BMW iX: kandidát na čtenářské auto roku #26

BMW iX: kandidát na čtenářské auto roku #26

Autor: Lucie Přádová · Fotografie: BMW Group Česká republika

On-line anketa čtenářské auto roku 2021 se pomalu chýlí ke konci. Nebojte, mám na mysli představování nominovaných kandidátů. Samotná anketa je zatím v plném proudu a vy tak máte stále ještě možnost svým hlasem rozhodnout. Abychom ani my, ani vy neměli hlasování příliš jednoduché, představím vám nyní další kousek do výlohy. Tento rok mi přijde, že se s elektrickými auty roztrhl pytel, takže vás asi nepřekvapí, když ani teď to nebude atmosférická V8, která trhá asfalt, nýbrž plně elektrické vozítko velmi známé německé značky BMW. Nové BMW iX prezentuje automobilka jako novou technologickou vlajkovou loď, která nabízí radost z jízdy bez lokálních emisí, všestrannost, luxus a dokonale vyvážené jízdní vlastnosti. My vám tak nabízíme krátké představení této novinky, po jehož přečtení už bude jen na vás, jestli mu dáte svůj hlas.

 

EXTERIÉR

Model iX sazí na koncept, který kombinuje šířku X5, výšku X6 a kola X7. Co se týče ledvinek, na klasický vzhled těch krásných f11 zapomeňte, protože tento model má masku chladiče vertikálně zvýrazněnou a téměř zcela uzavřenou. Tato maska současně sloučí inteligentní panel s integrovanou kamerou a technikou radarů. Extrémně tenké LED světlomety i zadní světla, to jsou charakteristické prvky nového iX. A máme tu samozřejmě další kousek s elektrickými zapuštěnými klikami. Ani u tohoto modelu nepřijdeme o možnost charakteristického sportovního paketu Individual Exterior Line Titanium Bronze.

Čtenářské auto roku 2021 můžete vybrat i vy: tentokrát on-line i osobně při testování – hlasování zde

 

INTERIÉR

Co se týče interiéru, nový model iX nabízí luxusní a velmi prostorné prostředí. Sedadla tak trochu připomínají skořepiny v M Performance s integrovanou opěrkou hlavy, jen ne s tak vyvinutými bočnicemi. Nabízena je i mimořádně velké panoramatická střecha s elektrochromatickým zatmavováním. Na rozdíl od klasického interiéru v jiných modelech BMW zde chybí středový tunel a úplně prvně nacházíme šestihranný volant, na nějž si názor můžete udělat sami. Líbí se mi taktéž kolébkový volič směru jízdy a dotykový ovladač iDrive s povrchovou úpravou skleněného efektu.

 

PREMIÉRAMI NABiTÝ MODEL

Pro model iX BMW garantuje dokonale vyvážené jízdní vlastnosti. Model bude k dispozici se dvěma variantami: BMW iX xDrive50 s výkonem 385 kW/523 k, spotřebou elektřiny 23,0–19,8 kWh/100 km, emisemi CO2 0 g/km a dojezdem až 630 km (WLTP) anebo BMW iX xDrive40 s výkonem 240 kW/326 k, spotřebou elektřiny 22,5–19,4 kWh/100 km, emisemi CO2 0 g/km a dojezdem až 425 km (WLTP). BMW iX M60 bude následovat později – s výkonem přes 440 kW/600 k a ještě dynamičtějším pohonem všech kol, kombinovanou spotřebou elektřiny 21,6 kWh/100 km (WLTP) a emisemi CO2 0 g/km. Předvídavý tepelný management umožňuje optimalizovat provozní teplotu vysokonapěťové baterie pro rychlé a efektivní nabíjení před plánovanou zastávkou u rychlonabíjecí stanice. Kombinovaná nabíjecí jednotka (CCU) v BMW iX byla navržena tak, aby nabíjela velmi flexibilně. Stejnosměrným proudem lze nabíjet až do výkonu 200 kW (BMW iX xDrive50) nebo 150 kW (BMW iX xDrive40). Baterie BMW iX xDrive50 se tak nabije z 10 na 80 procent za přibližně 35 minut nebo za 31 minut v případě BMW iX xDrive40. Tento model je plný premiér, protože další novinkou je zde pátá generace ovládacího systému BMW iDrive se zaměřením na funkčnost dotykové obrazovky s novým BMW prohnutým displejem.

 

ZÁVĚR A POZVÁNKA NA ON-LINE HLASOVÁNÍ

Tento model je až po uši nabytý premiérami a novými systémy. Jsem velmi zvědavá, jak bude nové iX v praxi úspěšné a jak dostojí svým hodnotám. Nyní mi ale nezbývá nic jiného, než vás pozvat k on-line hlasování, které se již neúprosně blíží. Na výběr bude letos z velké hromady kandidátů a jednoduché to nebude ani v kategorii čistých elektromobilů. Ať se vám vozy s čistě elektrickým pohonem líbí nebo ne, posun a modernizace dnešní doby je nezastavitelná a my jsme tak při nejmenším hodně zvědaví na vaše názory a volbu.

 

Lucie Přádová

Sdílet: