivě menší přeplňovaný přímovstřikový tříválec o objemu 1,0 litru, který nabízí výkon 82 kW. Kromě toho ale nejnověji existuje také elektrická verze ZS EV. Ta nabízí výkon 115 kW a na jedno nabití dle WLTP ujede až 440 km. Standardně je v nabídce pěti nebo šestistupňová manuální převodovka, s vyšší výbavou a pouze u tříválce lze pořídit i automat. Do nádrže se vejde 48 litrů paliva. Kombinovaná spotřeba se dle udávaných hodnot automobilky pohybuje v rozsahu 6,6 až 7,2 litrů na sto kilometrů.
Stane se nováček na českém trhu úspěšným kandidátem?
Jestli MG ZS letos uspěje, o tom rozhodnete pouze vy. Na své zákazníky cílí především cenou, zpracováním však nezůstalo pozadu, bude to ale stačit na umístění v letošním ročníku ankety? O tom můžete rozhodnout právě a jen vy už od 17.11. v rámci on-line hlasování. 15 z vás se pak pro účely ankety bude moct stát odbornou porotou a už 10.12. TOP 3-4 kandidáty z každé kategorie otestovat. 20 odevzdaných hlasů navíc odměníme hodnotnými cenami.
Michaela Rubešová