Druhý závod Motorvize karting cup 2016: i v opačném směru skvělá atmosféra!

Druhý závod Motorvize karting cup 2016: i v opačném směru skvělá atmosféra!

Autor: Jan Novotný · Fotografie: Jan Novotný

Uplynulo zhruba 6 týdnů a je za námi další závod šampionátu Motorvize karting cup 2016. Tentokrát se na dráze v Hořovicích sešlo dokonce 9 tříčlenných družstev, což je o 2 více než v úvodním kole. Opět zde byli přítomni i naši kameramani, aby natočili náš vlastní pořad pro televizní stanici SPORT 5. Kromě fotogalerie na našich FB stránkách a zde pod článkem se tak můžete těšit i na sestřih. Pojďme se teď ale v krátkosti podívat, jak v neděli 6.8. probíhalo pokračování našeho amatérského kartingového šampionátu.

 

Přípravy a začátek: opět netrpělivá atmosféra

Ačkoliv je vždy sraz doporučený mezi 14:00 a 14:20, načež rozprava navazuje ve 14:25 a první závodníci usedají do motokár v rámci kvalifikace ve 14:30, většina startovního pole se schází kolikrát i o hodinu dříve. V případě druhého závodu byla vyšší míra trénování určitě opodstatněná, startovalo se  totiž v opačném směru. Zatímco podle některých se jedná o rychlejší a lepší dráhu, podle druhých o náročnější variantu. Všichni se však shodují, že je opačný směr úplně jiný a pro jezdce je to jako jet na úplně nové dráze. I tak to všech devět závodních týmů zvládlo bravurně. Před začátkem jsme se pouze s lehkým zpožděním sešli pro změnu na dráze, abychom si připomněli základní pravidla a apelovali na bezpečnost. Na pomyslný stupínek jsme pozvali několik hostů. Za hlavního sponzora vystoupil p. Jan Astaloš z dealerství značky Opel Autopalace Spořilov. Nechyběli ani zástupci značky. V tom ale největším očekávání byl přijat avizovaný zvláštní host, profesionální závodník. Pro dnešek se jím stal již tradiční startující ve značkovém poháru Shell Cup za tým Scuderia Ferrari a supermoto Pavel Kajgr.

 

Tak už konečně na trať..

Rozprava je sice nutnou věcí, ale i tak ji závodníci kolikrát přijímají ne zcela potřebně. Všichni už by nejradši sedli do motokáry a rovnou startovali do závodu. Lehce po půl třetí skutečně první nadšenci usedli do motokár, aby zajeli svá nejlepší kvalifikační kola a umístili se co nejlépe na startovním roštu. Tím nejúspěšnějším byl tentokrát Vojtěch Šrein z týmu stálíků #HORIZONTFULL. Bohužel pro ně si jako první také losovali motokáru a volba už tak šťastná nebyla. Motokára s číslem 1 měla již po prvním kole poškozené pravé přední kolo, které se muselo při prvním střídání vyměnit. Postupně si tak vybrali svou motokáru všechny týmy a před třetí hodinou už všichni stáli po úvodním zahřívacím kole na dráze připraveni ke startu. Počet startujících týmů už jsme zmínili. Je tak naprosto samozřejmé větší napětí na boxové zídce a v očekávání jsou i drobné konflikty v prvních dvou až čtyřech zatáčkách. Čtvrtá je v protisměru totiž zároveň i první pomalou zatáčkou přicházející po startu. Tak se samozřejmě i děje. Z boje těží první startující již zmíněného týmu #HORIZONTFULL. Možná až paradoxně je i na druhé příčce v prvním kole bojující, jehož technika později také velmi pozlobí a umístění nebude nikterak oslnivé.

 

Střídání a průběh: opět téměř bez chyby

Za celý závod už moc konfliktů nepřišlo. Je pravda, že bylo využito nového prvku v podobě výstražných vlajek. Dva týmy totiž během závodu dostali varování za nebezpečně rychlý nájezd do boxů. Upozornění si však závodníci vzali k srdci a žádné další penalizace již nebylo třeba. Střídání jsou možná i tou nejzajímavější podívanou v průběhu celého závodu. Obzvláště časové okno, které je pravidly omezeno na maximálně 11 minut úseku jednoho závodníka na trati, způsobuje kolikrát větší počet střídajících v depu. Fotky pak mluví za vše. Zajímavé pohyby, techniky a obličeje, to všechno umí jedno jediné střídání nabídnout. Zajímavý je bez pochyby i cíl. Tentokrát jsem se ujal osobně já sám odmávnutí první motokáry v cíli. S vypětím všech sil dojíždí postupně všechny týmy cílovou rovinkou a teď už zbývá jen projet oficiální časomíru a uveřejnit výsledky.

 

Výsledky a slavnostní předávání cen

S výsledky to tentokrát nebylo vůbec jednoduché, za to předávání cen bylo snad ještě radostnější. Okolo půl páté konečně vychází organizační tým ze zázemí s výsledky a vyplněnými diplomy. Ceny už tradičně čekali u stupňů vítězů, výhodou byla obří nafukovací brána Opel, jež nejen chránila ceny před nástrahami počasí, ale i dotvářela celkovou závodní atmosféru. Zatímco v případě prvního závodu byli všichni před vyhlášením ještě lehce napjatí, tentokrát by se napětí dalo spíše krájet. I proto pro nás bylo potěšení, když jsme byli i my lehce zkropeni předaným šampaňským. Radost byla opravdu velká a myslím, že jen cenami to nebylo. Přední příčky byly rozhodně obsazeny zaslouženě. Škoda jen dvou týmů, které potkaly problémy s technikou a nemohly se tak účastnit bojů o přední pozice. Každopádně i druhý závod se opravdu povedl. Počasí nám opět přálo, opačný směr vůbec nevadil ba naopak a přeplnění kapacity bereme jako zkušenost. Ve všech příštích závodech tak bude dodržen maximální počet týmů, který byl stanoven na 8. Samozřejmě děkujeme všem účastníkům i divákům, kterých se sešlo opravdu mnoho a těšíme se i my na další závod. Pokračování, třetí a zároveň poslední otevřený závod je naplánován na neděli 11.9. Poslední závod šampionátu je určen samotnému vyvrcholení tedy finálovému kolu, do kterého nebude již možné se registrovat.

 

Oficiální výsledky:

Motokára Tým: Umíštění Ztráta
10 No Rajdrs: Marek Štrébl, Martin Vlček, Anton Cazanic 1. 0
12 OKAS TEAM: Petr Jiroch, Jaroslav Mrázek, Fanda Toužimský 2. 1 kolo
8 KR Racing: Juraj Dendys, Jan Novák, Michal Střítecký 3. 2 kola
9 Jan Vlach, Martin Kutička, Veronika Kutičková 3. 2 kola
6 Patrik Novák, Petr Lulák, Petr Vávra 4. 3 kola
1 #HORIZONTFULL: David Sutnar, Vojtěch Šrein, Jakub Lundák 5. 3 kola
4 Richard Šístek, Lukáš Tolma, Filip Štucaur 6. 4 kola
3 Motorvize Autopalace: Jan Astaloš, Pavel Kajgr, Pavel Novotný 7. 5 kol
8 Hofo TV: Jan Formánek, Jakub Michna 8. 5 kol

Jan Novotný

 

Kompletní fotogalerie k dispozici na našem FB zde!

Sdílet:

2 Comments

  1. Karel Novák
    Karel Novák08-10-2016

    Těším se na další reportáž. Ta první mě vcelku zaujala a rád bych se zúčastnil jednoho z dalších závodů. Škoda, že už bylo plno. Mimochodem devět motokár, to muselo být docela maso ne? 😀 Každopádně jen tak dál kluci!

Zanechat odpověď

Musíte být přihlášen pro vložení komentáře.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..