Kdo má největší síť kaváren v ČR a jak souvisí s auty? Odpoví průzkum „kávové zvyky Čechů na cestách“

Kdo má největší síť kaváren v ČR a jak souvisí s auty? Odpoví průzkum „kávové zvyky Čechů na cestách“

Autor: Jan Novotný · Fotografie: MOL Česká republika, s. r. o.

Už vás někdy napadlo přemýšlet nad otázkou, která kavárenská síť v ČR je největší? Že ne, ale udivuje vás spíše to, že o tomto tématu máte možnost číst v motoristickém magazínu? Je bez pochyb jasné, že i tento článek bude souviset s motorismem. Minimálně co do objemu prodaných šálků kávy je alespoň dle slov zástupců společnosti totiž tím největším hráčem překvapivě síť čerpacích stanic MOL a její Fresh Corner. Při příležitosti uvedení nové prémiové stoprocentní arabicy z oblasti Minas Gerais v Brazílii si MOL nechal připravit ve spolupráci s výzkumnou spol. Ipsos na téma kávové zvyky Čechů na cestách. Tiskovou konferenci, na které byly prezentovány tak zajímavé informace, jako je nejčastější skladba konzumace na čerpací stanici, podle čeho si Češi nejčastěji vybírají místo své zastávky, kolik procent českých řidičů si kávu spojuje s výletem či kolik litrů mléka se v síti Fresh Corner měsíčně spotřebuje při přípravě kávy, jsme si rozhodně nemohli nechat ujít. Tady je kompletní shrnutí výzkumu!

 

Káva spojuje

Káva je spjatá s nesčetnými momenty našeho života, a mnoho z nás má nějaký vlastní kávový rituál, na který se každý den těší. Ať už je to první doušek po ránu, pauza na kávu během hektického pracovního dne, nebo moment, kdy si u šálku po obědě konečně najdeme čas sami na sebe. Jeden zvyk nás ale spojuje. Zastávku na kávu si totiž na cestách podle průzkumu společnosti MOL dopřává 9 z 10 Čechů.

Zastávka na čerpací stanici zkrátka patří k jízdě a pauza na kávu představuje symbol cestování autem pro skoro 70 procent Čechů. Není tedy velkým překvapením, že se ve Fresh Cornerech v našem regionu vypije jeden šálek každé dvě vteřiny. Baristé z Fresh Cornerů proto neustále pracují na zdokonalování požitku, který si ze šálku na čerpací stanici můžeme dopřát.

Na silnice teď míří novinka až z daleké Brazílie, která udělá radost všem milovníkům kávy na cestách. Ve Fresh Corner na čerpacích stanicích MOL budou moci řidiči ochutnat novou kávu, kterou společnost připravila společně s prestižní pražírnou Roastar a odbornou baristkou, Anitou Nagyovou-Bertókovou.

Jan Semotán, ředitel maloobchodu MOL Česká republika, v souvislosti s průzkumem popisuje vývoj nabídky kávy takto:

„Možná si ještě pamatujete doby, kdy jste se museli spokojit s plastovým kelímkem plným podezřelé tekutiny nevalné vůně. My jsme ale pozvedli naše služby, nabídku občerstvení i kvalitu kávy na zcela novou úroveň. Dnes se 70 procent lidí na zastávku na kávu po cestě těší, s jízdou ji mají spojenou. Proto jsme pro ně připravili novou recepturu, aby si mohli návštěvu našich kaváren ještě více vychutnat.“

 

Všechny kávy nejsou černé – většina Čechů si vybírá čerpací stanici podle kvality kávy

Již dříve baristé z Fresh Corneru přinesli na české silnice to, co jsme dříve měli spojené jen s kavárnami, tedy profesionální baristické kávovary. Stále více káv si proto řidiči nedávají „to go“, ale v klasickém šálku jako v kavárně.

„Očekávání českých řidičů od občerstvení na cestách se neustále vyvíjí a my se snažíme vycházet našim zákazníkům ve všech ohledech vstříc. Proto jim dáváme možnost vychutnat si v příjemném prostředí kávu připravenou našimi vyškolenými baristy. A proto jsme také na nové receptuře spolupracovali s certifikovanou degustační porotkyní. Zkoušeli jsme desítky různých odrůd, pečlivě testovali různé úrovně pražení, radili se se stovkami ochutnavačů a zapojili jsme i na dva tisíce našich zákazníků,“ popisuje Jan Semotán zrod nové kávové revoluce na českých silnicích.

Testování rozhodně bylo na místě, protože Češi mají ohledně kávy pořádně mlsný jazýček. Na kvalitě kávy záleží 90 procentům z nich a na dvě třetiny si podle ní vybírají, na které čerpací stanici zastaví na občerstvení. Aby vyšli vstříc každému, vybrali baristé z Fresh Corneru takovou kávu, která se výborně hodí jak pro klasické espresso, tak třeba pro macchiato nebo flat white. V nabídce zároveň bude i druhá káva, směs arabicy a robusty z Jižní Ameriky, Afriky a Asie. Ta se perfektně hodí třeba pro cappuccino nebo latte. A komu tradiční káva nestačí, může si ve Fresh Corneru dopřát třeba ochucené nebo i ledové latte.

Startuje letošní sezóna MČR v rally, MOL jako hlavní partner připravil řadu novinek

 

Receptura je důležitá

Nová arabica pochází z oblasti Minas Gerais, hlavní pěstitelské oblasti v Brazílii. Díky suché metodě zpracování a pečlivému pražení na italských strojích pražírny Roastar získává jedinečnou sladkost a jemné, krémové tělo. V její chuti můžete rozpoznat mléčnou čokoládu, čerstvě pražené mandle, marcipán nebo máslový karamel.

 

Jan Semotán uzavírá detaily průzkumu s humornou třešničkou na dortu takto:

„Káva je pro České řidiče tak důležitá, že si někteří vybírají zastávku na tankování právě podle ní, spíše než podle ceny pohonných hmot. I my proto máme na kvalitu občerstvení a příjemný interiér stejně přísná měřítka, jako na naše paliva. Na našich čerpacích stanicích si proto mohou řidiči kromě rychlé zastávky na doplnění sil dopřát i pořádný odpočinek a třeba si dát ke kávě i něco k zakousnutí. Nejoblíbenější kombinací, kterou si u nás Češi dávají, je proto káva a hot dog.“

 

Jan Novotný

Sdílet: