Naše dívky vybírají auto – čím by jezdily, kdybychom nemuseli vracet novinářská auta
Autor: Jan Novotný · Fotografie: Jan NovotnýZnáte nás, občas podnikneme něco bláznivého. Tentokrát je to ale klišé, protože námět na tento článek vznikl u kolegy Honzy Nemravy, který píše primárně pro partnerský magazín AUTOHLED.cz. Určitě i vy čas od času potřebujete při řízení asistenci. Teď samozřejmě nemám na mysli situaci, kdy jedete z dovolené, chce se vám spát a spolujezdec vás v lepším případě drží vzhůru, v horším pak zasahuje do řízení v případě mikrospánku. Ne, řeč je o logistice – v běžném životě třeba v případě, že potřebujete převést auto do servisu nebo jedno či druhé prostě a jednoduše někde vyzvednout či vrátit. A právě takových situací nastává v životě motoristického redaktora řada. I proto s námi mnoho testovacích vozů sdílí i naše drahé polovičky, které čas od času chtějí řídit samy, většinou to ale nechávají na nás. No a pak jsou tu také auta – a že těch testovacích není málo (týdnů v roce máme 52 a mnohdy si v rámci 7 dnů prostřídáme s kolegy hned 2 auta) – která si naše přítelkyně / manželky z nějakého (ne)pochopitelného důvodu zamilují. Mým štěstím zůstává, že všechna ta, jenž do svého „TOP listu“ nominovala partnerka moje, schvaluji a byť by můj seznam vypadal zřejmě přeci jen malinko jinak, ani u jednoho jsem nenamítal (a jen mlčky přikyvoval). Je otázkou, do jaké míry jsem na výběr měl vliv já sám, ale to zůstává zřejmě už jen ve hvězdách. Abych nezapomněl, pro MOTORVIZI jsme se rozhodli jednotlivé výběry (každé ze zúčastněných žen) rozdělit do takového miniseriálu. Čekají vás tak v příštích dnech hned 3 publikace a vy už asi tušíte, že mám nyní tu čest představit vám TOP 3 resp. TOP 4 testovací auta, která by parkovala před naším domem, kdybychom je nemuseli vracet. Pohodlně se usaďte, tohle bude pořádná dámská jízda, která ale neurazí žádného chlapa!
Kateřina (Jan Novotný)
„Z počátku jsem si myslela, že napsat o třech nejoblíbenějších autech, která jsem za dobu vztahu s přítelem mohla řídit, nebude problém. Hned mi totiž v hlavě vyvstala auta, jejichž řízení bylo pro mě čistým požitkem. Těžké bylo ale zamyslet se nad tím, proč mě zrovna to či ono auto „chytlo za srdce“. Při delším zamyšlení navíc přišla řada ještě na jeden vůz, který nemůžu opomenout. Proto můj seznam nebude TOP 3 ale rovnou TOP 4.“
1. MINI Cooper SE – uff, o zábavu nepřijdeme ani s elektromobily
recenze na MOTORVIZE.cz
„První místo patří určitě MINI Cooperu SE hlavně proto, že na značku MINI jsem měla spadeno ještě dávno před získání „vhledu do světa aut“. Dá se říct, že zpočátku jsem obdivovala vozy MINI hlavně po vizuální stránce, líbil se mi jejich elegantní a retro design. Později jsem zjistila, že mi MINI vyhovuje i po jízdní stránce. Konkrétně na Mini Cooperu (hatchbacku či 3dveřové verzi) mi elegantní přijdou kulatá přední světla, ale také celkově unikátní tvar karoserie. U SE pak nechybí žluté doplňky značící elektromobil, dvojité lakování zeleného těla a bílé střechy. Interiér mě zaujal klasickým retro displejem s kulatým barevným ohraničením, novým stylem přístrojové desky, tlačítky na ovládání jízdních stylů a světel v autě, které mi připomínají přístrojovou desku v leteckém kokpitu.“
2. DS 7 Crossback E-TENSE 4×4 – elektrifikace, která dává smysl
recenze na MOTORVIZE.cz
„Francouzská značka DS mě zaujala hned od počátku hlavně svým zajímavým designem a výjimečným stylem, který nemá mezi auty obdoby. A to od natáčecích světel až přes masážní kožené sedačky s odvětráváním. Dalo by se říct, že u tohoto auta jsem poprvé pochopila smysl plug-in hybridů a jejich využití ve městě. Dokážu si představit jezdit každý den krásným stylovým DS do práce a zpátky a nabíjet ho na nabíječce u domu či o ulici dále u chytré nabíjecí lampy.“
3. Peugeot 308 GTi – na peklo se zvoní tlačítkem „SPORT“
recenze na motorvize.cz
„Peugeot 308 GTi byl miláčkem celého novinářského týmu, a tak i na mně zanechal svůj osobitý dojem. Zaryl se mi do paměti možná i tím, že to bylo jedno z prvních novinářských aut, které jsem měla pár dní na povel zcela samostatně. Jednalo se tenkrát o příznačnou cestu do Pardubic – na pátý ročník akce MOTORVIZE Fans Award. Bylo to také jedno z mála sportovních aut s manuální převodovkou, se kterým jsem mohla jezdit a co víc bavilo mě to – pro běžnou jízdu totiž preferuji spíše automat.“
4. Jaguar XE – britský šlechtic v pravém slova smyslu
„Jaguar XE mám zafixovaný jako luxusní auto s velkým vkusem. Nevím, co se mi na něm líbilo nejvíce – jestli sedačky potažené bílou kůží, velký příjemný volant nebo jeho kvalitní podvozek. Díky tomu všemu si tak jízdu v modernizovaném XE pamatuji jako neuvěřitelně plavnou, klidnou a hlavně komfortní. Tento nevšední kousek tak v mém seznamu určitě nesmí chybět.“
Jak jsem v úvodu článku slíbil, už brzy budeme pokračovat. Už možná tušíte, že další „na řadě“ budou ženy / přítelkyně kolegů z AUTOHLED.cz – Veronika od Honzy Nemravy a Kateřina od Jirky Chomáta. Pokud vás první díl našeho nového miniseriálu bavil, pak určitě zůstaňte s námi…
Jan Novotný & Kateřina Štočková