TEST: Audi TT aneb zábava na třetí

TEST: Audi TT aneb zábava na třetí

Autor: Jakub Špaček · Fotografie: Jakub Špaček

 

Nová generace TT vznikla podle stejného receptu jako její předchůdci: zabalením techniky kompaktních modelů skupiny TT do designově propracované karoserie malého kupé. Drobnějších změn k lepšímu ale proběhla celá řada. Nové TT je o něco menší, lehčí, technicky vyspělejší. A jako první model Audi dostalo nový virtuální přístrojový štít.

 

Nižší hmotnost je výsledkem použití hliníku na kapotu, blatníky, střechu, dveře a výklopnou zadní stěnu. Technický základ poskytla již dobře známá koncernová platforma MQB.

Ačkoliv český web Audi klidně míchá motorizace starého a nového TT, třetí generace malého kupé je ve skutečnosti k dostání pouze se dvěma motory v celkem šesti konfiguracích hnacího řetězce. V základním provedení se dodává s manuální převodovkou a pohonem předních kol, ale můžete si přiobjednat dvouspojkový S tronic nebo Haldex, popřípadě obojí.

 

Po otevření dveří vás čeká minimalistický interiér. Naživo nevyznívá zdaleka tak stroze jako na fotografiích, které nedokážou zcela věrně zprostředkovat dojem z materiálů a jejich povrchové úpravy. V místech, kde má většina aut středový panel s ovládáním klimatizace, audiosystému a doplňkových elektronických funkcí, se v TT naklánějí k řidiči jen tři velké kruhové ventilační otvory, které svým vzhledem připomínají vstupy proudových motorů. Tlačítka ovládání ventilace a klimatizace se nacházejí přímo v jejich středech.

Diesely jsou zastoupeny jednotkou 2.0 TDI 135 kW, v našich končinách spojovanou zejména se Škodou Octavia RS. Benzín je vždy 2.0 TFSI. V základním provedení se dodává s manuální převodovkou a pohonem předních kol, ale můžete si přiobjednat dvouspojkový S tronic nebo Haldex, popřípadě obojí. Výkonnější varianta motoru 2.0 TFSI je vyhrazena pro ostřejší sportovní model TTS, který má čtyřkolku vždy.

Motor se při klidné jízdě neprojevuje jako prvoplánový agresor, možná by to nakonec nebyla ani vítaná vlastnost. Nadále je velmi dobře odhlučněný, kultivovaný, jen těžko utahatelný. Patříte mezi zapálené náročné řidiče? Pak si dozajista všimnete lehké turbodíry v pásmu do dvou tisíc otáček a absence jakékoliv výkonové špičky. Ne, pro mnohé to v době downsizingu není zásadním negativem, jen jsem tím chtěl říci, že se při plném využití potenciálu prostě nedočkáte doslova animální rvavosti Cupry, ani tak vysokého efektivního výkonu v tak širokém spektru s gradací, k jemuž vám dá přičichnout například S3.

Chování v zatáčkách odpovídá aktuálnímu standardu koncernových příbuzných: silná přilnavost a příčné zrychlení, které vám přeskládá obsah dutiny břišní, a nedotáčivost jen v té míře, která je potřebná pro efektivní a stabilní průjezd obloukem co nejvyšší rychlostí.

Audi TT je skvělé auto pro mladého člověka, který preferuje zábavu na okreskách a líbiví design a nebojí se za auto pro zábavu utratit přes 1 mil korun.

 

Jakub Špaček

Sdílet:

Zanechat odpověď

Musíte být přihlášen pro vložení komentáře.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..