Rally Agropa Pačejov 2016: další kvalitní „malý mistrák“
Autor: Jan Novotný · Fotografie: Jan NovotnýO uplynulém víkendu se opět k tratím vydali čeští rallyoví nadšenci. Tentokrát jsme i my směřovali k Plzni, resp. městu Horažďovice, jež bylo startovním bodem jednodenní soutěže s názvem Rally Agropa Pačejov. Poslední dobou se setkáváme s poměrně zajímavým kontrastem. Zatímco na Valašku jsme se po loňské zkušenosti celkem těšili a letos nás spíše zklamala, tak třeba Rally Vyškov naopak poměrně pozitivně překvapila. Absence Plzeňského rodáka, pana řidiče Venci Pecha, sice znát samozřejmě byla, ale i tak bylo startovní pole poměrně kvalitní. Zatím to tedy vypadá, že se bylo na co koukat. Pojďme se teď alespoň vzdáleně podívat do hlavního dějiště.
Startovní listina nadějná, jak to vypadalo na trati?
Šest R5, jedno WRC a dvě S200 rozhodně nejsou špatnými čísly. Při pohledu na celkový počet 117 startujících pak mrazí v zádech, to je opravdu hodně! Ani harmonogram nevypadá vůbec špatně. Když si vzpomenu na při nejmenším poměrně dosti kontroverzní letošní ročník Rally Bohemia, tak by možná i místní rallysprint vypadal opravdu lépe. Osm RZ skrývajících se ve čtyřech rozdílných zkouškách je vlastně opravdu téměř shodný výsledek, a to jsme opravdu o třídu jinde. Rozdíl pak je samozřejmě v celkových kilometrech. Zde jsme na „pouhých“ 73, což ale v zásadě není vůbec špatné. O kvalitní podívanou se postaraly kvalitní tratě a hlavně divácká místa. Ne nadarmo mohu s klidným svědomím říci, že jsem nedaleko Horažďovic objevil nejatraktivnější divácké místo, které jsem kdy viděl. Navíc nechybělo ani vyhrazené místo pro VIP hosty a novináře. Nebylo jich tu mimochodem vůbec málo, což dokazuje atraktivitu českého rally a zapálenost místních obyvatel.
Bezpečnost a přejíždění
Nebyl bych to já, kdybych se při povídání o rally nezastavil u bezpečnosti. Ta je přeci vždy na prvním místě. Naštěstí, a teď musím zaklepat, se teď již nějakou dobu nestala na české scéně žádná vážná nehoda. I tak jsou ale pořadatelé většinou opravdu opatrní a někteří až přespříliš. Přesně tak tomu bylo na nedávných Hustopečích, kde jsem já osobně měl konflikt s jedním z traťových komisařů. Tentokrát jsem naštěstí zřejmě nebyl příliš provokativní a na všech místech jsem byl tolerován. Výsledkem jsou fotky, které jsou vám k dispozici. Je sice pravdou, že mi unikly některé hezké výjezdy z tratě, z nichž takovým ironickým šťastlivcem byl třeba Radek Nešpor. Ten ve shodném místě jako loni vyjel z trati. Jediným (pozitivním) rozdílem byla skutečnost, že v letošním roce se mu nepodařilo „podpálit“ nic v okolí. Jeho Porsche poměrně bravurně ustálo drobné hodiny a uhánělo dál. Nebyl to však jediný konflikt, ten první se mu povedl již v první RZ. Poměrně hezké místo jsme měli u tratě rychlostní zkoušky s pořadovým číslem 2. Drobný skok do lehké levotočivé zatáčky, úzká silnice se slušným asfaltem slibovala rychlé průjezdy. Výrazných zaváhání jsme se ale nedočkali. Rozdíl byl vidět mezi prvními třemi závodníky a všemi dalšími. Jako obvykle kvalitní průjezdy slibovaly posádky Odložilík/Tureček, Vlček/Žáková s pro ně novou Fiestou R5 a Honza Dohnal s Vojtěchem Ernstem, i když toho jsme zvyklí vídat spíše za volantem. Jeho miláčkem je teď bývalá tovární 206 WRC, se kterou startoval ku příkladu právě na letošní Bohemce. V podstatě za nováčka se dá považovat i Martin Machala. Pokud jej neznáte, tak vězte, že se jedná o šéfredaktora Auto.cz, který měl možnost absolvovat jeden závod v závodním voze Opel Adam Cup. I díky již velmi zkušené spolujezdkyni Karolíně Jugasové se mu z pohledu nováčka dost dařilo. Určitě je pak zajímavý jeho pohled na usednutí za volant závodního speciálu. Můžeme mu také poděkovat za online přenos dění v jeho voze. Video bylo dostupné po celou dobu, kdy byla tato posádka na trati.
Cíl: osm z osmi pro Honzu Dohnala, bravo!
Už dlouho jsem nezažil soutěž, ve které by jedna posádka dokázala s přehledem vyhrát všechny RZ. Přesně to se povedlo vozu se startovním číslem 3 resp. Janu Dohnalovi a Vojtěchu Ernstovi s mým milovaným Focusem WRC. Kéž by měl takové štěstí Honza i při „velkém rally“, kde se mu poslední dvě soutěže vždy příliš nedařilo první den a druhý naopak exceloval. Věřím, že na Barum Czech Rally bude určitě na co koukat! Tentokrát se v závěsu udržel Tomáš Kostka s L. Kučerou a ztratil celých 31,4s, stálíci Roman Odložilík a Martin Tureček dojeli třetí se ztrátou 1:01,1m. Zajímavostí je třeba až šesté umístění bývalého továrního jezdce Škoda Motorsport a několikanásobného mistra NDR Matthiase Kahleho. Sám si asi stále postupně zvyká na novou techniku v podobě Fabie R5. Zajímavostí ve startovním poli byli také bratři Kupcové, kteří se objevili na startu. Zatímco u Radomíra Kupce není divu, tak u Karla Kupce, který za záhadných okolností před časem opustil projekt Peugeot Autoklub Rally talent team, jehož byl vítězem, je následný start poněkud překvapením. Oba měli k dispozici stejnou techniku- Peugeot 208 R2. Radomír dojel na místě 22., Karel dokonce na místě 16. Martin Machala dojel bez zaváhání do cíle poslední RZ. Celkově mu patřilo 78 místo, což rozhodně není špatné. Uvidíme, jestli se nám ještě někdy ukáže na startu. My se rozhodně už teď těšíme na další zastávku, kterou bude ten nejtradičnější, největší, nejdůležitější a nejprestižnější podnik tuzemského Rally – Barum Czech Rally Zlín 2016. Poslední víkend v srpnu se vám samozřejmě přihlásíme i my. Start připadá již tradičně pátek 26.8., kdy se ve večerních hodinách rozburácejí závodní speciály v centru Zlína mezi bývalými baťovo areály. Z atmosféry mám husí kůži i já už teď.
Jan Novotný
Zanechat odpověď
Musíte být přihlášen pro vložení komentáře.