DPP převzetím 134 užitkových vozů otevírá éru insourcingu a šetří až 25 mil. ročně
Autor: Jan Novotný · Fotografie: Dopravní podnik hl. m. PrahyAbych pravdu řekl, standardně se běžnému automotive zpravodajství nevěnujeme a rozhodně bychom (jako redaktoři) nechtěli fušovat do řemesla odborným (na tuto tématiku) zaměřeným médiím. Tentokrát se nám ale naskytla výjimečná příležitost, a to byť jen z dálky, avšak přece jen se účastnit přebírání za posledních několik let největší dodávky užitkových vozidel Dopravního podniku hl. města Prahy. Po devíti letech se DPP zbavuje systému „půjčování“ aut od externích dodavatelů a většinu správy vozového parku tak bude nyní insourcovat. Na zodpovědnost bude mít hned 134 nových užitkových vozidel, která si nyní DPP přebírá, obnovená a posílená jednotka Vnitropodniková doprava DPP. Tým této jednotky, jenž se stará o jejich údržbu a provozuschopnost, má navíc od letošního června oporu v novém manažerovi, Pavlu Novotném. V nové éře má tak DPP v plánu na nákladech za vozový park ušetřit až 25 milionů ročně, a to i díky ukončení nevýhodné spolupráce se společností KARIR CZ, která dosud zajišťovala outsorcing služeb týkající se vozového parku pozemní vnitropodnikové dopravy.
Vnitropodniková doprava DPP posílená o nového manažera
Obnovená provozovna Vnitropodniková doprava DPP si v těchto dnech přebírá jednotlivá užitková vozidla, která loni DPP vysoutěžil v pěti tendrech. Jedná se o celkem 134 vozidel pro potřeby činnosti Dopravního podniku, jako jsou malá užitková vozidla, dodávky, nákladní vozidla 4×4 či 6×4, sklápěčky, tahače, návěsy, nakladače, vysokozdvižné vozíky a speciální vozidla s nadstavbami, například valníky, skříňové vozy, nosiče kontejnerů či úklidové zametací vozidlo. Jednotku Vnitropodniková doprava DPP od letošního června vede Pavel Novotný s dlouholetými manažerskými zkušenostmi v oblasti automotive, např. ze společností General Motors Southeast Europe divize Opel nebo Toyota Central Europe, a správy vozového parku, např. pro Českou spořitelnu.
Novinky ve vozovém parku: jednotlivá vozidla a jejich dodavatelé
Vítězem tendru na malá užitková vozidla se stala společnost Federal Cars, která Dopravnímu podniku v těchto dnech dodala 61 malých dodávek a valníků značky Peugeot. Ve veřejné zakázce na velká užitková vozidla uspěla společnost HAGEMANN, která DPP postupně v následujících týdnech dodá 24 dodávek značky Ford. Stejná společnost vybaví DPP také 24 speciálními užitkovými vozidly značek Iveco a Multicar jako jsou valníky, vozidla s nadstavbami (skříně nebo nosiče pro kontejnery). Kromě toho DPP pro obnovenou vnitropodnikovou dopravu vysoutěžil tři tahače, tři návěsy, celkem osm nákladních vozidel 4×4 a 6×4, vše značky Renault, které DPP dodá společnost SAP Komunální technika. Jednotku Vnitropodniková doprava DPP dále doplní osm nových smykových kompaktních nakladačů BOBEK vyráběných Strojírnou Novotný, které DPP dodá společnost HYDROTEK Praha, dva vysokozdvižné vozíky od společnosti Jungheinrich (ČR) a jedno úklidové zametací vozidlo.
Jednotlivé veřejné zakázky DPP vypsal na sklonku roku 2018, loni v červnu je vyhodnotil a vyhlásil vítěze. V září DPP s vítězi uzavřel rámcové a dílčí smlouvy na nákup vozidel s realizací v letošním roce. DPP do své obnovné vnitropodnikové flotily užitkových vozů investoval celkem 110 milionů Kč.
Adam Scheinherr, náměstek primátora pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady DPP změny a úspory v dopravním podniku komentuje:
„Vyřešili jsme dalšího kostlivce ve skříni, kterého si Dopravní podnik musel nést z minulosti a na provozních nákladech tím ročně ušetříme 25 milionů korun. Každá takto významná úspora provozních nákladů, navíc na dlouhodobé bázi, je dobrou zprávou v současné situaci, kdy kvůli koronakrizi bude Dopravnímu podniku za letošek v tržbách z prodeje jízdného chybět zhruba 1,5 miliardy Kč.“
Petr Witowski, předseda představenstva a generální ředitel DPP zakázku komentuje:
„Jsem rád, že se nám podařilo vyřešit další problém, který jsme zdědili a po devíti letech vrátit vnitropodnikovou dopravu zpět do DPP. Díky tomu na provozních nákladech ušetříme 25 milionů Kč oproti dosavadnímu režimu půjčování vozidel od externího dodavatele ročně, a to i po započtení investice do nákupu 134 nových užitkových vozů. V následujících deseti letech, po dobu minimální životnosti nových užitkových vozidel, tak DPP může na provozních nákladech ušetřit bezmála čtvrt miliardy Kč. Každá takto významná úspora provozních nákladů, navíc na dlouhodobé bázi, je dobrou zprávou v současné situaci, kdy kvůli koronakrizi nám jenom za letošek bude v tržbách z prodeje jízdného chybět zhruba 1,5 miliardy Kč. Současně mě těší také to, že díky nákupu moderních užitkových aut splňujících aktuálně nejpřísnější emisní limity realizujeme nejen strategii DPP v oblasti ekologie a životního prostředí, ale reálně přispíváme ke snižování emisí v Praze i v rámci tohoto segmentu vozového parku DPP a k naplňování Klimatického závazku hl. m. Prahy.“
Štěpán Vojtěch, jednatel a majitel společnosti Federal Cars s.r.o. dodává:
„Jsem upřímně pyšný na to, že naše společnost dokázala v této velmi obtížné a nevyzpytatelné době dostát svým závazkům vyplývajícím z vítězného tendru a dodat přes všechny obtíže vozy včas. Zároveň jsem velmi potěšen tím, že se se značkou Peugeot můžeme podílet na velmi významných úsporách pro rozpočet hlavního města Prahy a rovněž na dlouhodobém zlepšování ovzduší v Praze, a to díky nahrazení starých, ekologicky již dávno překonaných vozů za nové a environmentálně přátelštější.“
Jana Hrubcová, předsedkyně představenstva společnosti HAGEMANN a.s., říká
„Skutečnost, že naše společnost byla úspěšná ve dvou částech tohoto tendru pro nás znamená obrovskou radost a současně také závazek, aby realizace všech dodávek proběhla v pořádku. Navzdory celosvětové pandemii koronaviru se nám podařilo část vozidel pro DPP dodat dokonce před termínem plnění. Dopravní podnik hl. m. Prahy je pro nás jedním z největších zákazníků a velmi rádi bychom ve vzájemné spolupráci pokračovali i v budoucnu. Naše společnost HAGEMANN udělá maximum pro tohoto významného zákazníka.“
Jan Novotný