Autosalon Frankfurt 2015: Větší a ještě větší

Autosalon Frankfurt 2015: Větší a ještě větší

Autor: Simona Rottová · Fotografie: Simona Rottová

Druhá půlka září již tradičně patří evropskému autosalonu, v liché roky se koná autosalon u našich německých sousedů, sudý rok pak patří městu nad Seinou. Stejně jako většina našich motoristických novinářů, i my, v redakci Motorvize.cz jsme se vypravili na autosalon do Frankfurtu. Několikrát jsme přehodnotili čas odjezdu, až jsme se nakonec rozhodli vyrazit na cestu dlouhou více jak 500 km v úterý tři hodiny po půlnoci. Cesta byla celkem fajn a na místě, tedy pár stovek metrů od frankfurtského výstaviště, jsme byli už okolo osmé. Jak už tomu ale bývá, ranní dopravní špička ve velkoměstě, v kombinaci s nepříliš dobře označeným parkováním pro tisk a mírnou dezorientací, jak místních obyvatel, tak neúplnou informovaností brigádníků, kteří dohlíželi na chod akce, jsme nakonec zcela nestihli ranní představení několika automobilek a zejména námi velmi očekávané novinky od Opelu, modelu Astra. Ale i tak bylo novinek tolik, že všechno by za jeden den nešlo stihnout ani omylem. Šestašedesátý autosalon ve Frankfurtu nám jich totiž představil 210.

 

Tady tedy je výběr těch, dle našeho názoru, nejzajímavějších novinek z prvního dne autosalonu:

 

Opel

Automobilka Opel nám nabídla naprostou novinku Astra, kterou jsme měli možnost vidět na fotkách již několik měsíců před světovou premiérou zde na autosalonu. Opačný příběh má verze s označením Sports Tourer, jejíž finální podoba byla velkým očekáváním směrem k představení ve Frankfurtu. Tento kombík nás kromě redukce hmotnosti také překvapí efektivnějším využitím interiéru, kdy pasažéři na zadních sedadlech mají téměř o 3 cm více místa. Za pozornost také stojí zvětšení zavazadlového prostoru, odhadem na cca 540 litrů, po sklopení zadních sedaček zvýšeného až na více než 1600 litrů. Tato novinka by měla být dostupná ke koupi s mírným zpožděním oproti menší verzi Hatcback, který už i v Čechách lze objednat v těchto dnech. Sports Tourer by si zákazníci měli mít možnost objednat koncem letošního roku. Motoricky se bude Astra pohybovat objemem mezi 1,0 až 1,6 litrů, výkonově až do 200 koní.

Na ostatních modelech Astry demonstrovala německá automobilka širokou paletu barev, v kterých jsou její modely dostupné.

 

Kia

Jihokorejská automobilka nás tradičně kromě očekávané nové verze svého crossoveru Sportage zaujala především modelem Optima. Jak nám PR manažerka potvrdila, jedná se o konkurenci Insignie, Passatu, ale i našeho Superbu. Motor o objemu 2,0 litru pohání v prezentované verzi Optima GT 245 koní. Ručička tachometru by se nám měla zastavit někde u 240 kilometrů v hodině a z nuly na stovku to Optima GT dá 7,4 sekundy. V autosalonech by měla být dostupná v březnu příštího roku. Do budoucna, snad možná už na Ženevu, slibuje zastoupení značky Kia představení i verze kombi včetně nového vrcholu nabídky dieselových motorů. Neoficiálně by se mělo jednat o zcela nový naftový dvoulitr, který Optimu posune v této třídě na minimálně velmi zajímavou alternativu pro ostatní již zaběhlé konkurenční zástupce.

 

Renault

Francouzská značka Renault kromě autosalonové premiéry svého modelu Talisman, představila i zcela nový Megane, který je právě svým větším bratříčkem Talismanem dost ovlivněn. Nová generace tohoto hatchbacku překvapí především integrovanými LED diodami pro denní svícení, kdy na zádi auta jsou dokonce umístěny Full LED lampy s 3D grafikou. Radost určitě udělá i barevný head-up display. Potenciální zájemce o novinku bude mít na výběr z šesti motorů – naftové dCi s výkonem 90, 110 a 130 koní, benzínové motory nabízejí výkon 100, 130 a dokonce až 205 koní, který bude spárovaný se sedmistupňovým automatem EDC. Pro verzi GT je zajímavý i systém natáčení všech čtyř kol, 18cti palcová litá kola s diamantovým efektem, dvě koncovky výfuku, difusor a sportovní podvozek. V Čechách by měli být modely dostupné v rozmení 1Q až 2Q 2016. Na dolní hranici pak budou verze hatchback a sedan, kombi budou dostupná spíše v druhé kvartálu příštího roku.

V rámci autosalonu se také Renault vyjádřil, že chce v souladu se všemi smlouvami skončit jako dodavatel motorů pro Formuli 1, přičemž uvažuje o založení vlastního týmu.

 

Alfa Romeo

Opravdu špičkovou podívanou bylo představení nové sportovní Alfy Romeo Guilia Quadrifoglioverde, která ve verzi sedan zvládla legendární Severní smyčku za 7 minut a 39 sekund, čímž do zadních pozic degradovala ostatní Porsche, McLaren ale i BMW M4. Maximálka této italské krásky je úctyhodných 307 km/h. Gulia se svými 510 koňmi zrychlí na stovku za 3,9 sekundy. Cena v základu by měla začínat na 79 tisících Eury a končit na 95 tisících, za které už dostaneme karbonkeramické brzdy a karbonové panely, ale hlavně krásné a výkonné auto s italským podpisem. Bohužel jsme se zatím nedočkali nějaké standardní palety motorů, u které bychom očekávali alespoň nějaký dieselový základ a slabší turbobenzíny, se kterými bychom se dostali na cenu alespoň podobající se třeba konkurenční A4 od Audi nebo BMW 3.

 

Peugeot

Francouzská automobilka Peugeot tradičně nabízela návštěvníkům stánek doplněný o mnoho efektů a módních doplňků. Jednak se samozřejmě jednalo o samotné vozy. Kromě prezentace stávajících, klasických produkčních automobilů nám Peugeot nabídl také několik trošku extravagantněji či sportovněji laděné vozy. Na mysli mám část, zhruba půlka celého stánku, kterou zabírala exhibice Peugeot Sport. K té čítáme všechny modely GTI – nedávno představená 308 GTI, která pod kapotou nabídne stejný základ jako RCZ R, jedná se o dobře známou 1.6 TURBO s kovaným základem a výkonem 270 koní, i proto stáli tyto vozy nedaleko od sebe. Dalším doplňkem byla 208GTI, která navazuje na svoje předchůdce ve speciální edici „By peugeot sport“. Hlavní její přednosti jsou v závodněji laděném podvozku a několika dalšími designovými doplňky. Bohužel nás v Čechách tato verze nepotěší, jelikož ji zastoupení nebude nabízet.

 

Audi

Německá značka luxusních aut měla už tradičně vlastní halu, kde bylo k vidění opravdu spoustu zajímavostí. Dočkali jsme se konceptu Audi e-tron quattro, jedná se o jakousi předzvěst Q6, který se do dvou let začne prodávat. Jeho elektrický bratříček bude mít ještě další rok zpoždění. Zákazníci by se měli dočkat dieslu 3.0 TDI, dle vystaveného konceptu také tří elektromotorů, 370kW čili 503 koní, maximálky 310 km/h a zrychlení z nuly na stovku na stovku za 4,6 sekundy.

Největší očekávání a nadšení samozřejmě na stánku ingolstadtských sklidila nová A4. Bodeť by ne, také má na co navazovat. Starší A4, která je na trhu již od roku 2008 byla něco jako synonymem pro luxusnější variantu kategorie střední třídy. Nebylo asi úplně jednoduché se proto znovu zlepšit. Velké pozornosti tak věnovali vývojáři technice. Výsledkem snažení je odpor vzduchu cx = 0,23, který stanovuje rekord ve třídě, nízké hodnoty emisí, které počínají na hodnotě 95g/km. Paletu motorů zastupuje 2.0 TDI 110kW, u dieselu nabídka končí u šestiválcových třílitrů s výkonem až 200kw. Benzíny zatím zastupuje pouze 2.0 TFSI se 140kw. Těšíme se na první dojmy s tímto vozem, které očekáváme v průběhu podzimu letošního roku.

Speciální verzí je již tradičně S4 se zrychlením shodným s Focus RS (4,7s 0-100km/h) a spotřebou běžného benzínového vozu (7,4l/100km). Pod kapotou pracuje motor 3,0 TFSI s 353 koňmi.

 

 

To byl zhruba přehled těch nejdůležitějších novinek z autosalonu ve Frankfurtu, kde nás všech 11 hal zmohlo a to jsme odpoledne, ke konci, k přepravě používali i služeb press shutle, v rámci které se mezi jednotlivými halami pohybovali luxusněji orientované novinky automobilek a pokud byly prázdné, na případné mávnutí Vás povozily po areálu mezi halami. Ostatní výstavní premiéry, různé faceliftované modely, inovované verze motorů a zajímavé koncepty najdete v druhém díle z naší návštěvy ve Frankfurtu.

 

Simona Rottová

Náš druhý den ve Frankfurtu jsme zhodnotili zde

Sdílet:

Zanechat odpověď

Musíte být přihlášen pro vložení komentáře.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..