Autosalon Frankfurt 2015 den druhý: něco navíc

Autosalon Frankfurt 2015 den druhý: něco navíc

Autor: Simona Rottová · Fotografie: Simona Rottová

Jeden den opravdu k prohlídce všech hal autosalonu ve Frankfurtu nestačí, takže jsme se na výstaviště mezi stovky vystavovatelů a desítky novinek vydali i druhý, pro novináře určený den. V následujících řádcích Vám opět přiblížíme to, dle nás nejzajímavější a nejpůsobivější z německého autosalonu, chybět nebude ani několik zajímavých konceptů.

Tady to tedy je, další várka novinek z šestašedesátého automobilového veletrhu:

Škoda

Ani naše domácí značka Škoda nezůstala pozadu a představila svůj Superb Sportline, RS verze by s největší pravděpodobností v domácím koncernu VW neprošla. Novinku nám představil člen představenstva Škoda Auto Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. Interiér prošel pár změnami, jako je kůží potažená loketní opěrka, dekory z uhlíkových vláken na středovém panelu a dveřích. Určitě zaujmou i tónovaná zadní skla a 18- nebo 19-ti palcová kola z lehkých slitin nebo sportovně laděný podvozek s o 15 mm sníženou světlou výškou.

 

Hyundai

Opravdu zajímavý koncept sportovního automobilu předvedl Hyundai, svoje N 2025 Vision Gran Tourismo, který je konceptem pro stejnojmennou herní sérii. Při hmotnosti 884 kg má výkon ohromujících 972 koní. Jak to ale vypadá, zůstane pouze u konceptu, těžko se někdy setkáme s reálným závodním speciálem.

Pro evropský trh byla také představena s vrcholným výkonem 100 koní nová i20, která už se čile prodává na indickém trhu. Ve Frankfurtu jsme mohli pozorovat, opět v Indii dnes již dostupnou, novou verzi Hyundai i20 Active, která bude pro evropský trh dostupná ve dvou verzích litrového tříválce Kappa T-GDI, kde silnější verze bude mít 120 koní a slabší pak o něco méně, a to 100 koní. Atmosférická 1,4 bude ke koupi se 100 koňmi a diesel se stejným objemem bude mít o deset koní méně. Všechny zmíněné modely budou pohánět přední kola.

 

Honda

Japonská automobilka nám na svém stánku kromě závodního speciálu Formule 1 McLaren, kterému letos dodává své motory, představila model Civic Type R s 310 koňmi, rychlostí až 270 km/h a zrychlením z 0 na 100 za 5,7 sekund.

Kromě Civicu Type R představila automobilka také svůj koncept Civic Tourer Active Life, který cílovou skupinou míří především na cyklisty, ti budou mít k dispozici speciálně vyvinutou rampu, která bez problémů spolu se sklopným ramenem usnadní do auta naložit hned dvě jízdní kola. Výčet novinek pro cyklisty pokračuje, při čemž součástí zavazadelníku je vzduchový kompresor, přihrádka na nářadí, držák předního kola nebo třeba přihrádka na nápoje. Střecha Civicu je osazena aerodynamickým boxem, kam si může cyklista uložit třeba svojí helmu.

 

Citroen 

Po obědě nás ze židlí zvedlo představení nové C4 Cactus M od Citroenu, prezentace ve sportovním stylu letních dní nám představila novinku, která má místo střechy surfová prkna a podobu otevřené plážové buginy. Dá se říci, že se jedná o reinkarnaci Citroenu Méhari.

 

Volkswagen

Hlavní novinkou u VW byla nová generace menšího SUVčka Tiguan, kterému nová platforma MQB umožnila zhubnout o 50 kg. Klasická verze nabízí tradičně ostré hrany a jednoduchý design, vzhledově nejzajímavější je verze GTE hybrid.

Zajímavější je i verze R-Line, která se kromě jiného pyšní disky o velikosti 20 palců. Specialitou Tiguanu je také otočný ovladač pro výběr režimu jízdy na silnici, v terénu nebo na sněhu.

 

Porsche 

Němci nám představili omlazenou 911 a futuristický koncept Mission E, který lze vzdáleně chápat jako mix Panamery a 911. Baterie s novou technologií je schopná se nabít na 80% kapacity za pouhou čtvrt hodinu, s následným dojezdem až 500 km.

 

Bentley

První SUV od této luxusní značky má název Bentayga, bude přímým konkurentem bezkonkurenčního Range Roveru. Přičemž k Bentayga můžeme směle přiřadit slova nejluxusnější, nejsilnější a nejrychlejší SUV na světě.

Design tohoto SUV vychází Bentley Mulsanne, časté využití hliníkových materiálů ušetřili na hmotnosti těžko uvěřitelných 236 kg. Dech nám vyrazí i další technické parametry: 608 koní, zrychlení na stovku za 4,0 sekundy a maximálka 310 km/h. V reálu bychom se s tímto luxusním SUV mohli na silnicích setkávat již na počátku příštího roku.

 

Lamborghini

Model Huracán Spyder, umí svojí pevnou střechu sklopit za 17 sekund při rychlosti do 50 km/hod, pohonnou jednotkou je desetiválec o objemu 5,2 litru. Ve standartu najdeme karbonkeramické brzdy a světla LED.

 

Bugatti

Pro simulátory je určený model Grand Turismo, samotní zástupci automobilky ale naznačili, že by se v blízké budoucnosti mohl stát nástupcem legendárního modelu Veyron. Model Chiron bychom si za předpokladu dostupnosti dostatečně velkých úspor, bude k mání někdy v roce 2017. Ale zpět ke konceptu Grand Tourismo, to bude při své rychlosti až 1500 koňských sil, schopno zrychlit až na neuvěřitelných 460 kilometrů v hodině. Vision Gran Turismo bude dostupné pro počítačové hráče už v říjnu letošního roku.

 

 

BMW

Zajímavým konceptem od našich západních sousedů pak bylo BMW A3.0 CSL Hommage R s lehkou modifikací čelní masky, 21palcovými litými koly. Koncept zdobí kromě diod i výrazný spoiler. V interiéru stojí za povšimnutí karbonová sedadla vyrobené z uhlíkových vláken, tlačítko, kterým lze vypnout veškerou elektroniku či hasicí systém.

Dalším konceptem od BMW je M4 GTS, která až se to na první pohled nemusí zdát, není produkčním vozem, nýbrž pouze konceptem. Vnější část vozu se omezuje pouze na barvu Frozen Dark Grey, kterou můžeme pozorovat na všech novinkách vně automobilu, detaily pak jsou v provedení Acid Orange. K dispozici jsou 19 palcové pneumatiky Michelin vpředu a 20 palcové vzadu.

 

Mazda

Japonská automobilka na autosalonu představila svůj nový koncept Koeru, což lze v překladu přeložit jako „přesahující“, jedná se pouze o studii, která by postupem času měla být novou generací crossoveru CX-7.

Rozměrově můžeme koncept s 4,6 metry délky, 1,9 metru šířky a 1,5 metru na výšku zařadit mezi stávající modely CX-5 a CX-9. Model počítá s výraznou čelní maskou, na zádi s dvojicí mohutných koncovek výfuku a 21palcovými litými koly.

 

V rychlosti jsme tedy během dvou dnů prošli, prohlédli, vyzkoušeli a nafotili, to co nás nejvíce zajímalo. Ve středu odpoledne už jsme ale byli rádi, když jsme nabírali směr Česká republika. Bylo to zábavné, bylo to náročné, ale stálo to za to… co tedy dodat, snad jen že na jaře se můžete těšit na další várku novinek ze země bank, hodinek a krásných Alp, ze Ženevy.

 

Simona Rottová

První den ve Frankfurtu jsme zhodnotili zde

Sdílet:

Zanechat odpověď

Musíte být přihlášen pro vložení komentáře.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..