Hyundai uvádí: Nové Santa Fe, Kona Electric a Tucson

Hyundai uvádí: Nové Santa Fe, Kona Electric a Tucson

„Nezveme Vás, protože bychom měli připraveného něco skvělého, skvělé věci jsou u nás totiž každý den,“ zní z úst zástupců českého zastoupení značky, na jejíž tiskové konferenci se právě nacházíme. Poněkud netradiční úvod, říkáte si teď asi stejně tak, jako tomu bylo v mém případě. Mohl bych vás chvilku nechat hádat, o čí tiskovou konferenci asi tak mohlo jít. Myslím, že je to ale vesměs jasné. Jde o automobilku, které se v posledních letech na českém trhu mimořádně daří. Pokud pak není dnešní den, kdy jsou uvedeny hned tři zajímavé novinky, ničím mimořádným, pak nevím, jak skvělé opravdu musejí být dny automobilky Hyundai. Každopádně zpět k věci. Jednoho krásného podzimního dne se při slunečném dopoledni ocitám nedaleko Prahy, v Golf resortu Beroun, kde na mě (a mé kolegy) čeká zcela nové Santa Fe, Kona Electric a mimo jiné i nový Tucson v mild-hybridní verzi. Ofenzíva SUV značky Hyundai zřejmě nezná meze, i proto se jí pojďme podívat na zoubek.

 

Nové Santa Fe: NEJ v mnoha směrech

Není divu, že se hlavním lákadlem i tématem číslo jedna stalo především největší ale hlavně nejtradičnější SUV značky. Za zlé nemůžeme mít zástupcům značky ani slova, že se tohle auto objevilo na trhu dávno před tím, než konkurence zjistila, co to vlastně SUV je. Připomeňme si jen, že vůbec první generace tohoto úspěšného modelu se poprvé objevila na trhu už v roce 2001, druhá generace se udržela na trhu do roku 2012 a ta předcházející se nyní doprodává pod označením Santa Fe Classic. Čtvrtá generace tak má jednoznačně, na co navazovat. Jaké jsou hlavní atributy? Za klíčový je považován vývoj, jehož centrum je tentokrát v Evropě. O designu asi není třeba dlouze mluvit, moderností určitě oplývá a je už jen na konkrétních osobních požadavcích, zda vyhoví či nikoliv. Znát je i nárůst délky, mezigeneračně totiž Santa Fe vyrostlo o znatelných 7 cm. Aby bylo jasné, jak modernu chápají u Hyundai, je nám zdůrazněno hned 10 možných lakování inspirovaných přírodou /a živly). V interiéru pak nechybí tradiční vyšší posaz a kvalitní materiály včetně koženě čalouněné palubní desky. Kapitolou samou pro sebe jsou moderní technologie na palubě, mezi něž patří 7“ digitální přístrojový štít, plnohodnotný head-up displej a 8“ navigační systém. Zvýšení prostornosti poznáme především v kufru, jehož objem narostl o 40 l a v současnosti činí 625 l. Zajímat vás budou určitě i dostupná hnací ústrojí. Pro uvedení na trh poslouží hned dvě dieselové jednotky. Základ tvoří dvoulitr o výkonu 150 a 185 koní a síle 400 Nm, nejsilnější 2.2 diesel bude mít k dispozici koní 200 a toč. moment 440 Nm. Pro všechny motorizace je k dispozici pohon všech čtyř kol, a tím nejdůležitějším na závěr je zcela nová osmistupňová automatická převodovka s hydrodynamickým měničem. Nám nezbývá než se těšit na první testování tohoto tradičního SUV. Po mém nedávném svezení v odcházející generaci soudím, že určitě je, na co se těšit.

 

Tucson s mild-hybridem: masové SUV s moderní technologií

Zatímco Santa Fe ctí tradice, Tucson se naopak dostává masového úspěchu na trhu. Jen v roce 2017 se totiž globálně prodalo přes 600.000 ks právě tohoto modelu. Opět jsme na začátku upozorněni na moderní design, kterým následuje korporátní identitu značky. Nové jsou světlomety, a to s přemírou LED technologie (vpředu i vzadu). Dvojitá koncovka prý jde ruku v ruce s politikou značky, protože je pravá a symbolizuje tak, že Hyundai nemusí nic skrývat. I Tucson nabídne kvalitní materiály a technologie, připomeňme vcelku nevídaná ventilovaná přední sedadla. I Tucson dostává do vínku zcela novou osmistupňovou automatickou převodovku. To hlavní, proč tu dnes ale jsme, přichází teprve teď. Tucson je totiž prvním modelem značky, jež bude mít k dispozici nový mild-hybridní systém a palubním napětí 48V. Jako první v segmentu tak bude mít tuto technologii. Půjde o kombinaci osvědčeného dvoulitrového dieselu o výkonu 185 koní se čtyřkolkou a elektro startér-generátoru o výkonu až 11 kw. Na výběr budou mít zákazníci z manuálu či již zmíněného nového automatu. Mezní rychlostí pro vypnutí spalovacího motoru a neslyšnou jízdu je 30 km/h. Novinkou a ekonomičtější alternativou zároveň je nová dieselová jednotka 1.6 CRDi SmartStream, která ve svých dvou variantách oplývá 115 nebo 136 koňmi. Nechybí ani řada nových technologií, o nich si ale povíme spíše až někdy jindy. Třeba při klasickém testu.

 

Kona Electric: první elektrické kompaktní SUV. „Bez kompromisů“

Spíše zajímavostí než-li masovým trhákem je nová Kona Electric. Jak již název napovídá, jde o zcela elektrické auto. Klasik by jen dodal: „Změnilo se jen jedno. Všechno,“ pokud byte se jej ptali, proč jej prezentujeme jako takřka úplně nový model. Ani jako elektromobil se nebojí odlišit, k dispozici má totiž hned 21 barevných kombinací. Elektrická Kona se bude vyrábět ve dvou variantách. Levnější nabídne reálný dojezd s 39 kWh akumulátorem 312 km, lepší verze pak dokáže se 64 KWh baterií ujet na jedno nabití údajně 482 km. Rozdíl je i ve výkonech, zatímco první zmiňovaná má k dispozici 136 koní, výkonnější pak pod kapotou najde hned 204 koní. „Závodníky“ potěší zrychlení z 0-100 km/h, ta je totiž jen o 1,5 vteřiny horší než v případě závodního i30 N, a to sice 7,6 s. Díky standardnímu rychlodobíjení typu DC nabijete Konu z 0 na 80% už za 54 minut, což rozhodně není špatné. Z klasické domácí zásuvky to pak zvládne přes noc, a to za 9,5 hodiny. Výjimečný je technologicky Hyundai v rozsáhlých možnostech nastavení rekuperace. Pádly pod volantem je možné navolit preferovanou intenzitu. Na rozdíl od konkurence Kona zůstává plnohodnotným vozem, což dokazuje i 80 kg možného zatížení střechy.

 

Budoucnost a Hyundai: Nexo a další lákadla

Dnešní tisková konference nebyla jen o současnosti. S trochou nadsázky jsem si chvílema připadal spíše jak v budoucnosti. Elektromobil, jež umí dojet na jedno nabití takřka 500 km, to nebývá zvykem. Na závěr si ještě produktoví specialisté dovolili zmínit i model Nexo využívající k pohonu vodíkové palivové články. I tento model totiž bude v Čechách uveden. Vězte, že na jedno naplnění ujede přes 650 km, zrychlovat bude efektivně díky 163 koním v elektromotoru pod kapotou a během jízdy bude fungovat mimo jiné jako „pojízdná pračka vzduchu“. Sami si teď můžete udělat představu, jaká moderna nás nebo spíše Hyundai čeká. Mě nezbývá, než se velmi těšit na svezení v budoucích modelech této značky.

 

Jan Novotný

Sdílet:

Zanechat odpověď

Musíte být přihlášen pro vložení komentáře.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.