Nové Octavie RS a Scout: Jedním slovem wunderbar!

Nové Octavie RS a Scout: Jedním slovem wunderbar!

Autor: Petr Bahenský · Fotografie: Petr Bahenský

„Co říkáš na novou oktávku?“. Tak přesně tuhle otázku jsem poslední dobou slyšel vícekrát, než když se mě rodiče jako malého ptali, jestli jsem si už uklidil pokoj.  Tak mi nezbývalo nic jiného než se společně se Škodovkou vydat do Rakouska a otestovat nově příchozí do rodiny octavie, a to modely RS a Scout. Jak vlastně vypadal celý příběh a s čím novým přišla automobilka. To a mnohem více se dočtete v následujících řádcích! Já jsem již nažhavený a vy?!

 

Budíček a rovnou do Vídně

Nerad bych naše čtenáře nikterak provokoval, ale pokud si budíček představujete okolo 6 hodiny, tak raději přejděte až na další větu. Mě probudilo samotné slunce v mých očích v 8 hodin a vše nasvědčovalo nejlepším předdokladům k vydařenému výletu. Ještě ale nebudeme spěchat. Odlet byl naplánovaný na 11:20, ale díky zpoždění jsme odcestovali až o hodinu později. V Rakousku už na nás čekaly připravené vozy, aby nás odvezly na hotel, kde jsme měli menší pauzu a po „rozkoukání“ hurá do města. Krásou Vídně nás provázela průvodkyně. Po hodince a půl nás odvedla zpátky na hotel a na závěr jsme se mohli těšit na večeři, případně ti zdatnější mohli pokračovat v pozdních hodinách na hotelovém baru.

 

Nějaké to povídaní, ale my chceme už testovat!

Tentokrát jsem si „přivstal“, dal si ranní vanu a vyrazil na snídani, po které nás čekal briefing, kde jsme se seznámili s novinkami, jenž nové modely nabízí. Na začátek by bylo dobré říci, že se Škodovce v roce 2016 podařilo prodat přes 400 000 oktávií, což je dle mého krásný počet. Dalším lákadlem, kterým nás chlapci Boleslavi chtěli navnadit na testování, bylo 13 % všech oktávek vyrobených v modelová řadě RS a 6 % pak patřilo řadě Scout. Vyloženě krásná čísla, která ukazují, že zákazníci sahají po zrovna námi testovaných vozech. Nově u RS se můžeme těšit na 19palcové kola a 17palcové brzdy. U scouta je nově světlá výška o 30 mm vyšší než tomu bylo u předchozí verze a nájezdové úhly činí 16,6° vzadu a 14,5° vpředu. Dost už bylo technikálií, čekáme na auta a vyjíždíme směr Driving Camp Pachfurth.

 

Vyberte si, co chcete a hlavně dojeďte.

Ihned po briefingu jsme měli možnost vzít si vůz, zvolit si trasu (menší nebo delší) a dle libosti se dostat na místo určení. Pro klidnější jízdu do kempu jsem si vybral Scouta ve variantě 2.0 TDI 135 kW s automatem. Jedná se o nejsilnější variantu, kterou můžete do „teréňáka“ sehnat. Musím říci, že samotná jízda do kempu mě s tímto vozem nikterak neoslovila, ale to se vše změnilo ve chvíli, kdy jsem jej měl možnost otestovat v terénu. Konkrétně tedy na několika stanovištích. No, přepnutí do režimu off-road a o pořádnou zábavu je postaráno! Jakmile jsme se dostali k názorné demonstraci všeho, co scout dokáže, hned jsem měl adrenalin v těle a jeho větší části mi padala na sedadlo spolujezdce. To vše díky skvělým schopnostem scouta, jak se vypořádat s enormném bočním náklonem. Líbila se mi také možnost asistence pro sjíždění z prudkých kopců. Tato vychytávka se dokonale vypořádá s vašim strachem ze sjezdů (snad i z Monte Everestu) a vy se o nic nemusíte starat. Mimochodem možná lze říci i „konečně“, většina městských crossoverů už touhle vychytávkou oplývá jakou dobu. Možná bych řekl, že do města Scouta nebrat, ale na pořádnou terénní cestu bych s ním vyrazil snad hned.

 

Z bláta na okruh

Jsme mladí a hlavně tedy hraví. Nejvíce jsem se tak samozřejmě těšil na modelovou řadu s označením RS.  Vlastně první zážitky začínaly pozvolna. 2.0 TDI ve čtyřkolce a v automatu. Jediná vada na kráse nastala ve chvíli, kdy jsem si zvolil jízdu po okolí a ne na polygonu. Vyjel jsem tedy s „tédéíčkem“ do víru velkoměsta(chcete-li do vesnice), kde nebyla moc velká šance vůz otestovat.I tak jsem se ale snažil zjistit něco malinko víc. Ze začátku jsem se snažil jet na spotřebu, ale (snad mi to omluvíte) ono to prostě nešlo! Jakmile jsem se vrátil zpátky do kempu, vyrazil jsem s nafťákem na okruh, kde pohon 4×4 držel vůz krásně v zatáčkách, ale jak je známo „něco“ tomu chybělo (těch pár koníků). Po 5 kolech mně instruktor nabádal, ať si jedu pro benzín a vrátím se. Vlastně problém nastal ve chvíli, kdy všechny benzínové RSka byla zabrána. Nezbývalo mi nic jiného než si jet ještě vyzkoušet funkci Launch Control. Šlápnout na brzdu, plný plyn, pustit brzdu a vy v té rychlosti akceleraci stačíte říci jen blbé: „WAU“.  Možná právě díky čtyřkolce se rozjíždí tohle auto z nuly opravdu překvapivě dobře. Po této chvíli jsem se vydal do fronty na benzín a těšil se na manuální řazení, 169 kW a přední náhon. To bude teprve ta zábava! Po několika minutách čekáni se i na mě dostala řada a já zcela pochopil, proč jsem tak dlouho musel čekat. Pokud jsem o pár řádků výš psal o nějaké zábavě, tak ve chvíli prvního usednutí za „téesíčko“ jsem se teprv začal smát, nárůst výkonu je hodně znát. Nádherný zvuk, plivání do výfuku a z nuly na sto za 6,7 sekund. Opravdová nádhera a já se už dnes těším na RS 245.

 

Všechny cesty vedou do oktávky, tedy vlastně do ČR

I já sám jsem měl trochu strach ze čtyř očí, ale možná je to jen otázka času než si člověk zvykne a třeba přijde novým světlům na chuť. Ten první dojem, kdy jsem byl designem zejména přední části nové Octavie doslova zděšen, mi už asi nikdo bohužel nevezme. Pokud ovšem zapomenete na líbivost nebo nelíbivost exteriéru (jeho přední části) a usednete za volant nových modelů, pochopíte, že vaše sportovní nebo terénní choutky se ve vás probudí právě v nových verzích. Oktávka v RSu je sice stále „jen“ sportovním rodinným liftbackem a nikoliv závodním derivátem sériového modelu, ale i tak nabídne dostatek kvalitní zábavy, skvělé zážitky a hlavně téměř geniální všestrannost. Já se vracím zpátky do ČR a těším se již nyní na pořádný test!

 

Petr Bahenský

Sdílet:

Zanechat odpověď

Musíte být přihlášen pro vložení komentáře.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..