Luxusní SUV značky DS Automobiles prošlo modernizací. DS 7 nabízí vyšší výkon i působivý vzhled

Luxusní SUV značky DS Automobiles prošlo modernizací. DS 7 nabízí vyšší výkon i působivý vzhled

Autor: Michaela Rubešová · Fotografie: DS Automobiles (C Automobil Import s.r.o.)

V již adventním čase jsme byli pozváni na představení nové DS 7, které se konalo v reprezentativních prostorách Galerie Lucerna. Kromě samotné prezentace jsme se dozvěděli i zajímavé informace ze života dlouholeté ambassadorky značky Lucie Borhyové, která nás poctila i svou vánoční písní. Té už se mimo jiné nový model vyrábí a brzy s ním bude brázdit české luhy a háje. Co vše je na modelu, který se před lety stal vůbec prvním počinem samostatné francouzské prémiové automobilky, nového a čím si tohle inovované pojetí francouzské avantgardy získá naše srdce?

 

Design umocněný výraznými liniemi

Prvním, čeho si člověk na novém modelu DS 7 všimne, jsou rozhodně světlomety. Přední část je celá nová a má ostřejší linie, které posilují vyváženost jednotlivých prvků. Světelný podpis získal ještě výraznější vzhled. Kombinace nových štíhlejších světlometů DS Pixel LED Vision 3.0 a denních světel DS Light Veil je plynulá a provedená v duchu haute-couture.

DS Light Veil se představují ve světové premiéře. Světla pro denní svícení se inspirovala od vozů DS X E-Tense a DS Aero Sport Lounge. Tento prvek se skládá ze světla pro denní svícení a čtyř vertikálních světelných vláken tvořených 33 diodami. Inovace spočívá ve výrobním procesu: laserem gravírovaný polykarbonátový povrch je opatřen barvou pouze na vnitřní straně, takže se na něm střídá světlo a plochy v barvě karoserie. Vytváří tak efekt hloubky a jasu a připomíná drahokam.

Moduly Pixel nové DS 7 mají optimalizované řízení světelného toku, a přitom zůstávají zachovány 3, které se objevují v celé řadě. Funkce Pixel zajišťuje optimální výkon osvětlení. Světelný tok je silnější a homogennější, s větším dosahem až 380 metrů (dálková světla). Při rychlostech nižších než 50 km/h dosahuje nyní šířka paprsku 65 metrů. Uvnitř svítí společně dva moduly potkávacích/parkovacích světel. Zvenčí je modul dálkových světel Pixel vybaven 84 diodami ve třech řadách. Funkce přisvěcování do zatáčky je řízena intenzitou vnějších diod modulu Pixel v závislosti na úhlu natočení volantu.

Maska DS WINGS byla zeštíhlena a v závislosti na dané verzi má různý odstín. Mřížka chladiče byla rozšířena a obohacena o jemné kosočtvercové motivy, navazuje na ni zcela přepracovaný plášť nárazníku. Nového designu s tmavě metalickým povrchem se dočkala také štíhlejší zadní LED světla vytvářející motiv víru šupin, které podtrhují jedinečný výraz nové DS 7. Přepracováno bylo i víko zavazadlového prostoru, které získalo výraznější linie, název „DS Automobiles“ je nyní umístěn na vizuálně protažené zadní části nové DS 7.

V nabídce je šest barevných provedení: nové odstíny šedá Laquered a modrá Saphir doplňují metalický šedý odstín Platinum, černá Perla Nera, bílá Cristal Pearl a perleťový odstín bílá Nacré.

 

Exkluzivitu doplní nové technologie na vysoké úrovni

Jednou z hlavních novinek nové DS 7 je infotainment, do kterého je zabudován DS Iris System. Toto řešení přináší zcela přepracované rozhraní, které je plně konfigurovatelné, rychle a plynule reaguje a podporuje rozpoznávání hlasu. Přepracovaný 12″ dotykový displej s vysokým rozlišením zobrazuje nabídku widgetů, které umožňují přístup ke všem funkcím jediným pohybem: je tak možné ovládat online navigaci, klimatizaci, digitální audio zdroje a všechny informace o jízdě. Tento uživatelsky přívětivý displej umožňuje také zobrazovat pohled zepředu a zezadu z nových digitálních kamer s vysokým rozlišením nebo se dostat k funkci Mirror Screen.

Velký 12″ digitální přístrojový panel s přizpůsobitelnými stránkami má novou grafiku nabízející všechny důležité informace, jako je například tok energie u plug-in hybridních verzí. Nová DS 7 je vybavena také technologiemi zajišťujícími větší pohodlí a klid, jako je DS Active Scan Suspension a DS Night Vision. DS Active Scan Suspension je kamerou řízený systém tlumení, který je v tomto segmentu ojedinělý. Podle nerovností povrchu vozovky upravuje nastavení tlumičů na každém kole zvlášť. Systém DS Night Vision snímá silnici a krajnici infračervenou kamerou, která dokáže zjistit přítomnost cyklisty, chodce nebo zvířete až do vzdálenosti 100 metrů. Řidič dostává informace na nový digitální přístrojový panel s vysokým rozlišením a v případě nebezpečí se ozve i specifický varovný signál.

Bezpečnost dále zvyšuje systém DS Driver Attention Monitoring a poloautonomní systém řízení 2. úrovně DS Drive Assist. DS Driver Attention Monitoring analyzuje pomocí dvou kamer úroveň pozornosti řidiče. DS 7 je vybavena systémem DS Drive Assist s adaptivním tempomatem, který je schopen bez zásahu řidiče zastavit a opět nastartovat, a asistenčním systémem, který zajišťuje přesné umístění vozu v jízdním pruhu dle volby řidiče.

 

Rozsah nabídky – není těch koní trochu moc? Není!

DS 7 nabízí pět úrovní výbavy s různými verzemi: nejzákladnější Bastille, poté Rivoli a Opera na jedné straně a Performance Line či Performance Line + na straně druhé. U jednotlivých úrovní výbavy byly posíleny standardní prvky a zjednodušil se počet příplatků. Nabídka čítá čtyři motory, z toho tři plug-in hybridní varianty E-Tense. Jde o motory s výkonem 225 k v provedení s pohonem dvou kol a 300 k a 360 k v provedení s pohonem všech kol.

U verze s výkonem 360 k je duch velkých cestovních vozů GT podpořen specifickým nastavením, které vyvinula divize DS Performance. Podvozek byl snížen o 15 mm, rozchod kol byl rozšířen (+ 24 mm vpředu, + 10 mm vzadu) a přední brzdy se čtyřpístovými třmeny DS Performance byly zvětšeny na průměr 380 mm. DS 7 E-Tense 4×4 360 nabízí špičkový výkon, kterého dosahuje díky benzínovému motoru o výkonu 200 k a elektromotorům na přední a zadní nápravě o výkonu 110 a 113 k (pohon všech kol), přičemž hmotnost činí pouhých 1 885 kg, což představuje v segmentu plug-in hybridních vozů nejlepší poměr hmotnosti a výkonu. Ve spojení s plně nabitou baterií o kapacitě 14,2 kWh umožňují elektromotory jízdu s nulovými emisemi až na vzdálenost 62 km ve městě a 57 km v kombinovaném provozu s možností jízdy ve 100% elektrickém režimu rychlostí až 140 km/h. Auto má normované emise pouhých 40 gramů CO2 na kilometr a spotřebu 1,8 l/100 km. Navíc umí zrychlit z 0 na 100 km/h za 5,6 sekundy a 1000 metrů s pevným startem zvládne za 25,4 sekundy.

DS 7 E-Tense 4×4 300 (benzinový motor o výkonu 200 k a elektromotory o výkonu 110 k na přední a 113 k na zadní nápravě) může jet ve 100% elektrickém režimu rychlostí až 135 km/h. Dojezd je normován až na 81 km ve městě a 63 km v kombinovaném provozu s pouhými 27 gramy emisí CO2 na kilometr a spotřebou paliva 1,2 l/100 km. Z 0 na 100 km/h zrychlí za 5,9 sekundy a 1 000 metrů s pevným startem ujede za 25,9 sekundy.

U nové DS 7 E-Tense 225 (benzinový motor o výkonu 180 k a elektromotor o výkonu 110 k na přední nápravě) je dojezd normován až na 80 km ve městě a 65 km v kombinovaném provozu při emisích CO2 pouhých 28 g na kilometr a spotřebě paliva 1,2 l/100 km. Všechny hybridní systémy jsou spojeny s novou baterií o kapacitě 14,2 kWh s dobou dobíjení přibližně dvě hodiny na nabíječce o výkonu 7,4 kW.

K dispozici je také dieselový motor BlueHDi 130 v kombinaci s osmistupňovou automatickou převodovkou. Je vybaven turbodmychadlem s proměnlivou geometrií a vysokotlakým přímým vstřikováním paliva a disponuje všemi nejmodernějšími technologiemi, díky nimž dosahuje certifikované spotřeby paliva 5,5 l/100 km, emise CO2 činí 143 g/km.

 

Rodištěm prémiového francouzského SUV zůstává Francie

Pro všechny trhy mimo Čínu se vyrábí nová DS 7 v Mulhouse (Francie) a pro čínský trh v Šen-čenu. DS 7 byla v době uvedení na trh vlajkovou lodí francouzské prémiové automobilky DS. Tuto roli sice před zhruba dvěma lety převzal prémiový manažerský sedan DS 9, DS 7 ale určitě na našich silnicích potkáte častěji. I proto, že jsou SUV prostě trendy a DS 7 v sobě skrývá poměrně kompaktní a přitom prémiový balíček, určitě dokáže inovovaná verze navázat na tu předchozí, která ještě pyšně nosila přízvisko „crossback“. Už teď se těšíme, až budeme jednu z nových verzí moct otestovat.

 

Michaela Rubešová

Sdílet: