Nová Dacia Duster: lepší než jsme si mysleli

Nová Dacia Duster: lepší než jsme si mysleli

Během posledních pár týdnů jsme měli možnost otestovat opravdu mnoho vozů značky Renault. Pokud si dobře vzpomínám, tak nám bylo přiděleno nejdříve Clio ve verzi R.S., poté následoval Koleos a posledním nominovaným byl Espace. Jestli jste se dostali ke čtení všech recenzí, mohli jste si všimnout, že ohlasy byly vesměs pozitivní. Do mé „garáže snů“ bych si s chutí dokázal představit Clio, Koleos mě tolik neoslovil, i přesto věřím v jeho úspěch a kolega Honza Novotný zvolil Espace jako to zřejmě nejpříjemnější MPV současnosti. Dneska tu ale nejsme od toho, abychom chválili Renault, nýbrž kvůli představení nového Dustera. Před pozvánkou jsem měl určité obavy. Francouzská automobilka na mě vždy působila velmi dobrým dojmem, ale co Dacia, Rumunsko? Může vůbec nabídnout něco „víc“? Vždyť se jedná o „plastovou krabici bez srdce“. Tak jsem zvědavý, na co se dnes mohu s kolegy těšit.

 

Kam tedy vyrážíme?

Další kuriozitou byla možnost Duster testovat v Hummer centru, pro neznalé doplním, že v souvislosti s auty právě tady najdete spoustu bahna, kopců a vody. V terénu jsem v minulosti měl možnost prověřit mnoho aut a vždy se jednalo o adrenalinový zážitek. Pro mě možná daleko větší než na kdejakém okruhu. Nejdříve jsme se ale samozřejmě museli seznámit s novými prvky. Asistent sjezdu z kopce, 4 kamery, které sledují pohled do stran, ale především i zadní i přední pohled. Kamery si můžete téměř kdykoliv zapnout a zejména, když najíždíte do vysokého úhlu, velmi se hodí přední kamera, díky které můžeme vidět okolí před vámi. Jistě znáte ty obavy, kdy vjíždíte do kopce, vidíte pouhé nebe a říkáte si, že se jedná o romantickou chvíli. Bez drahé polovičky si však neužijete vůbec žádnou zábavu, spíše strach, že něco před sebou „zboříte“. I proto vám Dacia nabídla přední kameru. Jestli jsem na začátku byl k výrobci negativní, tak jsem si hned zlepšil náladu, když jsem měl možnost zjistit, že se jedná o nejprodávanější model automobilky. Z prodejů vyplývá, že se jich prodá přes 30 % ze z celé modelové řady. Jde tedy o to nejlepší, co nám levnější verze C-segmentu nabídne?

 

Nejdříve lehké obavy, pak přišla chvíle důvěry

Pomalu se přesouváme na stanoviště, kde na nás čekají vozy samozřejmě s pohonem 4×4. Jsem mírně zklamaný, že se pohon všech kol nekamarádí s automatickou převodovkou, kterou vám nabídne automobilka pouze s pohonem předních kol. V interiéru očekávejte spíše levné plasty a ne příliš atraktivní rozlišení displeje na palubce. Přístrojová deska s klasickými budíky se mi naopak vcelku líbí, i přesto, že se dnes setkávám s plně digitálními. Politika Dacie je tvořit levné, přesto funkční auta, ale věřte těmto slovům ve chvíli, kdy před vámi je vysoký kopec bahna a vy se v duchu modlíte, abyste nezapadli. Každým ujetým metrem jsem se s vozem „sžíval“ a na konci celého kolečka, kdy jsem odevzdával klíčky, jsem si pokládal otázku, jestli nerozbiju prasátko. Auto bylo v terénu opravdu příjemné a po každé překážce jsem byl naprosto spokojený. I dráhy manuální převodovky nebyly tak dlouhé a vůz si s hlínou i s vodními překážkami poradil na jedničku.

 

Odjíždíme s úsměvem

Ačkoliv jsem měl mírné obavy z toho, jak si nový Duster povede na off-road trati, byl jsem závěrem opravdu spokojený. Jde o opravdového pracanta, který ví, jak se zachovat. Možná se mi líbí i politika automobilky, která se v dnešní době, kdy už auto neřídíme my, ale elektronika, snaží cílit na řidičské schopnosti. Samozřejmě nemůžeme očekávat přílišný luxus, ale vlastně toto auto je přesně takové, jaké má být. Prostě samo sebou. Bravo.

 

Petr Bahenský

Sdílet:

Zanechat odpověď

Musíte být přihlášen pro vložení komentáře.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.