Zdroj úvodní fotky: Renault Media (Renault Česká republika, a.s.)
Nový modelový rok pro Renault: vylepšený Austral a nový Espace v detailním rozboru výbav i cen

Nový modelový rok pro Renault: vylepšený Austral a nový Espace v detailním rozboru výbav i cen

Autor: Miroslav Jeništa · Fotografie: Renault Media (Renault Česká republika, a.s.)

Renault vstupuje do roku 2025 s dvojicí klíčových modelů – modernizovaným SUV Austral a velkoprostorovým crossoverem Espace. Oba vozy zaujmou nejen výrazně přepracovaným designem a hybridním pohonem, ale především výbavou, která i v základních verzích odpovídá současným nárokům na komfort, technologie a bezpečnost. Jaké výbavy výrobce nabízí a kolik za ně zákazník zaplatí? Přinášíme podrobný rozbor.

Renault Austral: elegantní hybrid ve třech výbavách

Model Austral přichází s třemi výbavovými stupni – základní verzí Evolution, střední výbavou Techno a sportovně laděným provedením Esprit Alpine. Pod kapotou může pracovat buď mild-hybridní čtyřválec o výkonu 160 koní, nebo výkonnější full hybrid E-Tech s výkonem 200 koní. Ceny začínají těsně pod hranicí 800 tisíc korun.

Základní výbava Evolution přináší například full LED světlomety, dvouzónovou automatickou klimatizaci, hands-free kartu pro bezklíčový přístup i startování, parkovací senzory po celém obvodu karoserie a zadní parkovací kameru. Nechybí vyhřívaná přední sedadla a multimediální systém openR link s 9palcovou obrazovkou, integrovanou navigací a službami Google. Součástí standardu jsou i 18palcová kola z lehké slitiny a čalounění z kombinace recyklované textilie a syntetické kůže. V oblasti bezpečnosti Evolution nabízí systém nouzového brzdění s detekcí chodců a cyklistů, varování před čelní srážkou, hlídání odstupu od vozidla vpředu, ISOFIX úchyty, tempomat, rozpoznávání dopravních značek a systém nouzového zastavení vozidla.

Stupeň Techno výbavu rozšiřuje o větší 12palcový infotainment, vyhřívaný volant a čelní sklo, systém sledování mrtvého úhlu s aktivním zásahem do řízení, asistent pro hlídání prostoru při couvání (rear cross traffic alert), bezrámečkové vnitřní zpětné zrcátko, indukční nabíječku mobilních telefonů, chromované střešní lišty a 19palcová kola. Interiér působí hodnotněji díky kvalitnějším materiálům a detailnějšímu zpracování.

Vrcholná výbava Esprit Alpine odkazuje na sportovní divizi Alpine. V interiéru zaujme specifickým čalouněním s Alcantarou, karbonovým vzorem a motivem francouzské trikolóry. Exteriérově se odlišuje 20palcovými koly Altitude a sportovními detaily. Řidič má k dispozici elektricky nastavitelné a masážní sedadlo, posuvnou zadní lavici, aktivního asistenta jízdy na dálnici a v kolonách (active driver assist) i elektricky ovládané víko zavazadlového prostoru s bezdotykovým otevíráním. Pokud zvolíte verzi s full hybridem, součástí je i systém 4Control Advanced, tedy řízení zadních kol, které výrazně zlepšuje manévrovatelnost ve městě a stabilitu při vyšších rychlostech.

Renault Espace: hybridní komfort až pro sedm osob

Nový Renault Espace v šesté generaci navazuje na dlouhou tradici značky v segmentu prostorných rodinných vozů. V roce 2025 přichází výhradně s full hybridním pohonem E-Tech 200 a zákazník si může vybrat mezi pěti- nebo sedmimístnou verzí. Výbavové stupně jsou tři – Techno, Esprit Alpine a nejluxusnější Iconic.

Základní varianta Techno nabízí vynikající technologickou výbavu již v sérii. V interiéru dominuje digitální přístrojový štít s úhlopříčkou 12,3 palce, který doplňuje centrální 12palcový displej infotainmentu s navigací a podporou Google služeb. Dále nechybí dvouzónová klimatizace, adaptivní tempomat, vyhřívaná zpětná zrcátka a posuvná zadní lavice s možností pohybu až o 22 centimetrů, která zajišťuje flexibilní využití prostoru v kabině. Vnější výbava zahrnuje 19palcová kola, zadní parkovací kameru, kompletní sadu senzorů a dokonce i metalický lak černá etoilé bez příplatku. Z hlediska bezpečnosti Espace Techno nabízí monitoring mrtvého úhlu, systém rozpoznávání únavy řidiče, asistenta nouzového brzdění, brzdový asistent i čtení dopravních značek.

Sportovně laděná verze Esprit Alpine pokračuje ve filozofii známé z modelu Austral. Nabízí čalounění Alcantara s trikolórou a volant ve stejném stylu, přední nárazník inspirovaný designem F1, černé exteriérové prvky a 20palcová kola Altitude. Jízdní komfort zvyšují elektricky nastavitelná sedadla s masážní funkcí a pamětí, vyhřívaný volant a sedadla, a rovněž možnost připlatit si za prémiové ozvučení značky Harman Kardon. Ve verzích s hybridním pohonem nechybí ani systém 4Control Advanced pro lepší ovladatelnost a stabilitu.

Nejluxusnější provedení Iconic je určeno zákazníkům, kteří chtějí to nejlepší. Ve výbavě najdeme 360stupňový kamerový systém, automatické parkování Easy Park Assist, head-up displej promítající informace na čelní sklo, interiérové dekory z pravého dřeva a hands-free otevírání víka zavazadlového prostoru. Sedadla jsou čalouněna v pískově šedé nebo tmavě titanové syntetické kůži a exteriér je možné oživit i metalickými nebo matnými laky. Specifická jsou také 20palcová kola Effie, která jsou vyhrazena výhradně pro tuto výbavu.

Renault mění pravidla hry: bohatý standard jako nový normál

Z analýzy výbav modelů Austral a Espace je patrné, že Renault se snaží tlačit standardy výše. Už základní verze Evolution nebo Techno nabízí technologie, které byly ještě nedávno výsadou dražších modelů nebo prémiových značek. Od multimédií se službami Google přes rozšířenou bezpečnostní výbavu až po komfortní prvky jako vyhřívání sedadel či indukční nabíjení – to vše je dnes běžnou součástí základních specifikací.

Model Austral osloví zejména zákazníky, kteří hledají stylové a dobře vybavené SUV s hybridní technikou a cenou pod milion korun. Espace pak cílí na rodiny a náročnější řidiče, kteří ocení větší prostor, vyšší komfort a exkluzivní výbavu.

Oba modely spojuje pokročilý hybridní systém E-Tech 200, který kombinuje benzinový motor s elektromotorem a dokáže snížit spotřebu paliva až o 40 %. Zároveň umožňuje jezdit až 80 % času v městském provozu čistě na elektřinu – bez nutnosti vůz připojovat k zásuvce.

Míra Jeništa

Sdílet: