Kandidát #6 Motorvize fans award 2017: Nissan Qashqai!

Kandidát #6 Motorvize fans award 2017: Nissan Qashqai!

Autor: Jan Novotný · Fotografie: Jan Novotný

Blížíme se do finále představování všech letos nominovaných kandidátů do oblíbené výroční čtenářské ankety Motorvize fans award 2017. Letos totiž slavíme další výročí, tentokrát již třetí a jak jinak než právě s vámi, našimi čtenáři. V pořadí již šestým uchazečem o vaši přízeň se stává Nissan Qashqai. Ano, to auto, které jste viděli již před dvěma lety na stejnojmenné akci s ročníkem 2015. Nejde však o úplně stejný vůz. Jak jistě víte, nejprodávanější crossover i automobil této japonské automobilky nedávno prodělal facelift. Naše dojmy na testovaný vůz před modernizací si můžete přečíst níže. Oficiální text k modernizaci pak samozřejmě také. Nejde navíc jen o nějakou drobnou modelovou péči. SUV, které nastartovalo novodobou éru vozů této třídy, dostalo nové, modernější technologie, výraznější optické změny vpředu i vzadu a mimo jiné třeba i nové tzv. „launchovací“ barvy. Jednu z nich, svítivě modrou metalízu, bude na sobě nést právě ten exemplář, jež budete mít už v neděli 12.11. na letišti v Příbrami – Dlouhé Lhotě k dispozici právě vy! Přidejme k tomu vcelku vždycky povedenou benzínovou jednašestku a máme z toho jednoznačně nadějného kandidáta. Nebo se mýlím? Já myslím, že nikoliv… Ale o tom rozhodnete už brzy právě vy, naši milí a věrní čtenáři.

Honba za testem čtyřkolky: Nissan Qashqai

Nissan Qashqai, nejprodávanější městský crossover v Evropě, je nyní k dispozici v podstatně vylepšené podobě, která dále rozvíjí jeho luxusní charakter. Vylepšení se týkají čtyř oblastí, a sice moderního designu exteriéru, vyšší kvality interiéru, vylepšených jízdních vlastností a přidání nových technologií Inteligentní mobility Nissan. Vůz tak zákazníkům nabízí větší pohodlí, jistotu a spolehlivost.

Qashqai má nově pět úrovní výbavy. Ten pátý se jmenuje Tekna+. Dá se přirovnat k vlajkové lodi, která vévodí flotile ostatních úrovní: Visia, Acenta, N-Connecta a Tekna. Výbava Tekna+ nabízí nové, exkluzivní, luxusní prvky. Cílí tím na zákazníky, kteří chtějí, aby byl jejich nový Qashqai co nejdokonalejší.

Luxusní vylepšení Nissanu Qashqai nejvíce ovlivnila podobu interiéru kabiny. Úroveň vnímané kvality a vytříbenosti vzrostla, jak jen to bylo možné. Interiér se ještě více koncentruje na potřeby řidiče a na ještě intenzivnější pocit naprosté jistoty a kontroly.

Prvkem, kterého si řidič při nastupování do vozu všimne nejdříve, je úžasný nový volant. Jeho podoba je u všech nových modelů Nissan po celém světě stejná. Tento volant naleznete i u zcela nové Micry a rovněž u nového Nissanu X-Trail. V modelové řadě Qashqai rovněž patří ke standardu. Volant má tvar písmene „D“ – ve spodní části je zploštělý. Řidičům se tak lépe nastupuje i vystupuje a navíc mají sportovnější dojem z jízdy.

Výborné jízdní vlastnosti považuje Nissan u svých produktů za samozřejmost, a to u všech svých modelů po celém světě. Jedná se o hladkou a kultivovanou jízdu i řízení a ovladatelnost, ke kterým není zapotřebí jakékoliv námahy. Jízdní vlastnosti se měří a hodnotí ve třech jízdních prostředích: na dálnicích, v městském provozu a na silnicích třetí třídy.

Nissan Qashqai byl vždycky uznávaný pro své jízdní vlastnosti. I tak ale nový Qashqai doznal početných změn i v této oblasti. Některé ze změn nemusí být zákazníkům na první pohled vůbec patrné, ale všechny tyto změny naopak představují nejdůležitější vylepšení, která byla na voze provedena. Výsledky těchto vylepšení jsou ale patrné okamžitě a zákazníci se díky nim cítí bezpečněji a vozu více důvěřují.

Vývojový tým technického střediska Nissan Technical Centre Europe vycházel při vylepšování vozu ze svého vlastního výzkumu a z názorů majitelů modelu Qashqai. Díky výsledkům se pak mohl soustředit na další vylepšování jízdních vlastností, ovladatelnosti a řízení vozidla.

Nový Qashqai má v porovnání s předchůdcem výrazně lepší charakteristiku NVH (noise, vibration and harshness – hluk, vibrace a obtěžující ruch). Vnitřní část předních dveří a část konstrukce za zadními podběhy totiž obsahuje větší množství zvukové izolace, která je zároveň i kvalitnější než ta původní. Konstrukci předních dveří ještě doplnilo další těsnění a došlo i na zesílení skel v zadních oknech. Z původní hodnoty 3,15 mm se tloušťka skla navýšila na 3,85 mm, což přispěje k větším komfortu u pasažérů na zadních sedadlech.

U všech verzí modelu Qashqai se tak povedlo snížit pronikání aerodynamického hluku i hluku od pneumatik do interiéru vozidla. Vylepšenou kalibrací hnacího ústrojí modelů se vznětovým motorem o objemu 1,6 l se rovněž povedlo lépe odizolovat interiér vozidla od hluku motoru.

Řada úsporných motorů, kterými lze Nissan Qashqai vybavit, pochází z předchozí verze modelu – na výběr je mezi zážehovými i vznětovými variantami. Převodovku lze zvolit buď manuální šestistupňovou, nebo automatickou s označením CVT XTronic. Vůz může mít poháněná dvě, nebo všechna čtyři kola. Nabídka motorů obsahuje i vznětový motor 1.5 s výkonem 110 k, jehož emise CO2 mají hodnotu pouze 99 g/km a spotřeba činí jen 3,8 l/100 km. Úspornější motor v tomto segmentu nenajdete.

 

Sdílet:

Zanechat odpověď

Musíte být přihlášen pro vložení komentáře.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.