Honda Civic: už se nikdy nebudete cítít jako „béčko“

Honda Civic: už se nikdy nebudete cítít jako „béčko“

Autor: Petr Bahenský · Fotografie: Petr Bahenský

Tento týden predikoval velmi lukrativní a především zážitkové dny. Meteorologové předpokládali slunečno s teploty pomalu lepšími než na jihu Evropy. Ovšem já na žádné slunce moc nejsem. Mě spíše láká vůně benzínu a hlavně výjimečná auta. Co by to mohlo být za auto? Jaká novinka nabídne spoustu muziky za slušné peníze a co mě právě na něm ještě zaujalo? Pojďme společně blíže zjistit, jaké ono výjimečné vozidlo je a proč právě tento automobil …

 

Není to jen Honda, je to nový Civic

Krásné vozy od automobilky Honda jsou dnes na denním pořádku. Nový Civic je ale něco jako boží hlavní chod v té nejluxusnější restauraci široko daleko. Díky svému vzhledu nový klenot v modelové rodině vypadá opravdu emočně nabitý a vy si snad budete klást otázku, jak je tohle vůbec možné?! Vše začíná u pouhé masky chladiče, která pohladí kolemjdoucí u srdce, nízká světlá výška pak představuje radost z jízdy, ale k tomu až za chvíli. K exteriéru nemám jedinou výtku, kterou bych mohl vznést k nový vůz. V interiéru se jedná o klasickou Hondu, takže pokud jste zastánci Němců, možná se budete chvíli „hledat“, ale myslím, že intuitivita se opět poněkud zlepšila a Civic je daleko blíže k dorozumění s posádky automobilu. Ukazatel „eko“, který mění barvu dle stylu jízdy (zelená-eco, modrá-agresivněji), je nově umístěn poněkud jinde tak, aby nerušil atmosféru palubní desky a hlavně nebyl tak výrazný jako u jiných vozů.

 

Vše začíná u sedaček …

Snad u každého testu se věnuji sedačkám. Ještě aby ne. Z mého pohledu se jedná snad o nejdůležitější prvek z výbavy, protože právě ony ovlivňují nejvíce naše pohodlí za volantem. Ty v Civicu sice na oko nevypadají nikterak atraktivně, ale svojí funkci splní a na mírně vzdálené trasy poslouží zcela bez pochyb. Bohužel jsem v autě nestrávil delší dobu jak 2-3 hodiny, proto nemůžu posloužit jako další rádce. U mě se ale ani po dvou hodinách neprojevila žádná bolest zad. Nejvíce oceňuji možnost opravdu nízkého posazení. Možná se bude zdát, že sedíte až úplně na zemi, a to Vám přidá na opravdovém sportovním pocitu, díky kterému si prostě nemůžete připadat jako béčko a teď jen stačí šlápnout na plyn a jet …

 

Ať (ne)žije downsizing: aneb jednolitr v tříválcovém Civicu

Musím se přiznat, že downsizing není úplně mým šálkem kávy. Mám raději větší motory, které jsou již nějak prověřené. I když jsem odpůrce jednolitrů jako takových, v Civicovi s jeho automatem mi docela i padne! Je to obdivuhodné, když můžeme zmínit, že se jedná o první přeplňovaný motor v Civicovi (opomineme-li předchozí Type-R). A jak jistě víte, premiéra nemusí být hnedka ta nejpovedenější. Možná by bylo dobré přidat přídomek „do města jako dělaný“ a na dálnici nebrat. Ve městě si užijete plnohodnotný zážitek a možná ani nepoznáte, že se jedná „jen“ o jednolitr. Auto se chová klidně a nevytáčí se do vysokých otáček, můžeme říci, že variátor se chová naprosto klidně jako používanější dvouspojka. Když pak dostane člověk chuť dostat ze sebe eso v rukávu, podrží ho skvělý podvozek. Variátor začne možná až zbytečně motor točit, ten je pak až zbytečně hlučný, a to i na dálnici, kde překročení 130ky jako by se mu líbilo.  V průběhu testu jsme se snažili jet tzv. na spotřebu a s vozem jsme se dostali na 7,1l/100km. Při svižnější jízdě se budete pohybovat spíše okolo 8 l/100km. Takže nejde o žádný velký rozdíl a pokud tedy měníte nálady jako letošní počasí, tak můžete jezdit v průměru za 7,5. To není v zásadě ani málo ani hodně. Je to při nejmenším hodně daleko od udávané spotřeby, ale na benzín o výkonu okolo 100kw to rozhodně špatná hodnota není.

 

Podvozek: Má snad nějakého soupeře?

Možná jsem na začátku vyjádřil své nadšení z celkového provedení vozu. Pokud jsem za sebe až moc nechal mluvit emoce, omluvte mě, ale ještě jednou si dovolím vychválit Civica až do nebes. Jste častý kamarád s každou druhou dírou na silnici? Nemáte problém projet retardérem v nezměněné rychlosti? Pokud alespoň jedna otázka zněla ano, budete nadšení. Skvěle tlumí nerovnosti, není zbytečně tvrdé a neodskakuje jako jeho ostatní konkurenti. Ale opravdovou zkouškou důvěry si s ním projdete v zatáčkách, kde drží jako přibitý a vy víte, že se jedná o přítele, který by za vás dal ruku do ohně. Člověk očekává, že se auto musí utrhnout, ale tam, kde končí vaše hranice, se Civic rozcvičuje. Snad pouze jednou v průběhu testu jsem řekl hlasité „Au“, když jsem si nevšiml jedné z nerovností na silnici. Nikdy víc…

 

Dobrý výhled? No, skoro ..

Chtěl bych se s vámi na závěr podělit ještě o jeden příběh. Během testování jsem jednou parkoval šikmo s tím, že při couvání jsem musel sledovat provoz za mnou a najet si lehce doleva. Problém nastal, kdy jsem ze zrcátek nemohl nic vidět díky autům vedle, proto jsem se podíval dozadu za sebe. Doslova obří C-sloupky pro mě znamenaly opravdového nepřítele. Bohužel jsem neviděl auta přijíždějící zleva, a tak musel doufat ve svůj instinkt, který nakonec byl přesný a k žádné nehodě nedošlo.

 

Konec dobrý, všechno dobré

Kdyby auto stálo o 100-150 tisíc méně, napsal bych, že jsem našel ideální vůz nižší střední třídy (né-li ten vůbec nejlepší). Možná bych vám zde dokázal napsat, že příští týden vykradu ČNB, ale jedna z nevýhod Civicu je, že jeho cena sahá opravdu možná až zbytečně moc vysoko. Vždyť i v základu stojí o více než 100 tisíc korun více než jeho konkurenti v segmentu. Jasně, nemůžeme upřít, že už v základu vyjíždí se skvělou výbavou, ale jak jdete výš a výš, tak jde výš i cena a ta nemá problém se dostat na hranici 700 tis Kč, což snad jde jen u jednoho jediného etalona této třídy. Určitě se jedná o vůz, který je výjimečný, ta cena je ale nasazena prostě trošku výše. Když se ale nebudeme dívat na peníze, jeho krása a půvab mě opravdu okouzlila a koupi takového vozu bych snad ani nezvažoval a rovnou ji zrealizoval. Pokud jsem si mohl schovat ještě jednu radu na závěr, tak já osobně bych si radši zvolil manuál, který, jak jste od nás již párkrát slyšeli, je v Hondě jeden z nejlepších vůbec.

 

Petr Bahenský

Technická specifikace

motor

ModelCivic Limousine 1.5 Turbo
Výkon134 kW
Točivý moment240 Nm
Maximální točivý moment při otáčkách1700 RPM
Zrychlení 0-100km/h8 s
Max. rychlost210 km/h
PalivoSuper 95
Válců4
Maximální výkon při otáčkách5500 RPM
PřevodovkaManuální převodovka
Převodů6
Vstřikování palivaPřímé vstřikování
Typ motoruTurbo
Objem1498 ccm
Ventily4

Ekonomie provozu

Kombinovaná spotřeba (WLTP)5.9 l/100km
Velikost nádrže46 l
Emisní normaEuro 6d-ISC-FCM (WLTP) 36AP-AR
Start-Stop systémSériové vybavení
Velikost pneumatik215/50R17
Systém monitorování tlaku v pneumatikách (TPMS)Sériové vybavení
Typ TPMSnepřímé měření (ABS)

hmotnost

Povolená celková hmotnost1740 kg
Prázdná hmotnost (EU)1281 kg
Přívěs s brzdami1200 kg
Náklad459 kg
Přívěs (bez brzd)500 kg

modelová řada

Název generaceFC
Uveden12/19
Dveře4
KaroserieSedan
Třída vozidlaNižší střední třída (např. Golf)

rozměry

Délka4648 mm
Rozvor2698 mm
Šířka1799 mm
Prostor pro zavazadla519 l
Výška1416 mm
Světlá výška124 mm
Průměr otáčení11.4 m
Sedadla5

Podobné vozy

Sdílet:

Zanechat odpověď

Musíte být přihlášen pro vložení komentáře.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..